Gå til innhold

Lag Xp-Pro av Xp-Home..

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Nå er det iallefall 3 nettsider som "anbefaler" dette trikset, sist ut er denne. Så noe må det være i dette, eller? :hmm:

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Kunne også ha vært greit om at de som prøver dette ut, poster det i denne tråden så vi vet om dette virker, eller om det er bare humbug. Jeg har ikke denne muligheten i og med at jeg sitter på Win Xp pro..

Lenke til kommentar

Noen som har fått det til å funke?

Tviler på at det er lov å moddifisere home til pro! Er vel like ulovligt som pirat-versjon.

Og det har vel noe med Lisenser å gjøre? :hmm:

Brenn din nye Windows XP Professional CD
Denne hacken er personlig ikke testet ut og du må stå inne for den på eget ansvar.
Tror neppe M$ liker noe hack som dette :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Når man ser på tidligere ting som:

http://www.theregister.co.uk/2002/03/25/re...k_turns_xp_pro/

http://www.interesting-people.org/archives...9/msg00023.html & http://www.oreilly.com/news/differences_nt.html

så er jeg aldeles ikke overrasket om det skulle vise seg å virke.

DABEAR:

Jeg mener interessant i forhold til hva som fram kommer i disse linkene, og iflg disse så ser det ut som at det kan være mulig å få dette til.

Jeg har Win pro, så jeg kan ikke få dette til nei....

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Når man ser på tidligere ting som:

http://www.theregister.co.uk/2002/03/25/re...k_turns_xp_pro/

http://www.interesting-people.org/archives...9/msg00023.html & http://www.oreilly.com/news/differences_nt.html

så er jeg aldeles ikke overrasket om det skulle vise seg å virke.

DABEAR:

Jeg mener interessant i forhold til hva som fram kommer i disse linkene, og iflg disse så ser det ut som at det kan være mulig å få dette til.

Jeg har Win pro, så jeg kan ikke få dette til nei....

Ja, men ingen av dei har testet det ut ennå.

Enkelt og Greit, spør Microsoft om det er sant.

Lenke til kommentar
Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Homekey\ControlSet001\Services\setupdd

Rediger den binære nøkkelen "default" og sett "01" til "00" og "02" til "00"

Ooops...jeg kom i skade for å endre "03" til "00" også...tok en omstart og så fikk jeg dette oppstartsbildet:

post-104-1118256782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
..Ooops...jeg kom i skade for å endre "03" til "00" også...tok en omstart og så fikk jeg dette oppstartsbildet..

:no:

Lenke til kommentar
Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Homekey\ControlSet001\Services\setupdd

Rediger den binære nøkkelen "default" og sett "01" til "00" og "02" til "00"

Ooops...jeg kom i skade for å endre "03" til "00" også...tok en omstart og så fikk jeg dette oppstartsbildet:

Dette forklare alt, hvis det ikke var kødd da :!:

Ja, var det forresten 1.April de la ut "Change XP Home to XP Pro."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Sjekk denne linken. Datert 25 mars 2002, er det 1 april spør nå jeg.

EDIT: les de 3 linkene som ligger i innleggene..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Den artikkelen går på å gjere XP Pro til .Net-server

O`Reilly og Ora.com linken var forskjellen mellom NT 4 workstation og NT4 server

Den siste var død så der skal eg ikkje uttale meg.

At likheiten i gamle system eller eksamnsjonsystem på same platfrom er eit bevis på at XP home og XP Pro er like og at det er mulig å gjere home om til Pro synes eg er lite truverdig.

Det er funksjoner i Home som ikkje finnes i Pro

Desse tar nødvendigvis plass så om nokon kan sjekke størrelsen på Home CDen mot Pro cden så kan ein avkrefte denne påstanden ein gong for alle

Så lenge ingen har testa det eller bekreftane testkjelder kan framvisast vil eg meine at dette er berre ein spøk.

Uansett om det fungerer så viss patchinga til MS slutter å fungere, trur eg at eg heller vil sitte med ein XP home ein ein framtidig upatcha Pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har sjekket min XP home OEM, og jeg vet ikke om denne innholder SP2.

Size: 543 531 008 byte eller 518 MB

EDIT: Har Xp pro innstallert, har ikke fullver men upgrade pack. Så visst noen sitter på en fullver av Xp pro cd, sjekk ut størrelsen da!

EDIT: denne er uten SP 2

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Har sjekket min XP home OEM, og jeg vet ikke om denne innholder SP2.

Size: 543 531 008 byte eller 518 MB

EDIT: Har Xp pro innstallert, har ikke fullver men upgrade pack. Så visst noen sitter på en fullver av Xp pro cd, sjekk ut størrelsen da!

Har ihvertfall en WinXp Pro SP1, den er 630MB.

Den Finske WinXp Pro er 625MB...

Og den Originale Windows Xp Pro uten SP er 488MB.

Ja det er endel MB større."ingen følgte med SP2"

EDIT! Hehe glemte en ting, disse Windows XP Proene er laget til bilde filer og .iso, så den ekte størrelsen kan variere litt.

Endret av chakl
Lenke til kommentar
O`Reilly og Ora.com linken var forskjellen mellom NT 4 workstation og NT4 server

La meg få quote litt fra o'Reilly artikkelen:

Mark Russinovich found something quite remarkable: the value that MmIsThisAnNtAsSystem() returns (Workstation vs. Server) comes directly out of the registry. In 3.51, a single registry setting is used to differentiate between NTW and NTS. In 4.0, there are two registry settings, and some code intended to prevent the user from changing them.

Jonathan Roberts, a division marketing manager at Microsoft, was quoted in PC WeekOnline ("Microsoft: 'significant differences' between NTS, NTW", Norvin Leach, September 10):

Roberts acknowledged that NTS and NTW are included in the same binary file. It was easier to build and test them that way, he said. The setting in the Registry, he said, triggers 48 changes to the kernel. These changes cascade down to 700 additional settings in software outside the kernel.

If an attempt is made to install Microsoft's BackOffice suite on a workstation-mode NT system, the BackOffice setup program will prevent installation of the BackOffice programs and indicate that NT Server must be installed first. If the system type is then changed to server in the registry as described above and another attempt is made to install BackOffice, then the installation of the suite programs is possible. Curiously, if you then change the system back to NTW mode, BackOffice continues to run fine -- so it is only the setup/install program that cares.

after making these changes and rebooting, a formerly NTW 4.0 system functions as an NTS 4.0 system. The NET ACCOUNTS command reports "Computer Role: SERVER" and the taskbar start menu's bitmap changes from "Windows NT Workstation" to "Windows NT Server".

Eamonn Sullivan of PC Week has confirmed that, when an NTW machine is tweaked via the registry into an NTS machine, web performance "tests on this "altered" Workstation were identical (within the margin of error) to Server."

Poenget her er at NT 4 server er hovedsaklig NT4 workstation med en annen registry setting, og noen ekstra filer (DHCP + WINS server).

Det jeg ville vise med de linkene er at Microsoft har en historie med å selge mer eller mindre det samme produktet med forskjellige instillinger og lisenser, og at det derfor ikke ville overrasket meg det minste om home -> pro trikset slo på en del ting som til vanlig er avslått, men som ligger inne i systemet. Det vil sannsynligvis være deler av systemet som mangler på en slik installasjon sammenlignet med en full pro, men ting som multi-prossessor support, fil-level access kontroll og domain access er sannsynlige ting som ligger i core'n og som bare er disabled. Å lage en windows versjon helt uten de tingene ville ha kostet microsoft veldig mange penger (forskjellige kodebaser å vedlikeholde, finne og aktivt fjerne den koden som man ikke skal ha med, og så videre)

Lenke til kommentar

La meg få quote litt fra o'Reilly artikkelen:

Mark Russinovich found something quite remarkable: the value that MmIsThisAnNtAsSystem() returns (Workstation vs. Server) comes directly out of the registry. In 3.51, a single registry setting is used to differentiate between NTW and NTS. In 4.0, there are two registry settings, and some code intended to prevent the user from changing them.

Jonathan Roberts, a division marketing manager at Microsoft, was quoted in PC WeekOnline ("Microsoft: 'significant differences' between NTS, NTW", Norvin Leach, September 10):

Roberts acknowledged that NTS and NTW are included in the same binary file. It was easier to build and test them that way, he said. The setting in the Registry, he said, triggers 48 changes to the kernel. These changes cascade down to 700 additional settings in software outside the kernel.

If an attempt is made to install Microsoft's BackOffice suite on a workstation-mode NT system, the BackOffice setup program will prevent installation of the BackOffice programs and indicate that NT Server must be installed first. If the system type is then changed to server in the registry as described above and another attempt is made to install BackOffice, then the installation of the suite programs is possible. Curiously, if you then change the system back to NTW mode, BackOffice continues to run fine -- so it is only the setup/install program that cares.

after making these changes and rebooting, a formerly NTW 4.0 system functions as an NTS 4.0 system. The NET ACCOUNTS command reports "Computer Role: SERVER" and the taskbar start menu's bitmap changes from "Windows NT Workstation" to "Windows NT Server".

Eamonn Sullivan of PC Week has confirmed that, when an NTW machine is tweaked via the registry into an NTS machine, web performance "tests on this "altered" Workstation were identical (within the margin of error) to Server."

Poenget her er at NT 4 server er hovedsaklig NT4 workstation med en annen registry setting, og noen ekstra filer (DHCP + WINS server).

Det jeg ville vise med de linkene er at Microsoft har en historie med å selge mer eller mindre det samme produktet med forskjellige instillinger og lisenser, og at det derfor ikke ville overrasket meg det minste om home -> pro trikset slo på en del ting som til vanlig er avslått, men som ligger inne i systemet. Det vil sannsynligvis være deler av systemet som mangler på en slik installasjon sammenlignet med en full pro, men ting som multi-prossessor support, fil-level access kontroll og domain access er sannsynlige ting som ligger i core'n og som bare er disabled. Å lage en windows versjon helt uten de tingene ville ha kostet microsoft veldig mange penger (forskjellige kodebaser å vedlikeholde, finne og aktivt fjerne den koden som man ikke skal ha med, og så videre)

Ok siden du har en så god forklaring, kaller vi den nye Windows XP Pro for Pro Lite da. Siden det mangler en del funksjoner. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...