ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvor kan man kjøpe en konverter som gjør at man kan bruke agp-kort i pcie sloter? Takk for svar! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har sett et bilde av en slik. (muligens fra en av artiklene om E3 messa?) Men jeg tviler på om tilgjengeligheten blir særlig bra. Det kortet jeg så skal også ha betydelige problemer med å passe i kabinettet siden det gjør kortet høyere enn poten i bakkant. Kan du ikke bare selge AGP-kortet og bruke salgssummen + en del ekstra på å kjøpe et nytt PCIe-skjermkort? (PS. jeg antar du oppgraderer hovedkortet av helt andre grunner enn at du vil være "framtiddsikker" med PCIe) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg har sett et bilde av en slik. (muligens fra en av artiklene om E3 messa?) Men jeg tviler på om tilgjengeligheten blir særlig bra. Det kortet jeg så skal også ha betydelige problemer med å passe i kabinettet siden det gjør kortet høyere enn poten i bakkant. Kan du ikke bare selge AGP-kortet og bruke salgssummen + en del ekstra på å kjøpe et nytt PCIe-skjermkort? (PS. jeg antar du oppgraderer hovedkortet av helt andre grunner enn at du vil være "framtiddsikker" med PCIe) Jo, jeg får gjøre det. Skifter hk fordi jeg skal ha generelt raskere system, både ram, cpu og en del andre ting Post 2000 Endret 1. juni 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvis man ser bort fra konverteren så har du 2 valg, selge kortet du har og kjøpe ett PCIe kort og da i tillegg ett PCIe HK eller kjøpe ett hybrid HK som tar både PCIe og AGP. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har sett et bilde av en slik. (muligens fra en av artiklene om E3 messa?) Er vel AGP>PCIe broen fra Albatron du sikter til?Skal vist kunne skape høydeproblemer i en del kabinetter. Legger ved bilde.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Noen som har denne for salg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 nikhuse: Det stemmer. Det var den jeg tenkte på. PS. Ennå et alternativ: (kanskje ikke så interresant) Å kjøpe et nytt hovedkort med AGP. Jepp, det finnes bra hovedkort med AGP-porter ennå. Men dette er vel kun interresant dersom du planlegger å beholde det gamle skjermortet i lang tid (til neste gang du oppgraderer alt). Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Noen som har denne for salg? Tilgjengeligheten på den er nok ikke så stor. Og den er vel ikke å få tak i norske nettbutikker. Det vil nok ikke lønne seg når den er vanskelig å få tak i, så da må du nok gå for ett annet alternativ. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Konverter er penger rett ut av vinduet. Selg heller AGP kortet på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Blir nok ikke noe av dette da. Selger kortet jeg har nå, og kjøper pci-e. Er 6600GT et bra valg? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Blir nok ikke noe av dette da. Selger kortet jeg har nå, og kjøper pci-e. Er 6600GT et bra valg? Spørs jo hvilke krav til stiller til kortet, hvilke spill du kjører, hvilken prosessor du skal ha osv. 6600GT er ett bra valg, mye for pengene der.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Spiller ikke så mye. Blir nok en Venice, med et nf4 DFI. Tipper det blir litt forskjell fra mitt r9500@9700?! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ja, jeg tror det blir en fin ytelseøkning. Ikke formidabel, men absolutt merkbar. (Jeg tipper 20-50% raskere uten å ha sjekket opp om det stemmer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå