Gå til innhold

Alice Cooper versus Marilyn Manson

Uin Viel

Anbefalte innlegg

Mange ganger har jeg sett at Alice Cooper og Marilyn Manson har blitt satt opp mot hverandre og sammenliknet.

marilyn_manson,0.jpg2_65.jpg

Noe jeg ikke skjønner helt, er hvordan det går ann å sammenlikne disse to? Jeg mener Marilyn Manson er en slags "ny kopi" av Alice cooper, Alice er en legenede. Det vil jeg ikke akkurat kalle Marilyn..

Så, hva mener dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Alice Cooper er overlegen Marilyn Manson på alle områder IMO. Men jeg kan ikke helt se (eller høre) likheten jeg heller. Synes det er litt merkelig at de to blir sammenliknet. (Kanskje Manson er inspirert av Cooper? :shrug:) Jeg har vel ikke hørt så veldig mye av Manson, men det jeg har hørt har ikke falt i smak. Alice Cooper derimot, er definitivt en av mine favoritter. :yes:

Lenke til kommentar

IMHO går det ikke an å sammenligne Cooper og Manson. Synes ikke det var noen likhetstrekk på bildene heller. Han ene ser ut som en zombie og han andre ser ut som en heks. Og det går iallfall ikke an å sammenligne musikken.

Lenke til kommentar

T'Weed: Alice Cooper 1969-1975 (sammen med det originale hardrockbandet) er ikke "shit".

Alice Cooper 1989-1991 (comeback med Trash og Hey Stoopid og hiter som Poison) er "shit"

Mansons musikk har svake paraleller til tidlig Alice Cooper, og da er det ikke rart folk ikke hører det (få blant dagens ungdomsgenerasjon kjenner den tidlige musikken). Mange kjenner bare den nye musikken til Cooper, og den er ikke representativ nok til å kalle Cooper for "shit".

Endret av anth
Lenke til kommentar
T'Weed: Alice Cooper 1969-1975 (sammen med det originale hardrockbandet) er ikke "shit".

Alice Cooper 1989-1991 (comeback med Trash og Hey Stoopid og hiter som Poison) er "shit"

Mansons musikk har svake paraleller til tidlig Alice Cooper, og da er det ikke rart folk ikke hører det (få blant dagens ungdomsgenerasjon kjenner den tidlige musikken). Mange kjenner bare den nye musikken til Cooper, og den er ikke representativ nok til å kalle Cooper for "shit".

Anth: Jeg har sett og hørt mye på Alice Cooper, og det på en tid da du fremdeles gikk i kortbukser. Jeg forbeholder meg retten til å mene at Alice Cooper vs Marilyn Manson kvalifiserer for uttrykket Same Shit, New Wrapping. Det er det dessverre ingenting du kan gjøre med.

Og du må gjerne komme med flere kvasi-musikkviter-uttalelser, det forandrer ikke min mening. Jeg blir stadig en smule forundret over med hvilken skråsikkerhet du uttaler deg om musikk, min gode Anth.

T'Weed

Lenke til kommentar

Akkurat angående Alice Cooper uttaler jeg meg så skråsikkert som jeg vil. Det er ikke et band/artist i verden jeg vet mer om enn akkurat Alice Cooper. Å si at Manson er en ny innpakning av samme dritten som Alice Cooper gjorde før, viser at du ikke har satt deg inn i hva det dreier seg om. IMO! Manson kan i mine øyner verken sammelignes med Alice, og han når ikke Alice opp til knæra en gang.

Jeg sier ikke at andre skal endre mening om hva Alice Cooper er for noe. Men jeg ser så alt for ofte disse "poison"-innlegga (ikke fra deg, T'Weed, om du skulle tro jeg mener det samme om dine innlegg).

Nå skal jeg ikke henge meg opp i hvor gammel du er, men hvis folk som er yngre enn deg ikke skal få komme med sin mening uten at du briefer på aldreren din som forsvarsargument, ja så er du ikke seriøs.

Edit:

Til T'Weed: Alice Cooper 1969-1975 (sammen med det originale hardrockbandet) er ikke "shit".

Ikke til T'Weed

Endret av anth
Lenke til kommentar

Anth, du er lett å fyre, gitt.

Jeg reagerer ofte på den skråsikkerheten du utviser når du uttaler deg om musikk, ikke bare i denne saken. Når du i tillegg forsøker å belære meg om Coopers historikk, finner jeg det helt naturlig å gjøre deg oppmerksom på at jeg er gammel nok til å ha opplevd Coopers musikalske utvilking. Forsvarsargument? Tja.

Enda et aldersargument: Det er de eldstes privilegium å jekke ned bråkjekke alt-vitende tjue-noe-åringer. Det finnes imidlertid hederlige unntak, men du er dessverre ikke et av dem.

T'Weed

Lenke til kommentar

Jeg må jo ta utgangspunkt i dette innlegget:

Same shit, new wrapping.

T'Weed

Rent markeringsbehov? Eller viser du innsikt med et slikt innlegg?

Og når du dreier debatten om Alice Cooper vs Marilyn Manson over til personhets, så er det vel naturlig å bli litt oppfyrt?

Videre er du ikke tilsynelatende fan av Alice Cooper, og siden jeg har vært det i 15 år, og er veldig interessert i nevnte band, ja så bør jeg vel vite litt mer om dem enn du gjør?

*Oppgitt* :no:

Lenke til kommentar
Same shit, new wrapping.

T'Weed

Og når du dreier debatten om Alice Cooper vs Marilyn Manson over til personhets, så er det vel naturlig å bli litt oppfyrt?

Personhets? Ser ikke den, men beklager hvis du føler deg hetset.

Innsiktsfull kommentar? Neppe - men en betraktning av hva jeg mener om Cooper og Manson.

Markeringsbehov? Kanskje, men det er det bare JEG som vet.

....jeg kommer uansett til å fortsette å kommentere skråsikkerhet og bedrevitenhet der jeg føler meg berettiget til det. Lev med det. Du blir jo eldre du også. Etterhvert.

T'Weed

Lenke til kommentar
Same shit, new wrapping.

T'Weed

Personhets? Ser ikke den, men beklager hvis du føler deg hetset.

Innsiktsfull kommentar? Neppe - men en betraktning av hva jeg mener om Cooper og Manson.

Markeringsbehov? Kanskje, men det er det bare JEG som vet.

....jeg kommer uansett til å fortsette å kommentere skråsikkerhet og bedrevitenhet der jeg føler meg berettiget til det. Lev med det. Du blir jo eldre du også. Etterhvert.

T'Weed

Hmmmm...sitter å lurer på hva i all verden vi _skulle_ ha gjort hvis ikke du til enhvertid kommenterte andres kanskje noe entusiastiske uttalelser om musikk de er oppriktig glad i.

At alder skal tilsvare visdom virker bare klysete. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hva du mener med skråsikkerhet. Kommer man noen vei på et debattforum med å være nølende? Du er da like sikker i dine meninger som jeg er i mine. Vi har forskjellige syn på ting, og det duker for debatt. Men måten du innleder en debatt er en smule ekkel, og det passer seg bare ikke. Folk med "lang livserfaring" bør vite såpass.

Ingen skal gå rundt og bøye seg for pensjonisters musikksmak.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Hmmmm...sitter å lurer på hva i all verden vi _skulle_ ha gjort hvis ikke du til enhvertid kommenterte andres kanskje noe entusiastiske uttalelser om musikk de er oppriktig glad i.

At alder skal tilsvare visdom virker bare klysete. Rett og slett.

Velkommen til deg, TAAB.

Er ikke ute på noen slags popularitetskampanje, så hva du og de andre skal gjøre? vel....sannelig om jeg vet.

T'Weed (klyse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...