monga Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, venlige rekker ruster! rustfrie er satt inn med et stoff som hindrer rust!!! Jeg SKRYTER ike nei.. jeg sa bare at ikke jeg betalte båten :S slapp av Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hva er egentlig vitsen med å betale 4.000 for noe som er standard på en båt til 18.000? Jeg har ikke sett én båt med rustne rekker enda, selv om jeg har sett mye rart. Lenke til kommentar
monga Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Herregud... Om du får en båt til 18 000 med stålrekker bryr ikke meg! jeg skal ha en GH 11 LS.. den er bestilt med STÅLREKKER, FORDI jeg synes den blir kulere med det! og JEG betaler ikke.. har dui skjønnt det nå??? spørr om de samme tingenen hele tia 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 og JEG betaler ikke.. har dui skjønnt det nå??? Det er der jeg mener det ligger. Du tenker overhodet ikke økonomisk pga. at andre betaler for deg. Og etterpå går du ut og skryter hemningsløst over noe du overhodet ikke har bidratt med. Lenke til kommentar
sonixx Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Altså , barn.... Enig med deg, at GH'en er en kjempe god båt, tar bølgene kjempe lett, og er bedre enn (MANGE) av de andre produsentene på Markedet.. Gh slår både Cyber, Bever, PIONER, With & Theri, men den har vanskeligheter for og slå SeaCraft & Barracuda. Har selv en GH 11 Ls, (Racing) , som jeg har ombygd selv.. Kjører med 25Hk Yamaha, og en YAMAHA Turb Propeller. Løfta motoren 6 Cm fra akterspeil, som jeg sparkla sammen med 2 Loddrette rør. Hvorfor rør? , fordi en planke knekker lettere, og rør ruster ikke like fullt som en planke. Båten går i 34 Knop med bare meg, og 28 Knop med 2 (Yamaha Tiltpinne, på hakk 4). Prisen på båten er ja, litt stiv.. kunne kostet litt mindre, men dog.. jeg kjøpte båten direkte fra fabrikk, og betalte 22.000,- for bare båten - For alle dere som sier : Cyber er bedre , bla bla bla... da har dere ikke sett forskjellen mellom en Cyber & GH i Stor sjø. Vi gjorde en test her i Stavern, og Cyberen gikk imellom alle bølger, i Med og motvind. Ganske artig Lenke til kommentar
sekkingstad Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 hp sport er også en bra båt som er god i sjøen og tar bølgene bra. hadde en 12 fot m 40 hk.gikk som en kule men fikk ikke målt den.... siden den ble stjålet etter en uke håper jeg får tak i tyven en dag he he he Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 monga GH 11LS er ikke den beste båten vettu.. Herregud det er tragisk å se sånt, du er bare så STOLT over å få en GH. Har selv en Terhi Microfun. Den har tank rom og det er myyyyeee større en GH LS. Dessuten veier LS ganske mye også.. Kanskje LS er bedre en Bever eller kanskje ikke, nå nevnte du 1 båt det fins mange bedre en LS så CHILD den litt! Lenke til kommentar
revobaby Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Beste ungdomsbåt ever?! vel... det er vel mange forskjellige meninger der, kommer jo helt ann på hva man er ute etter. Hvis man f.eks skal ha stor plass og ikke er opptatt av stor fart så er jo en snekke mye bedre valg, selv for en ungdom. Så er jo 11fot litt i minste laget spørr du meg da, har en 14fot Musling selv, og det er en meget grei størrelse etter min mening. Er heller ikke ekstremt imponert over GH sine sjøegenskaper, der synes jeg det er mange andre båter som har mer å stille med en GH'ene. Men alt i alt så er GH11 LS en super ungdomsbåt som sikkert er kjempe morsom for de aller fleste. Lenke til kommentar
Magne Johannes Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Første jeg må si, Ha ha. Fikk så evig latterkrampe av og lese absolutt alt i tråden, men bra det fikk meg i godt humør Jeg har akkuratt kjøpt meg en GH 11 1985 modell med et høl bak som jeg skal fikse med litt glass fiber og sparkle og ælt som jeg har tatt te inkjøp fra biltema. Motor er en Meriner 25 HK usikker på årsmodell her men han jeg kjøpte den av sa at di hadde hatt både båt og motor fra første stund, Er den tynne smale Meriner (hørt at det er 2 versjoner, orginal Meriner som var eget selskap deretter etter litt loking på nett finner ut av Mercury har kjøpt opp meriner stemmer dette?) Båt og motor kostet meg 8000 kr til sammens trolig nok pågrunn av kosmetiske feil, men det er ikke noe jeg akkuratt ser ned på hehe Så da har jeg et spørmål da vett.Er det noe mulighet for evt og trimme motor, evt bytteforgasser, stålproppel, O.L for og så få øket farten litt mer en 26 knop med meg alene i som jeg så sårt er intrisert i hastighet (Glad i fart men uten båtfører bevis så må man holde seg til grensa). Ikke bare det har jo ikke kjørt båt siden jeg var 16 så dette har vært en guttedrøm for meg lenge, og både en grei start for meg igjen.Liten og Lett, meget håndterlig og morsjom i bølger Vet at jeg ikke kan forvente at båten skal få så utrolig mye mere knop men om jeg greier og kansje heve den til 30-32 som visse andre GH greier så er det nokså godt for meg som skal ha litt moro men samtidelig bare komme meg fram og tilbake til fiske stedene og selfølgelig strendene / bade steder.Propellen har en liten brist/skade eller hva nå enn jeg skal si/kalle det, er i værtfall en go bristet strek på utkanken av det ene bladet. Ikke noe hull eller sprekk igjenomm bladet men for meg som ikke liker sprekk/brister så er dette helt forferdelig xD (perfektsjonist på vissetingen)Vær så snill og ikke svar meg med eglete svar eller rett og slett frekkheter, er bare ute etter og lære og evt få litt mere egen kunnskap ang innkjøpet jeg har akkuratt gjort.Legger ut et par bilder fra åssen tilstanden er nå https://lh6.googleusercontent.com/-X_GxPJqmHVQ/U91rBHPQPnI/AAAAAAAAAEk/44yDvqj7lLM/w1239-h929-no/03.08.14%2B-%2B1 (Første vaska trengs 1 til 2 mer for og få skrubbet vekk møkæ)http://dump.no/files/e56e41bf61cf/MERINER.jpg Motoren.En siste tingen, er dette en kort eller lang stamme jeg er usikker på det i og med at jeg er ganske ny når det gjelder informasjon om mekking / båt motor informasjon.Takker på forhånd for svar og tips til hva jeg kan gjøre for og bli liten unge igjen hehe. Mvh Magne =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå