LiamH Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har en Opel Kadett D, 1982 med en Kadett E, 1986-motor i. I den senerer tid har det begynt å komme puttring og spraking fra eksosrøret når jeg kjører ned bakker uten å gi gass. Med en gang jeg akselerer går lyden bort. Denne lyden kan også komme hvis jeg står i ro og ruser motoren. Høres nesten ut som det "etter-tennes" mens motoren er i gang. Noen som vet hva dette kommer av? Liam Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kan være besnin som kommer uforbrent og ut i eksosen og antennes av varmen der... Lenke til kommentar
Spoocyman Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Har du sjekka pluggane? vis disse er gamle vil di ikke forbrenne bensinen skjikeligt..vis ikkje kan du se om tenninga er riktig justert. es alternativ til er å justere ner co'en. håper dette er til hjelp Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ettertenning i potta er jo bare tøft det da.. Har selv bytta plugger og hjalp ingenting.. Ettertenning i potta er ikke farlig, bare tøft!! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ettertenning i potta er jo bare tøft det da.. Har selv bytta plugger og hjalp ingenting.. Ettertenning i potta er ikke farlig, bare tøft!! kan være farlig jo! mutter sin bil (golf II) tente etter så jævli en dag hu kom hjem at eksosanlegget flerra seg opp! så ikke si at det ikke er farlig! ble forøvrig en god og "smellete" lyd i ettertid da =) Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har en Opel Kadett D, 1982 med en Kadett E, 1986-motor i. I den senerer tid har det begynt å komme puttring og spraking fra eksosrøret når jeg kjører ned bakker uten å gi gass. Med en gang jeg akselerer går lyden bort. Denne lyden kan også komme hvis jeg står i ro og ruser motoren. Høres nesten ut som det "etter-tennes" mens motoren er i gang. Noen som vet hva dette kommer av? Liam Det kan jo hende du tar feil når du sier det høres ut som ettertenning. For sikkerhets skyld kan du prøve å ta tak i eksosrøret og riste hardt fra side til side, for å høre om noe er løst. Men det er vel mest sannsynlig ettertenning hvis det høres ut som det Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har en Opel Kadett D, 1982 med en Kadett E, 1986-motor i. I den senerer tid har det begynt å komme puttring og spraking fra eksosrøret når jeg kjører ned bakker uten å gi gass. Med en gang jeg akselerer går lyden bort. Denne lyden kan også komme hvis jeg står i ro og ruser motoren. Høres nesten ut som det "etter-tennes" mens motoren er i gang. Noen som vet hva dette kommer av? Liam Det kan jo hende du tar feil når du sier det høres ut som ettertenning. For sikkerhets skyld kan du prøve å ta tak i eksosrøret og riste hardt fra side til side, for å høre om noe er løst. Men det er vel mest sannsynlig ettertenning hvis det høres ut som det Hvis noe er løst, er det jo rart at akselerering skal få lyden til å forsvinne. I tillegg er det jo kun når jeg kjører ned bakker uten å gi gass eller når ruser bilen i fri... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sen tenning og utette ventiler kan også være en årsak. Sjekk tenningstidspunkt og kompresjon! Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 sjekk vakuumslanger for sprekker og lekkasjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå