efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 hmm.. vanskelig spm. Hva med A7V8X-LA Sier det deg noe? Er det dette? http://se.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/overview.htm Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Det liknet noe veldig ja!!! Men det gjør de kanskje alle.. Skal dobbeltsjekke Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Men uansett så ligner det, og er sikkert 99% likt. AGP 8X Technology AGP8X (AGP 3.0) is the next generation VGA interface specification that enables enhanced graphics performance with high bandwidth speeds up to 2.12GB/s and twice as fast as AGP4X. Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Jepp, det er den. Har jo 8x AGP, så det skulle jo IKKE være noe problem!! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Men alt fungérer så snart du setter inn det gamle kortet? Det var det nye kortet du testet i en annen maskin ikke sant? Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Ja, veldig mystisk... sitter på den maskinen nå med gammelt skjermkort. Setter jeg i det nye, er det sort, maskinen starter liksom ikke skikkelig. Og ja, det fungerte i den andre maskinen jeg har stående her, som er eldre.. P4, 1,8. Begriper ikke dette, men siden maskinen ikke starter skikkelig, (det høres ihvertfall sånn ut) så virker det som det er noe konflikt eller at maskinen ikke gidder å "spise" kortet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kanskje clear CMOS kan hjelpe? Det hjelper i alle fall etter mislykkede overklokkinger når skjermen er helt sort. Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 kanskje det er en liten sjangse for at en av delene i pc'en har tatt kvelden.. Hadde et lignende problem før, og det viste seg at HK var defekt.. Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 hmm.. clear cmos var et nytt begrep for meg... hva er det, og evt. hvordan gjør jeg det?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 kanskje det er en liten sjangse for at en av delene i pc'en har tatt kvelden.. Hadde et lignende problem før, og det viste seg at HK var defekt.. Men maskinen starter med det gamle skjermkortet, så jeg tror heller det er kompabilitetsproblemer.(for å bruke et langt ord. ) Lenke til kommentar
friskies Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ok, prøv følgende: Ta ut strømforsyninga fra pc`n der kortet fungerer i, og sett denne i pc`n din og se om det fikser biffen. Ikke alle strømforsyninger er like bra (Spesielt de uten noe kjent navn). Prøv også å start pc`n med minst mulig hardware tilkoblet (Ta ut dvdrom, lydkort og sånt) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 hmm.. clear cmos var et nytt begrep for meg... hva er det, og evt. hvordan gjør jeg det?? clear CMOS vil si å slette innstillingene i BIOSen. Det kan gjøres på to måter, og jeg har måtte gjort dette flere ganger selv. Metode 1: Slå av maskinen. Ta ut batteriet på hovedkortet i minst 10 sekunder, og sett det inn igjen. Start maskinen. "Reset settings" i BIOS. Metode 2: Slå av maskinen. Flytt CMOS-jumperen fra posisjonen 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i 10 sekunder. Slå den av. Flytt tilbake jumperen. Start maskinen normalt, og velg "reset settings" i BIOS. Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Men den er jo splitter ny jo... Er forøvrig en North-Q som jeg ser har fått mye omtale. Dessuten den andre maksinen kjører en 350W power, som er mye eldre, og maskinen har like mye disker/dvd's som denne? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Du kan ta kontakt med produsenten av hovedkortet og/eller produsenten av skjermkortet og spørre om det er noen kompabilitetsproblemer med dette hovedkortet og skjermkortet. Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 ja, kan jo kjøre noen søk på nettet også, men de er begge store produsenter, så det ville overraske meg om det skulle være problemet... men takk for tipset Lenke til kommentar
friskies Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Eneste jeg kan komme på Prøv ihvertfall å starte opp med et minumum av hardware. Jeg mistenker strømforsyninga her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Vil skjermen bli sort om strømforsyninga er for svak? (Jeg bare spørr) Hadde ikke maskinen startet men vært veldig ustabil da? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Begge deler kan faktisk skje. It`s our best shot! Lenke til kommentar
x_periences Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Vel, jeg prøvde... Fjernet alt bortsett fra 1 harddisk. Fortsatt sort.. Proøvde også uten strømkabelen til skjermkortet... fortsatt sort.. Snodig. I BIOS kan jeg velge, under "Video Card" - PCI eller AGP/Onboard. Den står nå på AGP/Onboard, men den sto på PCI, begge fungerer for det gamle kortet, men ingen for det nye... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvor kjøpte du det nye kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå