Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen hjelpe med råd til trådløs oppkobling...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en fersking når det gjelder ADSL og trådløs oppkobling. Har akkurat fått installert ADSL fra BlueCom og skal kjøre trådløst. Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg kommer meg på nett snart.

Min PC har ikke innebygget trådløst nettverkskort, så jeg har fått meg et Jensen Scandinavia Wireless High Speed kort (54Mbps) og har også en Jensen Scandinavia Wireless High Speed Router.....(54Mbps)

Jeg har installert kortet og IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.

Koblet til routeren og gikk inn for å se på oppsettet av den via trådløst. For å gjøre dette måtte jeg sette SSID til WLAN på kortet og ha WEP-kryptering slått av.

Dette var OK... og jeg kom meg på nett.

Siden jeg ikke ville ha et nett som var åpent for alle, så skulle jeg aktivere litt sikkerhet, og det er her jeg nå mest sannsynlig har driti litt på draget :roll:

I oppsettet på ruteren så aktiverte jeg først at det kun var MAC-adressen til det trådløse kortet som skulle ha tilgang. Det skulle jeg nok sikkert aldri ha gjort......

Jeg endret så også ESSID på routeren fra WLAN til noe annet, og skulle så også endre SSID på kortet til det samme. For dette er vel riktig rekkefølge eller?

Jeg fikk umiddelbart opp at "wireless connection not available". Det stemte jo det, så da hadde jeg tenkt meg inn i IEEE.....Wireless LAN Utility for å endre SSID på kortet, men jeg får ikke engang åpnet denne!!!!

Hvordan kan jeg komme meg ut av det jeg har rotet meg opp i nå?

Er det noen som har noen tips. Jeg kommer kke inn på routeren heller lenger!

Hva må jeg gjøre/se etter?

Hilsen Trådløs Fersking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å resette routeren til factory defaults/fabrikkinnstillinger. Vet ikke hvordan dette gjøres på denne routeren, men det bruker å stå i manualen. Du bør også sjekke om det finnes oppdaterte firmware, drivere og programvare til router og nettverkskort på websidene til produsenten.

Lenke til kommentar

Så lenge MACadressen din er definert i filteret på routeren, bør du klare å komme deg inn. Prøv med å slette den trådløse tilkoblingen du har på maskinen nå, og opprett en ny med riktig SSID. Det bør gjøre susen.

Ellers er det vel bare å finne fram TPkabelen og koble seg til routeren via kabel for å endre de innstillingene du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...