gammern Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Har akkurat fått meg en Nec ND-3540A. Tenkte jeg skulle brenne en test CD med den og fyrer opp Nero 5.5.10.56. Her støter jeg på det føste problemet, jeg får ikke valg ND-3540A som recorder. Det eneste som vises i "Choose Recorder" listen er Image recorder (virtual device) .... ikke noe Nec :-( Må jeg ha ny brenne s/w for å teste denne brenneren? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Høres ut som en veldig gammel versjon av Nero. Må nok oppgradere til ny(este) versjon. Trond Lenke til kommentar
gammern Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Den er gammel ja, men jeg skal jo bare brenne en CD. Kan det være Ahead Image Drive som ligger og sperrer for detect av ny hardware? Siste batch av hardware fra Komplett var dårlig pakket inn så må bare få sjekket omfanget av skadene før jeg returnerer saker og ting. Frontdeksel var chipped i ene hjørnet på driven, men virker den så "drider" jeg i det. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Må nok definitivt ha nyere versjon av Nero. Kan jo hende det finnes trial/gratis brenner-programmer som takler ND-3540A, som du kan benytte. Men det må noen andre svare på. Men jeg mener XP har innebyggete funksjoner for CD-brenning? Trond Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Eler du kan prøve CDBurnerXP som er et gratis brenne program for både DVD og CD plater. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 CDBurnerXP så bra ut den, men det er ikke dagen min i dag som sikkert vedlagte bilde bekrefter. CD Media er Thats Write 52x 50-pac (Ritek) fra Komplett. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Var det ikke så at den kanskje var skadet/ødelagt... Edit: Utifra bildet har det stoppet på 98% så kan jo hende det du brenner er for stort... Trond Endret 1. juni 2005 av _crs_ Lenke til kommentar
gammern Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Mulig filen var for stor. Jeg slo på "Finalize Disk" (ligger vel i grenseland med FS overhead) og flyttet filen til en lokal disk. Satte i en Verbatim 48x og brenning ble fullført feilfritt på tid 3.07. Ser ut som den virker. Takk til alle innspill, spesielt linken til brenneprog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå