phun-ky Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 ser for meg forskjellige indexfiler under hver år/måned/dag mappe som henter det og det innlegget, er det en måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Mappene kan eksistere statisk på serveren din, men dette er en ganske tungvindt og vanskelig ting å oppnå. Publiseringssystemet Movable Type gjør det på denne måten. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 hvorfor bruke andre systemer når man kan lage selv? og det beste er jo det du lager selv.... det statiske kan være redningen her. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 det statiske kan være redningen her. Har du tenkt å lagre alle innleggene fra 5. juni 2005 i /arkiv/2005/06/05? I såfall, hvordan blir dette lettere enn å lagre innleggene i en database? Har du tenkt over hvor tungvindt det blir å hente ut innleggene i forhold til å hente de ut av en *SQL-tabell? Det må i tillegg mye CHMOD-ing til. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 har jeg nevnt noe annet en databaser? jeg mente bare en php fil med spørringer... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ja, ok. Men uansett ser jeg ikke poenget med å bruke fysiske mapper da det ikke har noen som helst slags praktisk verdi, og at det er mye vanskeligere å få til. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 ok. men skjønner ikke helt hvordan jeg kan dele opp date_created.. henter jeg da ut hele feltet og så deler jeg det opp? blir litt.. rart? eller? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Så lenge du bruker enten DATE eller DATETIME som type, henter du det ut sånn: SELECT date_created from tabell where YEAR(date_created) = `året` and MONTH(date_created) = `måned` and DAY(date_created) = `dagen` Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 ah. der forstod jeg det bedre ja;) man takker. jeg tror jeg skal la bloggsystemet gå i retning av å bli mere et publiseringssystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå