galaxee Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kansje årets dummeste spørsmål.. men finnes det noen rutere som kan hoste websider? det burde da vært muligt..men er det noen som har laget denne funksjonen? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Tror ikke det, i hvertfall ikke i hvermansens prisklasse. Det krever en noenlunde rask og stor minnemodul (eller annet lagringsmedia for å erstatte HDD), godt med minne, rask prosessor og et linux (eller liknende) OS - mao, en PC Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ja, det finnes. Jeg har selv satt opp denne funksjonaliteten på min ruter. Det er imidlertid ikke spesielt enkelt. Saken er at det finnes en rekke rutere som er basert på linux programvare. Hvis man har muligheten til å gå inn og administrere dette som en vanlig linux PC, kan man også legge til eller fjerne funksjonalitet. Ruterene er IKKE satt opp til dette fra fabrikken, for sånn funksjonalitet ønsker de bedre betalt. Men dersom det finnes "custom firmware" som kan bytte ut original funksjonalitet, så er det mulig å gjøre endringer. Takket være custom firmware var det mulig for meg å koble til en harddisk, tilpassede pakker og forumtråder fra folk som har gjort det før, klarte jeg å installere ekstra programpakker på denne harddisken, og kjøre både Samba filserver og PHP webserver. Min ruter er forøvrig en Asus WL-500g, og all info om dette finnes på http://wl500g.info/ Jeg gjentar, det er ikke spesielt enkelt. Fordi det er linux .tommyb Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Det er også mulig å gjøre det på en USB flashbrikke i stedet for en USB harddisk. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Linksys wrt54g har den muligheten og tror jeg med rett firmware,men lett tror jeg ikke det er..Du kan modde inn en SD brikke i den så skulle du ha nok plass Adding an SD card reader to your Linksys WRT54G http://openwrt.org/forum/viewtopic.php?id=669 Endret 1. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå