Gå til innhold

Merkelige verdier etter bios flash av MSI k8n neo

Anbefalte innlegg

Etter bios flash av MSI K8N Neo 4 Platinum har jeg fått helt andre verdier på cpu temp. og omdreininger på vifta på cpu kjøler.Flashet til bios versjon 1.4.Temperatur på cpu økte fra ca. 35 grader idle til ca. 45 grader.Omdreininger på vifta på cpu kjøler flyr vilt mellom 0 og 5500.Bruker cool`n quiet.Bør jeg flashe tilbake til forrige versjon eller er det vanlig at nye bioser kommer med bugs?Andre som har prøvd denne biosen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette er dessverre helt vanlig..

Har opplevd dette på (nesten) alle varianter av HK fra ulike produsenter... verst har vel MSI vært (men det kan komme av at jeg har hatt flest HK fra MSI.. og Asus).

Sørg for å bruke den BIos-versjonen som du er mest fornøyd med mht. stabilitet..

Det er slett ikke lurt å alltid flashe til en nyere versjon..

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden...

Har bestilt et K8N Neo4 Platinum, som blir mitt første MSI-kort. Vil gjerne høre om erfaringer som andre har gjort med merket.

Ser forøvrig på MSI sitt forum at det er flere som har problemer med ver. 1.4 av BIOS. Kanskje en ide å vente litt til neste kommer. Går ut fra at det også vil komme støtte for Athlon x2 etter hvert?

Lenke til kommentar

Jeg bytter dette hovedkortet nå.. Fungerer ikke helt stabilt, kan ikke kjøre ramen på 400Mhz, kjører den nå på 2*133 for å starte windows, i windows viser voltmeteret 2.1 V på 12Vs kretsen, mens det viser normalt i Bios. Ellers bra, med drivere osv. Men jeg bytter heller til Abit KV8 Pro 3rd Eye, da dette er raskere, bedre overklokkingsmuligheter og den morsomme iguru funksjonen ^^ :D

Lenke til kommentar

Har jo fått veldig gode tester (bl.a. Tom´s Hardware og Anandtech). En av fordelene som er nevnt er muligheten til overklokking og at det skal være stabilt. Uansett, pyton med utstyr som ikke virker.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe som helst problem med stabiliteten jeg,men flasha til bios 1.4 og fikk noen uvante temperaturer og vifteomdreininger.Har lest om flere som sliter litt etter den versjonen nå.Hovedkortet har jeg ikke no å utsette på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...