Gå til innhold

Sony/BMG vil begrense CD-kopiering


Anbefalte innlegg

på pc starter et eget avspillingsprogram.

 

Windows finner bare en data-cd med programvaren, eac finner låtene (som datafiler men klarer ikke lese/kopiere dem).

 

Google litt på xcp ++ så finner du nok mer info

Så artikkelen er misvisende? Man får faktisk ikke kopiert dataene slik som de er på den første kopien?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg ikke er tydelig nok:

Jeg har bare en brent cd med denne sperren, og ikke tillgang til orginalen. Så jeg kan ikke kopiere min cd videre.(Ikke det at jeg vil brenne en kopi, det eneste ønske er å flytte musikken over på iPod. Men det går heller ikke siden jeg ikke kan rippe musikken.)

Lenke til kommentar
"skolegårdskopiering" utgjør 75% av piratkopiering av musikk? De fleste jeg kjenner har samlingen sin på PCen og brenner ut derfra om de vil ha det på CD. Riktignok er ikke min omgangskrets et gjennomsnitt, men tviler på de tallene er i nærheten av sannheten.

Platebransjeprosent er ikke som andre prosent ;)

Lenke til kommentar
Mulig jeg ikke er tydelig nok:

Jeg har bare en brent cd med denne sperren, og ikke tillgang til orginalen. Så jeg kan ikke kopiere min cd videre.(Ikke det at jeg vil brenne en kopi, det eneste ønske er å flytte musikken over på iPod. Men det går heller ikke siden jeg ikke kan rippe musikken.)

Så for oss vanlige folk er det enkleste å spille av disse platene i en stuespiller, som er tilkoblet lydkort på PC? Ripping på analogt nivå, vil alltid fungere sålenge man kan høre produktet man har kjøpt.

Lenke til kommentar

HMMM sånn jeg ser det, så kan jeg lett spille av cden digitalt (uten den lydkabelen til cdrommen) i mediaplayer for så å rippe den med et lyd opptaksprogram som tar opp fra kilden "Stereomix" (stereomix er alle lyder som blir spillt av på pcen)

dette vil ikke gi det store kvalitets tapet uansett :p alt som kan spilles av kan kopieres slik er det bare :p

Lenke til kommentar

Eh.. Hvorfor bry seg med å slite med å kopiere en plate analogt eller legge inn alle mulige hacker for å få platen på mp3 spilleren, når man kan laste ned hele albumet fra nettet på 5 minutter, helt gratis og uten sperre. Når man først er i gang, hvorfor kjøpe platen i første omgang?

 

Ja flere og flere kommer nok til å tenke slik om dette fortsetter..

Lenke til kommentar

Ble "ripping" eller "mp3" nevnt i artikkelen i det hele tatt? At de vil sperre for kopier utover første generasjon er forsåvidt greit men jeg vil helst beholde muligheten til å høre nyinnkjøpte cder på "My Precious" (archos gmini). Når jeg kjøper en cd er det jo faktisk både fordi jeg mener artisten fortjener penga mine *og* fordi jeg vill slippe bryderiet med å finne musikken på nett.

Lenke til kommentar

den sykeste kopisperren jeg har vært borti er at pc-en skrudde seg av om jeg i det hele tatt prøvde å spille av CD-en på pc-en.

 

grunnen til at jeg ville kopiere var at CD-en var signert, så jeg ville ikke ha riper i den.

 

men jeg klarte å komme meg forbi sperren jeg.

 

det er så mange metoder man kan bruke (internett, digital ripping, analog ripping, spille inn låten på nytt) at det vil bli umulig å stoppe det.

 

og bra er det.

Lenke til kommentar
Før jeg leste om denne nyheten for et par dager siden, selskapet i norge har brennt kopier av et eks de har fått fra usa. Som man ikke kan brenne videre eller rippe. Noe som er genialt for promospredning, men ikke for vanlige cdplater du kjøper i butikken.

Jaha? er det tuba eller noen som sender ut disse? Jeg bare lurer, jeg er plateanmelder så jeg får jo tilsendt noen plater sånn dann og vann, og de tre siste jeg har fått tilsendt fra Tuba (Okkervil River, Meshuggah og Queen Adreena) har alle vært brente.

 

Jeg pleier å bruke cd-romen til spill og slikt, så jeg ripper det ned på maskinen min slik at det kan spille i bakgrunnen, mens jeg holder på med fm2005 eller lignende. La merke til at CDex gav jitter-errors, men da stappet jeg bare skiten inn i Exact Audio Copy, og da funket det fint som blekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...