TCK Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hei! Eg har eit problem med maskinen min. Når eg har vert kobla til internett ein stund så kommer det opp ein blå skjerm som det er nye text på men den forsvinner etter ca 2 sekund. og så restarter maskinen seg... Hva er galt? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 11:51, TCK skrev:Hei! Eg har eit problem med maskinen min. Når eg har vert kobla til internett ein stund så kommer det opp ein blå skjerm som det er nye text på men den forsvinner etter ca 2 sekund. og så restarter maskinen seg...Hva er galt? Fortell oss mer er du snill. Hardware spesifikasjoner, bruker du ISDN, modem, kabel eller ADSL? Operativsystem? Hvordan kobler du deg til internett? Info om det er bare begynnelsen på det du må fortelle oss for at vi kan hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 det glemte eg ja.. eg har eit dail-up modem, os=xp....maskinen er ikke så konge men her er den: 128mb ram, 40 gig hardisk, xp1700+, integrert grafikk kort :sad: (midlertidig)..... håper dette hjelper litt _________________ Har ikke så mye å fortelle.. [ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-07-18 12:00 ] Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 nå fant eg ut at den restarter seg ikke bare når eg er på internett... etter ei viss tid i winxp så restarter den seg... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Kan det være overoppheting? Hvis du har temperatur sensor på hovedkort/prosessor, så skal du ha fått med ett program som leser av dette. Min maskin er 55-60 grader på prosessor og 35-40 grader på hovedkort. Jeg synes dette er for høyt, men den er da ivertfall stabil. Er din en del over dette, så bør du vurdere å kjøpe ny vifte til prosessoren pluss noen ekstra kabinettvifter. En som trekker inn luft nede, og blåser det ut oppe. Hvis det ikke er overoppheting, sjekk om du har nyeste XP driver til all hardware. Win98 eller WinME drivere gjør seg vanligvis dårlig i XP så pass på at du har nye XP drivere til alt. Hvis det fortsatt ikke hjelper, så bør du få svar fra noen som har litt mer peiling enn meg. Er mye som kan forårsake restarts. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 ja eg har sensor på xp'en min. min ligger på ca 47 grader så d burde ikke være det... Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Prøv og reinstallere xp, kanskje dette vil hjelpe, du trenger ikke formatere med det første.. =) Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 fikk eit nytt prob i dag da... kom ikke inn i xp.... så når eg skulle formatere så sto det at c: var 5000mb (er egentlig 40 gigs) men eg trodde dette bare var eit prob som kunne fixes. så eg skulle prøve å innstalere xp.. da måtte eg kjøre scandisk først. da fant scandisk ein feil på c: . så sto det at feilen kunne fixes men kunne ødelege c: vis den var av ntfs , men min er fat 32...så begynte den å lage ein angre diskett... men... sikkringene gjikk i huset vårt... eg har ikke prøvd å starte maskinen enda men er det noen som tror at c: kan vere ødelagd? Lenke til kommentar
Koma Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Sannsynligvis var det NTFS før. Prøv å gå inn på a:/fdisk og slett/formater partisjonene og lag evt. nye. Prøv deretter å innstallere xp på nytt. Har hatt lignende problem før. Lykke til! Lenke til kommentar
TCK Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 du Koma hva mener du med "Sannsynligvis var det NTFS før"? Eg har bare 1 partisjon når eg skal skjekke partisjoner gjennom fdisk, men når eg er utav fdisk så er d 2. men eg fant ut at d: og a: er disketten.. på c: er d 1 fil.. den heter rraa. eg forstår ikke hva som er galt.. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 PCer med WinXP er vanligvis formatert med NTFS. Med "fila" RRAA er visstnok en streng som ligger i bootsectoren på FAT32 formaterte disker, så da er det vel det du har. Det ser du med fdisk. Det er ikke farlig å skru på maskina så lenge strømmen fungerer og du ikke er redd for å miste data :smile: For øvrig kan jeg ikke skjønne hva som har skjedd med maskina di, hvis det da ikke er et virus. Uansett har du vel bestemt deg for å reformatere uten å berge dataene (??) så da er det bare å putte diskett i A:, slette alle partisjoner som er der, og opprette ny(e). Det er sikkert ok å opprette FAT32 partisjoner, siden du deretter kan konverter til NTFS under installasjon av XP (det kan man ihvertfall med win2k). PS: Sørg for å ha drivere så CDrommen din fungerer hvis ikke blir det tricky å installere XP. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 eg har formatert mangen ganger nå, men d kommer opp at den formaterer c: på 5000mb. Min er jo 40gigs.. Skal eg slette c `? (hd).... skal eg slette cd-rom og diskett oxo? _________________ Har ikke så mye å fortelle.. [ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-07-19 12:49 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå