834HF42F242 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) T'Weed (klyse) Omvendt psykologi? Synes du bør begynne å oppføre deg skikkelig her! On Topic: De siste skivene til Alice Cooper har tatt seg opp fra det han gjorde på nittitallet. Noe av den gamle garasjerock-susen er tilbake, i ny og fyldig innpakning. Spesielt sistealbumet innhar kvaliteter som langt på vei beviser at Cooper er mer enn bare en sjokkrocker. Til høsten kommer det ut et nytt album igjen, og det blir spennende å høre hva han har funnet på denne gang. Jeg liker også mye av det Marilyn Manson lager, men synes musikken er lite sammenlignbar. Der hvor de dog har en likhet, er i sceneshow og teatrikalske uttrykk. Manson har utvilsomt funnet inspirasjon fra Cooper, og videreført dette til et mer groteskt plan. Endret 1. juni 2005 av anth Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Cooper var i hvertfall original... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Nåvel. Fikk en PM fra Anth her nå med spørsmål om jeg hadde en dårlig dag. Han kommer også med saklig og begrunnet kritikk av min "tone" i denne tråden. Jeg vil benytte anledningen til å bekrefte at Ja, jeg har en dårlig dag, og Ja, jeg har nok gått over streken. Dette beklager jeg. Det er ikke alltid like lett å se når man passerer den tynne linja som skiller velfundert sarkasme og surmagethet. Så Anth og TAAB: Unnskyld, jeg har vært ufin og ugrei. T'Weed PS: Jeg har forresten gjort det til en prinsippsak å ikke bruke smileys i postene mine, det er mulig jeg blir nødt til å revurdere akkurat det. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 alice cooper og marilyn manson har ikke så enormt mange likhetstrekk, hvertfall ikke musikalsk sett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 De siste skivene til Alice Cooper har tatt seg opp fra det han gjorde på nittitallet. Noe av den gamle garasjerock-susen er tilbake, i ny og fyldig innpakning. Spesielt sistealbumet innhar kvaliteter som langt på vei beviser at Cooper er mer enn bare en sjokkrocker. Til høsten kommer det ut et nytt album igjen, og det blir spennende å høre hva han har funnet på denne gang. Brutal Planet, Dragontown og The Eyes Of Alice Cooper er veldig gode album. IMO så er også Thrash og Hey Stoopid også gode album, men en hel del fengende låter. Men det virker nesten som om de fleste tror at de har hørt Alice Cooper bare de har hørt Poison, noe de definitivt ikke har. Hvis det kommer et nytt album til høsten, kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Les om den nye plata her: Alice Cooper - Dirty Diamonds Kjøpte Eyes Of da den kom ut, men hørte kun gjennom et par sanger. Har siden ikke brydd meg om den før jeg tok den frem for et par dager siden. Lyttet da gjennom den tre-fire ganger, og du verden for en bra skive det er... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Anth, du er lett å fyre, gitt. Han er fan, ihuge skiggelig fan. Blodfan. Forventer du at han ikke skal være skråsikker angående dem? Eller ikke forsvare dem? Det er sånn ekte fans er, forsvarer bandet sitt med nebber og klør. Uansett odds. PS: Er ikke Alice Cooper fan selv, System of a Down danker dem lett ut(akkurat som de danker ut omtrent alle andre band). Nei eg er ikke intresert i å diskutere! System of a Down er best, PUNKTUM! Noen som tar poenget mitt? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Anth, du er lett å fyre, gitt. Han er fan, ihuge skiggelig fan. Blodfan. Forventer du at han ikke skal være skråsikker angående dem? Eller ikke forsvare dem? Det er sånn ekte fans er, forsvarer bandet sitt med nebber og klør. Uansett odds. TLZ - Anth har faktisk evner til å forsvare seg selv. Og som du kanskje har sett har jeg gjort mitt for å legge dette dødt. OK? T'Weed Lenke til kommentar
zokra Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Syns cooper er best , manson har jo bare dårlige cover låter, orginalene er jo bedre, dessuten er han en kvalmsekk på scenen Endret 2. juni 2005 av zokra Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 T'Weed: Alice Cooper 1969-1975 (sammen med det originale hardrockbandet) er ikke "shit".Alice Cooper 1989-1991 (comeback med Trash og Hey Stoopid og hiter som Poison) er "shit" Mansons musikk har svake paraleller til tidlig Alice Cooper, og da er det ikke rart folk ikke hører det (få blant dagens ungdomsgenerasjon kjenner den tidlige musikken). Mange kjenner bare den nye musikken til Cooper, og den er ikke representativ nok til å kalle Cooper for "shit". Kjenner lite til Marylin Mansons musikk, men det lille jeg har hørt har ikke imponert Ja, Alice Cooper 1969 - 75 er av en helt annen klasse enn de senere sakene . Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Den gangen var forresten Alice Cooper regnet som et gruppenavn også Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det Manson gjør og har gjort har Cooper gjort for lenge sidan! Einaste Manson gjør er å gå endå lengre enn Cooper, til det smakløse etter mi meining. enig Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Ta deg en bolle, T'weed Vi er ferdige med dette nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå