Gå til innhold

Test av ATI 9700 (R300) !


Pluto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske imponerene, mye bedre enn det jeg hadde forventet meg, spesielt FSAA ytelsen. Blir vel ikke så lenge til vi ser Detonator 5 nå :smile:

Ganske morsomt å se at R300 har fått "static" AF med trilinear samples når ATI hele tiden har skryt av hvor genialt deres dynamisk AF teknikk er og at kvaliteten er like bra som på nvidia.

 

Vi får håpe Quad får tak i noen "build by ATI" kort, hvis ikke kan det drøye før vi ser noen R300 kort her til lands. Hercules sier at dem ikke har noen kort klare før september.

Lenke til kommentar

Jeg er nVidia fan deluxe det er ingen hemmelighet, men det er gøy å se at ATI har fått til et så bra kort som de har. Da blir det kanskje litt konkuranse når "GeForce 5" kommer ut med den nye chipen.

Kanskje ATI også vil lage bedre kort enn nVidia framover.

Ahh gleder meg til nVidia kommer med sitt kort så får vi se!

 

Kanskje jeg må bytte ut nVidia for et ATI kort ;P

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 13:24, melbamix skrev:

Hmm, argh. Jeg som hadde alt klar nå når jeg skulle kjøpe meg ny pc med gf4 ti4600 og Thoroughbred 2200+. Og nå blir det så jeg sikkert venter på ati9700 og barton istedet. Argh. I HATE COMPUTERS


 

Barton er low-end da. Og hvorfor vente? Ytelsen er ikke revolusjonerende. Er tross alt en stund til kortet er i butikkhyllene.

 

Ytelsen på datautstyr stiger jevnt, med noen unntak av og til. På skjermkortsiden skjer det fint lite spennende. Har ikke skjedd noe interesant der egentlig siden Voodoo(1) korta fra 3dfx kom. Samme kjedelige evolusjon hele tida.

Lenke til kommentar

Enig i at dette blir et kort å regne med til høsten, men hvis de annslår at 9700 vil koste ca 3500,- kr, tør jeg ikke tenke på hva et evt All-in-Wonder kort vil koste!!! Det blir litt spennende å se...

 

Men inntil da får vel et GF4 Ti4400 med tv-inn stå øverst på ønskelista.. :grin:

 

PS: blir driverne gode helt fra release'n av, så tror jeg Ati vil øke sin markedsandel.... tipper jeg :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er søren meg ikke så dum at jeg løper ut og kjøper 9700 med en gang den kommer. Man må jo vente å se hva Nvidia kan brife med :smile:

Hvis de mislykkes helt(noe som er lite trolig). Kommer jeg til å hoppe over til ATI.

Men inntil da, så er det NVIDIA for alle penga

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 15:48, mad_arab skrev:

Greit nok at Anand bare er 19 år.. men når ti4600 er 100% og r300 er 251%..... Da er ikke ati kortet 251% raskere. Til og med den knotten burde skjønne såpass.


 

Kan henda at de er edita men det står 2.51 x raskere da, 2.51 er 2.51 ganger raskere enn 1.00

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg må si, imponerende innsats av ATI, synd 9000 pro ikke er like imponerende, synes det er endel mer økonomisk å kjøpe ett 2000kr kort hvert år enn et 4000 annenhvert år, og 9700 blir for dyr, mens 9000 PRO desverre yter for lite.

 

Men godt å se at ATI begynner å skjerpe seg, håper de får styr på driverene sine, kall meg gjerne en nvida-fanboy, men ati sine drivere er svake, spesielt sammenlignet med nvida sine.

 

I alle tilfeller blir nok ti 4200 på meg når jeg kjøper meg ny maskin.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 18:49, Commanders skrev:

MÅÅÅ HAAA! Men tror dere det holder til DOOM 3?




 

I følge signaturen din har du jo GF4....

 

Hva skal du med dette da? Du driter vel ikke penger? :lol:

 

Jeg har et GF3, og det holder inntil videre. Får se hvor mye penger jeg har utover høsten. Mest sannsynlig kommer jeg minst til å vente på nVidias neste brikke for å se hvordan den yter i forhold!

 

Men å oppgradere fra GF4 til 9700, blir vel litt "overkill".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 15:48, mad_arab skrev:

Greit nok at Anand bare er 19 år.. men når ti4600 er 100% og r300 er 251%..... Da er ikke ati kortet 251% raskere. Til og med den knotten burde skjønne såpass.


 

Hva med å lese nøyere før du slenger dritt om andre! Det står ingenting om prosenter, men ratio/normalisering (forhold). Ratio=(Ytelse på Radeon/Ytelse på Geforce). Ergo, dersom Radeon har en ratio på 2.51 er den 2.51 ganger raskere enn Geforce.

 

Jeg blir så dritt lei, folk som slenger dritt til andre om ting de ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...