Gå til innhold

Får ikke noe bilde på skjermen (A6600GT)

Anbefalte innlegg

Etter tips fra noen her, har jeg anskaffet et nytt power til min HP maskin. Jeg hadde et power som ga 250W, og jeg ble anbefalt minst. 400W for at det nye skjermkortet mitt skulle fungere. Så poweret er installert, og alt fungerer helt utmerket, dvs. med mitt gamle skjermkort. Akkurat det samme skjer med mitt nye. Jeg får kun sort skjerm, enda jeg setter det i den samme AGP porten min. Jeg har vært inne i Bios, og sjekket der, men alt ser helt ok ut.

Jeg tror maskinen har en 4x eller 6x AGP port, mens kortet er 8x. Dette skal da vel ikke ha noen betydning??

Håper på noen bra tips..

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags strømforsyning er det?

Kan du si litt mer om maskinen?

Sjekkliste for ustabil maskin:

(dette er en generell liste, hopp over det som er uvesentlig)

* Er CPUen varm?

* Er skjermkortet varmt?

* Er maskinen overklokket?

* Er alle kabler riktig tilkoblet?

* Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt?

* Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS?

Om du bruker windows:

* Har du drivere til komponentene?

* Har du antivirus, antispyware og brannmur?

* Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért?

* Har du fjernet cookies og temp.-filer?

Lenke til kommentar

Hei, det er en HP T450.no maskin. Typisk hjemmePC.

Den har en AMD3000 cpu, med 512 minne.

Skjermkortet som står i er et ATI Radeon 9200SE.

Maskinen fungerer helt utmerket, men når jeg bytter skjermkort er skjermen helt sort, og det virker som om maskinen ikke starter skikkelig opp heller... som t.eks. er typisk om man setter i feil minnebrikke...

Lenke til kommentar

Nei, det er nettopp det. Jeg får ikke noe bilde i det hele tatt.. Skjermem slår seg ikke på.. sier bare no signal. hmm.. jeg prøvde akkurat kortet på en annen eldre maskin jeg har, og det fungerte??? så det er ikke noe feil med kortet.. Hva i all verden kan dette være for noe?

Lenke til kommentar

:hmm:

Du har koblet alt riktig. Og det nye kortet fungérer på en eldre pc, så da må det være kollisjon mellom kortet, annen hardware og/eller BIOSen.

Men alt blir normalt så snart du bytter tilbake, ikke sant?

Hva er det andre skjermkortet?

Lenke til kommentar

hmm.. ja det stemmer.. Det andre skjermkortet er et ATI Radeon 9200SE. Jeg har sjekket BIOS (da med det gamle kortet) og alt ser tilsynelatende fint ut.. Er jo ganske idiot sikkert dette er da. Ikke mange kabler som skal inn mener jeg. 1 port, 1 strøm kabel.

Alt fungerer når jeg kobler tilbake.

Lenke til kommentar

ok, da har jeg oppdatert BIOS, satt i kortet, og sjekket kabler. Kortet får en egen strømkabel som ikke brukes til noe annet. jeg forsøkte også å ta ut en strøm kabel til dvd brenner, uten at det hjelp noe...

Jeg begriper det bare ikke....

Jeg la merke til nå at de 2 kortene jeg har er ikke like. Det gamle er liksom 3 delt, mens det nye er 2 delt.. jeg tenker da på kontakten som settes i sprekken på hovedkortet. Kan dette ha noe betydning??

Lenke til kommentar

Merkelig!....du har jo prøvd ALT....nesten iallefall! hmmm...

Men sier du at det er 3 sprekker på det nye kortet? Lissom den delen som plugges ned i HovedKortet? Jeg vet ikke noe, men

dette kan vel ha no å si?

Lenke til kommentar

Veldig rart, men det virker som sagt som om maskinen ikke starter skikkelig.... akkurat som om når du har noen jumper settings på en harddisk feil.. Da starter liksom bare viftene også skjer det ikke noe.. Nå starter diskene, men etter et par sek. med jobbing, blir det liksom stille.. Bare viftene som jobber.. Uff dette er typisk altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...