Gå til innhold

Endelig 100 km/t.........i toppen 3 km.

tor_erik

Anbefalte innlegg

Nå har det altså skjedd. Man utvider fartgrensen til 100 km/t på fire vegstrekninger i landet. Det eneste problemet er at du ikke får kommet opp i 100 km/t før du må bremse ned igjen. :roll:

VG Nett

Nå, hva synes dere om den flotte veipolitikken i dette landet? Seriøst, man kan ikke sette fartsgrensen opp til 100 km/t i én, ja du leste riktig, én kilometer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tragisk forsøk...1 kilometer? Det er ein vits. Du bruker 36(?) sekunder på å kjøre den strekningen. Om strekningen var 80 før, vil du spare 12 sekunder.

Excatly my point.

*Vurdere å kjøre i 100 km/t i alle 80-soner som en aldri så liten protest*

*Slå fra meg tanken på nevnte protest pga de helt ville bøtene i landet...*

Vi kan intet gjøre... :p

Lenke til kommentar

tor_erik:

De strekningene hvor farten nå er satt opp er 80 eller 90-soner som er tilknyttet allerede eksisterende 100-soner. Poenget med å sette fartsgrensen opp på disse korte strekningene er å få en mer jevn fart på hele strekningen. Den 3 km lange strekningen som nå har fått 100-sone (tidligere 90) ligger inneklemt mellom to strekk som allerede har 100-sone. Skjønner at det høres merkelig ut å sette opp fartsgrensen på så korte strekk, men dersom man er kjent med veien fra før skjønner man godt at dette er et fornuftig tiltak. Mye bedre å ha 100-sone på hele den 40 km lange motorveistrekningen som er berørt enn at de skal være korte strekk på 2-3 km midt inne i den hvor det er 80/90 slik det var inntil nå.

Er imidlertid enig i at dette kom svært dårlig frem i avisartikkelen dersom man ikke er kjent med strekningene der farten settes opp fra før.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Kjørte i helga fra oslo til københavn og tilbake igjen på søndag.. Så utroolig deilige veier gjennom Sverige/Danmark! Lå konstant mellom 130 og 150 hele veien ned! (Fulgte trafikken) Digg Digg Digg!

Når jeg kom tilbake til Norge igjen er det utrolig at vi kan ha det latterlige veisystemet vi har!!

Tyskere som kommer til Norge på ferie må jo le seg skakke av den dårlige veistandarden, de lave fartsgrensene, fotobokser og bomstasjoner for hver kilometer!! LOL for et drittland norge er på Bil/Motorfronten!!!!

Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at UP i Sverige og Danmark ikke er like hissige som i Norge... Bare lurer, skal kjøre en del i Danmark i sommer.

Kjørte gjennom Danmark i helga (Hirtshals-Gr. Tyskland) og fartsgrensen er 110 eller 130 på motorveien. Politiet bryr seg ikke noe særlig om du ligger 10-20 over fartsgrensa, men kjører du over 160 i en 130-sone blir bøtene nokså høye og lappen kan ryke...i Tyskland derimot...Vi ligger i 200 km/t og blir forbikjørt av en VW Touran TDI. Der kjører folk det remmer og tøy kan holde med andre ord :D

Mye trafikk og hyppig veiarbeid demper riktignok fartsfesten noe, men fikk logget 230 km/t på det meste nedover.

Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at UP i Sverige og Danmark ikke er like hissige som i Norge... Bare lurer, skal kjøre en del i Danmark i sommer.

Kjørte gjennom Danmark i helga (Hirtshals-Gr. Tyskland) og fartsgrensen er 110 eller 130 på motorveien. Politiet bryr seg ikke noe særlig om du ligger 10-20 over fartsgrensa, men kjører du over 160 i en 130-sone blir bøtene nokså høye og lappen kan ryke...i Tyskland derimot...Vi ligger i 200 km/t og blir forbikjørt av en VW Touran TDI. Der kjører folk det remmer og tøy kan holde med andre ord :D

Mye trafikk og hyppig veiarbeid demper riktignok fartsfesten noe, men fikk logget 230 km/t på det meste nedover.

Tyskland er et bra land hvis du vil kjøre fort :thumbup:

Har kjørt (altså har sittet på) en del ganger gjennom tyskland for å komme til sveits (er oppvokst der, altså i sveits).

Er morsomt når det f.eks. kommer en rask ferrari eller bmw susende forbi i kanskje 200 eller mer :D

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Tyskland har RIMLIG hissig politi for dem som kjører stygt/vanvittig fort når det er fartsgrense og så har de og biler til å holde følge med 99,9% av biler som er mulig å kjøpe....finnes ingen måter å stikke av på...som i Usa.

Veistandarden i norge er elendig, en liten forbedring generellt sett syns jeg vi kan kreve, men det koster og å drifte veiene i norge med snø og skraping av veinettet. Hadde vi bare idag i 2005, i olje Norge som er ett av verdens rikeste land, hatt forsvarlige veier uten store hull og ras, og ett par 4feltere på de største veiene hadde jeg vært fornøyd.

Men i Tyskland er det lov å kjøre fort, Frankriket og Italia gir alle f..og jeg mener ALLE...vi lå i 160 i en S-klasse taxi og andre taxier dundra forbi som om hvert sekund tellte(det er ikke hver dag en merce blir frakjørt av en sliten fiat..). Det samme gjelder til en viss grad Frankriket, grense 130, vi 170-180, forbi kommer en Renault Clio(gjett hvilken) i lav høyde. Ironisk nok oppi det hele har hverken jeg eller fattern fått fartsbøter i Norge, han måtte nok til Frankriket for å få en...800kr for 83 i 50sone var ikke så ille, ikke at det egenltig var noen grunn til å holde 50, men det var det vi forstod på fransnorskengelsktegnspråk.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...