Gå til innhold

Problemer med USB kobling på nCubed viftestyring.

Anbefalte innlegg

Fikk meg selv nCubed viftestyring fra microplex igår.

Saken er at jeg har USB2.0 på HK-kortet mitt, og det er bakoverkompatibelt med USB1.1. Problemet mitt starta med når jeg skulle koble til den interne USB ordninga. I manualen sto det: "koble til gnd, p+, p-, +5V". Kikka så på maualen for HK-kortet og der sto det ved ekstra USB porter ikke noe om hverken p+, p- eller +5V.

1. 3. 5. 7. 9.

2. 4. 6. 8. -.

1=VCC 2=VCC 3=Data0- 4=Data1- 5=DATA0+ 6=DATA1+ 7=GND 8=GND 9=NC

Ingen av disse stemmer overens med "kartet" jeg fikk utdelt. Det jeg tenkte her umiddelbart er p+=DATA0+/DATA1+ og p-=Data1-/Data0-, men skjønnte ikke hvor +5V skulle hen. (Kunne jo kobla den i "gamingporten" min :p . Den støtter jo +5V. Noen som har vært borti liknende problemer før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funka ikke, og det "funka". Fikk mld om ny hardware fra XP som vil inst seg selv, men programmet i seg selv (T-Balancer) søkte gjennom ~20 "virtuelle(?)"porter kontinuerlig. Kan dette være data0+/-? Har ikke inst drivere for USB2.0 på HK ennå, så dette kan jo være en årsak, kan det ikke?

Lenke til kommentar

Driverne for USB2.0? Ser ut som jeg gjorde dette i mine tidligste dager, men skal prøve å reinsallere dem fortere enn snarest (alle viftene står stille!!! :ohmy: )

Har finni ut såpass:

USB mottaker-led'en lyser som det skal (USB tilkoblet og funker).

Power lyset blinker som det skal (Power tilkoblet og funker).

GPU-vifta har stoppa (antar dette skjedde under bestrømping av ledninger).

Ut-vifta har stoppa (samma her ______/\ ).

Reinstallere USB drivere eller finne nyere ordner antagelig biffen med programvare innvendig.

Lenke til kommentar

Ny oppdatering:

Oida, vifta til GPU'en er gåen. Håper det ennå er noen tilbud på den :p .

Flytta ut viftestyringa, og tenker faktisk jeg returnerer den. Dette var dårlige greier. Vanskelig og tungvint manual. Bilder som var dvasse og uskarpe og så ut som de egentlig var tiltenkt fargebilder. :nei: Fulgte ikke med ev. strøm-adaptere fra klassisk GPU-vifte til vanlig vifte m/motstand. :nei: Ikke strømpa kabler som fulgte med. Ødela vifta mi pga detta surre her :cry::thumbdown: .

Overallmessig veldig jalla, IKKE KJØP DETTE!!

Blir ikke mye spilling på meg framover nei.

Lenke til kommentar
GPU-vifta har stoppa (antar dette skjedde under bestrømping av ledninger).

Ut-vifta har stoppa (samma her ______/\ ).

Tok du av pluggene da du satte på strømper på kablene? Da kan det hende at du rett og slett har bæsja litt på leggen og koblet feil da de ble satt på igjen... ;) Sjekk dette, du :yes:

Lenke til kommentar

Nei jeg er helt sikker. De var riktige... :ermm: Lagde kopi på flere ledninger jeg har til overs ved siden av.

Angående saken fant jeg ut litt av vært både i går natt og morgenen idag. Selve viftestyringa på skjermkortet er gåent (dette kan vel fikses?). Skjermkortvifta og ut-vifta funker helt greit, med akkurat samme ledningsoppsett som under/etter bestrømpning. :hmm:

Merkelig, men uansett. Anbefaler på det sterkeste ikke å kjøpe mCubed viftestyring, av så enkle grunner som at det rett og slett i er vært å strømpe om alt av ledninger der å finne ut "nei f*en, skjermkortet!" :p:whistle: Nei men alvorlig talt, veldig rotete forklaring og for ikke å glemme STORE temp.følere. :nei:

Får vel returnert denne idag håper jeg.

Edit: trøtte leif måtte dra

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...