Gå til innhold

Nettleser-tweak: Cache i ram-minnet


Anbefalte innlegg

Prøv å søk etter opera6.ini, kanskje den ligger på en annen plass. Mener det er to måter å installere på; en med personlig profil og en annen med felles profil for hele maskinen. Og konf-filene blir da lagt på forskjellige plasser.

Har søket på opera6.ini og fant den under Programfiler\Opera\profile. Men jeg fant ingen ting i opera6.ini filen som het "Cache Directory4". :hmm:

 

Direct History File=b:\opera\direct_history.opera

Global History File=b:\opera\global_history.opera

Er dette Operas historie over besøkte sider?

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Could not write to file. Disk full.
Fikk denne meldingen i Opera når jeg skulle se en .MOV film fra internet. Sjekket RAMDisken og den var full. Hva bør jeg gjøre?

Trykke "save link as.." og lagre fila på den vanlige harddisken i stedet for. Etter den er lastet ned så klikker du på fila for å spille den av. Da slipper du problemet med at ramdisken blir full.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Denne tråden var interessant. Har fylt godt på med ram idag og har 2,5GB. Begynte å tenke på RAMdisk og hva jeg kunne bruke det til, men å cache opera var en god ide :)

Jeg vil tro det også kan være bra å kjøre DC++ filer under nedlasting også på en RAMdisk for å avlaste HD til en viss grad.

Hvilke andre muligheter kan en RAMdisk ha i det daglige? Jeg kan i alle fall sette av noen hundre MB til disken og da åpner det vel seg endel muligheter.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hm, kom til å tenke på en ting, jeg er ganske fokusert på å ha en så stabil og funksjonell maskin som mulig, og ha lite unødvendige prosesser kjørende. Vil ikke ramdisk.exe fila legge til enda en prosess i windows som igjen bruker ressurser? og er dette ramdisk opplegget virkelig verdt det i forhold til hva det bruker av systemet?

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt ikke en prosess du ser i oppgavebehandling, men en driver - som du kan se i Enhetsbehandling.

Hvor mye ressurser den i seg selv tar vet jeg ikke. Men med mindre diskslitasje, raskere surfing, og ikke minst en liten sikkerhetseffekt - det blir jo en vurderingssak.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...