Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 I går etter jobb gikk jeg for å kjøpe meg nytt merke på busskortet. Jeg satte minibankkortet inn i minibanken og tastet kode.. Så stod det "Beklager. Deres kort er beholdt. Vennligst vent på kvittering og kontakt deres bank" Ingen banker var selvfølgelig åpent for de stenger klokken 3! Idiotiske åpningstider! WTF! Tenkte jeg! Hvorfor ble kortet bare slukt!? Så i dag ringte jeg SpareBank 1 og spurte. Så fikk jeg vite at bankkortet mitt ble meldt savnet eller stjålet i går rundt 2-tida. (14) På den tiden var jeg på jobb og har IKKE meldt kortet savnet! Så spørsmålet er da. Hvordan kan noen bare ringe og meldte kortet MITT savnet?? Uten å vite pin-kode eller noe? Er dette da dårlig arbeid av SpareBank 1? Eller har jeg blitt utsatt for skimming? Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Skulle ikke forundre meg om det ble gjort en feil, og at det var den beste unnskyldningen de kom på. Endret 1. juni 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Men hjelpe meg da?! Dette var utrolig irriterende! Og i tilleg må JEG vente på at den aktuelle minibanken skal tømmes for å så få kortet sendt til mitt barndomshjem som IGJEN må sendes hit til Trondheim! Hvor lang tid dette tar har de ingen peiling på i banken og kan ikke gi meg mer informasjon om det. Herregud for et opplegg.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jau, det suger bigtime. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Tror nesten jeg bytter bank altså.. Jeg har jo ikke tid til sånt tull! Skal ihvertfall true med å bytte bank! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 den er kjip! Men du kan alltids ta ut penger uten kort i din respektive bank! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Jojo, men bankene stenger jo alltid klokken 3 og jeg er ikke ferdig før kvart på 4! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 ta det i lunch-pausen da..hvis ikke du kan det, så er vel det bra *penger spart* Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Derfor har man to banker med to kort og nettbank-tjeneste for hver av dem. Anbefaler at du får det Scandiabanken i tillegg. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Var akkurat på en filial og hørte etter. Kortet ble meldt stjålet i 3-tida i går. Da jeg var på jobb.. Men det var ingen tegn på skimming eller noe sånt, så de trodde det kanskje var en systemfeil som HalTan nevnte. Dessuten nevnte de at det var uforklarlig mange som har fått kortet sitt meldt savnet i det siste, så det må nok være en slags feil av noe slag. Men det som er kjedelig da er at jeg hadde kun det ene kortet som legitimasjon og uten ekstra leg kan jeg ikke forandre adressen som er tilknyttet meg. Dessuten er det ingen som vet når vekterne tømmer minibanken, så det kan ta lang tid før jeg får det igjen! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 hva med pass? alle har pass... Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) fix deg en nettbank, da kunne du ha overført pengene til en venn/familie eller noe. og tatt ut via de. Det er bare synd at bankene ikke kan innrøme at de gjør feil av å til! Endret 1. juni 2005 av xanth0s Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Akkurat det samme skjedde med meg på Danskebåten, og de sa at det var meldt savnet. Jeg fikk vite i ettertid at magnetstripa hadde blitt FUBARED slik at det bare ble slukt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Tru dem med å bytte bank. Det hender de blir med medgjørlige da. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 man kommer ingen veier ved å true banken. De gir faan i en ungdom. Hadde det vært en stor kunde så kanskje.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har hørt at de ofte tenker lengre frem i tid, og hvis det er den eneste banken du er kunde i, kan det bety at du kommer til å ta opp lån der etc. Derfor er ikke bankene interessert i å miste deg som kunde. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvorfor bruker du Blodsugerbank1? Finnes jo bla. to alternativer på S som ikke har gebyrer. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 De fleste banker beslaglegger også kort om du plutselig får et forbruk som ikke passer ditt forbruksmønster. (mye penger, kort tid). Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har nettbank, så det er ikke SÅÅ krise. Kan bare overføre til dama. Og jeg har ikke pass så vidt jeg vet. Jeg har heller ikke stort pengebruk. Bruker nesten ikke spenn utenom mat osv. Er fornuftig jeg sjø som fattern pleier å si Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kan være en eller annen bedriten person du kjenner eller ihverfall kjenner deg godt nok til å gi de få opplysningene som kreves for å få bankkortet sperret over telefon. En veldig festlig ting å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå