Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Guide: 1. Kopier hovedmappen (root) og mappen "i386" fra installasjonsdisken 2. Extract boot-sektoren fra installasjonsdisken 3. Endre to bytes i filen i386Setupreg.hiv Åpne regedit Merk av HKEY_LOCAL_MACHINE Meny : File -> Load Structure -> i386\Setupreg.hiv Gi den importerte strukturen et vilkårlig navn, for eksempel "Homekey" Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Homekey\ControlSet001\Services\setupdd Rediger den binære nøkkelen "default" og sett "01" til "00" og "02" til "00" Merk av "Homekey" og gå til meny: File -> unload structure 4. Brenn din nye Windows XP Pro CD 5. Installer Windows XP som vanlig. CD-KEY fra Windows XP Home vil fungere på denne versjonen. Husk at du kan ikke installere SP2 på denne installasjonen. Så ett underpunkt til nr 1 bør være å integrere SP2 til installasjonen. Denne fremgangsmåten skal gjøre en "vanlig" Windows XP Home installasjonsdisk om til en Windows XP Pro installasjonsdisk kun ved å endre 2 bytes. EDIT: leifer.. Endret 1. juni 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 He-he, første april er lenge siden nå da :!: "Gjøre om XP Home til XP Pro ved å endre to bytes", nå har jeg hørt det og....... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Lenge siden 1 april ja... om dette er mulig...tja det påstås det Her er orginal scriptet iallefall, så får hver enkelt gjøre seg opp sin menig om dette lar seg gjennomføre.. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Hmm...Jeg tviler sterkt på om det er sant. For eksempel funksjoner som: vil neppe dukke opp, bare med aa endre 2 bytes. Remote Desktop,Multi-processor support,Automated System Recovery,Dynamic Disk Support,Internet Information Services/Personal Web ServerEncrypting File System,File-level access control Domain membership Jaja, de tar jo mange MB altså. Endret 1. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Det var det jeg mente også. Dette scriptet kan jo ikke trylle heller. Mange egenskaper og programmer som er i Pro finnes jo ikke i Home, de som du nevner, Gpedit.exe, og sikkert mange flere også. Dette er bare noe som skøyere har laget for å lure folk til å prøve. Akkurat som den hoax'en for en tid tilbake, hvor folk i haugetall slettet en (ikke så viktig) systemfil fra Windos, fordi de trodde den var et virus... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dette er nok tull ja..... Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 frank_1.......det kommer tydelig fram at du ikke har testet dette selv..... hvorfor i all verden starter du en slik guidet tråd for en software som du ikke har testet selv........ubegripelig optreden.................... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Detta ligger som nyhet på itpro.no eller itavisen.no Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Detta ligger som nyhet på itpro.no eller itavisen.no Link? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 kunne vært fint om noen hadde prøvd det, sitter selv med en xp-pro så vanskelig for meg. men om noen andre er villig så meld ifra hvordan det gikk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Detta ligger som nyhet på itpro.no eller itavisen.no Link? Here! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Detta ligger som nyhet på itpro.no eller itavisen.no Link? Here! He-he, det er liskom ingen som har prøvd den, men mange som anbefaler den videre til andre. Nå har vi altså tre nettsteder som viser denne "guiden", alle sammen tar forbehold om hva som kan skje, fordi de ikke har prøvd den selv Og hva i all verden betyr "Endre to bytes i filen i386\Setupreg.hiv", som det står i guiden? Hvordan "endrer man to bytes"? Endret 3. juni 2005 av pmarius Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Selvfølgelig kan det teoretisk være mulig at dette fungerer.Trenger ikke være noe trylling involvert heller. Som mange tydeligvis ikke vet her så er det ofte vanlig praksis innenfor både software og hardware å selge nøyaktig samme produktet men til forskjellig pris, avhengig av hva produktet "aktiveres" som. Mange programmer kan man feks. laste ned gratis men de inneholder bare noen få funksjoner. Kjøper man en nøkkel og taster inn denne, så vips har man en fullverdig funksjon av programmet. Dette fremstår kanskje som trylling for noen, men det er altså ikke noe trolleri med i bildet. Er ikke umulig at Microsoft har benyttet seg av lignende metoder her, men det kan jo selvsagt like gjerne hende at det ikke er tilfellet. Men dersom "home" CD'en skiller seg størrelsesmessig fra "pro" CD'n er det nok hvertfall tvilsomt om metoden fungerer. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Selvfølgelig kan det teoretisk være mulig at dette fungerer.Trenger ikke være noe trylling involvert heller. Som mange tydeligvis ikke vet her så er det ofte vanlig praksis innenfor både software og hardware å selge nøyaktig samme produktet men til forskjellig pris, avhengig av hva produktet "aktiveres" som. Mange programmer kan man feks. laste ned gratis men de inneholder bare noen få funksjoner. Kjøper man en nøkkel og taster inn denne, så vips har man en fullverdig funksjon av programmet. Dette fremstår kanskje som trylling for noen, men det er altså ikke noe trolleri med i bildet. Er ikke umulig at Microsoft har benyttet seg av lignende metoder her, men det kan jo selvsagt like gjerne hende at det ikke er tilfellet. Men dersom "home" CD'en skiller seg størrelsesmessig fra "pro" CD'n er det nok hvertfall tvilsomt om metoden fungerer. Det var jeg som brukte ordet "trylle", og jeg er selvfølgelig klar over det du sier,om at det finnes en rekke programmer, hvor man ved f. eks å skrive inn et serienummer får mange ekstra funksjoner. WinAmp sin freewareversjon kontra pro-versjon er et eksempel på det. Alle slike "trial" programmer er andre eksempler. Men det er ikke slik det fungerer i Windows. I pro-versjonen der er det mange egenskaper og filer som ikke en gang finnes på Home-CDen. Det var derfor jeg kom til å tenke på at man behøver magiske egenskaper for å få dette til å fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) frank_1.......det kommer tydelig fram at du ikke har testet dette selv.....hvorfor i all verden starter du en slik guidet tråd for en software som du ikke har testet selv........ubegripelig optreden.................... Selv om jeg har lagt ut en guide så er det jo opp til hver enkelt å prøve den ut, om man føler for det, ser ikke poenget ditt med at man må prøve ut guiden for å legge den ut. Forøverig så sitter jeg med XP pro selv, så å prøve denne guiden for meg blir litt "dødfødt" kan du vel si. Men kan jo hende det er personer som sitter på XP home som har mulighet og lyst til å prøve dette ut, og hadde det jo vært greit med en guide om hvordan man gjør dette, hvis dette skulle vise seg å være fysisk mulig. EDIT: leif.. Endret 3. juni 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 frank_1.......det kommer tydelig fram at du ikke har testet dette selv.....hvorfor i all verden starter du en slik guidet tråd for en software som du ikke har testet selv........ubegripelig optreden.................... Selv om jeg har lagt ut en guide så er det jo opp til hver enkelt å prøve den ut, om man føler for det, ser ikke poenget ditt med at man må prøve ut guiden for å legge den ut. Forøverig så sitter jeg med XP pro selv, så å prøve denne guiden for meg blir litt "dødfødt" kan du vel si. Men kan jo hende det er personer som sitter på XP home som har mulighet og lyst til å prøve dette ut, og hadde det jo vært greit med en guide om hvordan man gjør dette, hvis dette skulle vise seg å være fysisk mulig. EDIT: leif.. Enig med Frank_1. Det går fint an å legge ut programmer og tips på forumet uten nødvendigvis å ha testet det selv. Så lenge man gjør oppmerksom på at man tester det på eget ansvar kan jeg ikke se noe galt i det. Ser ikke poenget i å kritisere ham for det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Her er en link som forklarer forskjellen mellom XP-pro og XP-home. Jeg har ingen forutsetninger for å si om det som finnes i Xp pro, er deaktivert eller er fysisk fjernet i Xp home. Beste måten for å finne ut av det på, må vel være å sammenligne størrelsen fysisk på en full version av Xp home mot Xp pro kanskje.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 tviler sterkt på at du kan endre fra XP Home til Pro. det blir jo som å lage en Volvo stasjonsvågn til en volkswagen caravelle. det går heller ikke jeg kjører ikke XP Home mer jeg heller heldigvis så jeg får ikke prøvd det ut jeg heller. og om jeg hadde hatt XP Home tviler jeg på at jeg hadde prøvd det allikevel. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 hvorvidt denne hacken er sann eller ikke har jeg ikke noe å si på, men det er fakta at mye av det som gjør home/pro og serverversjoner av winOS forskjellig fra hverandre ligger nettopp i registeret og kan endres. saker som gpedit vil derimot ikke matrialisere seg pga slikt, men det jeg kan si er at jeg selv har fikset litt på min w2k pro installasjon på servern min slik at den godtar flere enn 10 tilkoblinger (10 er max hos w2kpro) Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Fikk lyst til å prøve dette... Problemet er bare at jeg ikke finner min home key, bare cden (har lagt cden i feil cover ). Om jeg finner keyen, skal jeg prøve dette! Sitter selv på en pc med XP pro, men hadde vært kjekt med en pro versjon til.. selv om jeg også tviler på dette! Virker ganske usansynelig at man bare kan endre på det lille der, og vips, så har man en annen versjon av xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå