Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noen som har fått oppgradert telenor linja?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Fikk dere noe beskjed på email i forkant av oppgradering? Eller må man sitte og sjekke speedometeret 5 ganger i døgnet :p

Får ingen beskjed nei, du får bare teste og teste. :p

Eller ringe og mase og mase...

 

EDIT: Tok en telefon med Telenor som tok ca. 5 min, han registrerte meg i en database eller et eller annet over kunder som vil ha oppgradering fort. :p

Kan ikke dere få navnet på den som klarer dette ;)

 

Vi andre blir jo bare møtt av sure grinete kundebehandlere som nekter alt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv å venter på oppgradering, men tror nok Telenor blir kastet ut av huset for godt før den tid. Alt av mobilabb, adsl abb og telefon abb skal vekk. En av grunnene er fakturaene som er TOALT uforstålie for oss dødelige, de legger til her og trekker fra det samme der og legger til litt før de trekker fra noe av det igjen. Blir sprø. Når det gjelder ADSL er pingen mot blizzard sine servere stor nok grunn i massevis til å kutte alt av telenor abb!

 

Men på en annen side synes jeg det er positivt at telenor kjører på med raskere linjer og bedre priser, det fører jo bare til at alle andre ISP'ene følger etter. Det skal telenor ha ros for, selv om de burde gjort dette for evigheter siden ;)

Lenke til kommentar
Ringte Telenor for 5 min siden, og de sa at det var ingenting de kunne gjøre for å få oppgraderingen til å gå raskere...

Fikk bare beskjed om å logge meg innpå online.no og følge med der.

Gikk inn på online.no å forsøkte hastighetsendring. Fikk denne beskjeden:

 

 

"

Vi implementerer nå de nye ADSL-hastighetene i våre systemer. Det er derfor ikke mulig å endre hastighet i perioden fra 1. til 13. juni.

 

Vi beklager dette, og ønsker deg velkommen tilbake etter 13. juni. "

 

surfer

Lenke til kommentar

Husk nå at kundeservice ikke har noen magiske knapper de kan trykke på som setter deg foran i køen når det gjelder oppgradering. Dette skjer fysisk i selve sentralen, med montører som er ute i felten. Det er ikke bare noen tastetrykk så er di linje oppgradert.

De går ikke etter noen navneliste heller egentlig, annet enn navnene som evt er registrert på sentralen som blir oppgradert. De må installere noe ekstra utstyr i boksen for å kunne øke hastigheten til alle sammen. Derfor tar det tid.

 

Jeg har selv jobbet i kundeservice, det eneste de kan gjøre i så tilfelle er å registrere en forespørsel til Teknisk-gruppa. Om den blir fulgt opp er det ingen som vet, spesiellt ikke når det er noe de ikke kan kontrollere direkte.

Denne forespørselen får de så når de logger seg inn på samme systemet.

 

Det er nok det konsulenten som ble nevnt over har gjort.

 

Han har sikkert fått 200 telefoner om det samme før deg, og ble lei av å få kjeft hver gang han sa nei.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Husk nå at kundeservice ikke har noen magiske knapper de kan trykke på som setter deg foran i køen når det gjelder oppgradering. Dette skjer fysisk i selve sentralen, med montører som er ute i felten. Det er ikke bare noen tastetrykk så er di linje oppgradert.

Vel, det er faktisk bare noen tastetrykk, så funker det :)

Vet ihvertfall at de kan gjøre det. Men ingen av de som sitter på kundeservice har mulighet til det, men det er ikke umulig :D

 

Det trengs ingen montør for å fikse det.

Lenke til kommentar

Det eneste som skjedde med meg idag var en ekkel mail fra abuse om at linja mi har sendt ut virus/portscan og de har blokkert utgående epost midlertidig :p Mulig det, men da har ikke NOD32 oppdaget det isåfall. Slang opp en firewall idag, og da spratt det opp et merkelig .exe-fil som prøvde å komme seg ut på nett konstant..sikkert en trojaner-jævel som har spamma virus eller portscan :(

 

Prosedyren er å kjøre full virusscan, få opp en brannmur og melde tilbake til Telenor når så er gjort, så åpnes linja fullt igjen...off-topic, men shit happens.

Lenke til kommentar
Telenor burde jo begynt å oppgradere når de gikk ut med info om det.  Har en følelse av at de bruker lang tid før de kommer her og setter opp farten.

I pressemeldingen går det frem at "de nye linjene skal være klare i løpet av 2005". Dvs at de har ganske god tid på seg til å bli ferdig. Typisk Telenor. Glad jeg slipper den mælja mer.

 

BKK all the way :w00t:

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Det tar vel minst 1 måneder før Telenor får oppgradert alle linjene.

Ifølge Telenor selv kan det ta opptil 7 måneder (til slutten av 2005), og de tar også forbehold om at noen hastigheter ikke kan leveres overalt, og da blir det fort noen år å vente på at de bygger ut sentralen eller setter opp en ny. :(

 

EDIT: Ah, kånge. Får 1030 kbit/s hos itavisen speedometer. Bare synd at jeg har en 2mbit-linje som nå skal bli til 4mbit. :roll:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Her er det som står på online.no sin side.

 

"Du som har Online ADSL fra før, behøver ikke å foreta deg noe for å få økt hastighet. Oppgraderingen starter i juni, og vil være gjennomført i løpet av 2005. Du vil motta en e-post fra Telenor etter at du har fått ny hastighet."

Lenke til kommentar
EDIT: Ah, kånge. Får 1030 kbit/s hos itavisen speedometer.

IP-adressen 82.134.xxx.xxx lastet ned 954990 Bytes

på 1.314 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 5814 kbit/s

ITavisen som er begrensinga her. Hjemmelinje er det også :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...