nomore Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Sitter her med et noe irriterende problem. Vi er en liten bedrift med omtrent 5 brukere på exchange biten. Dette fungerer smertefritt, og har fungert siden den ble satt opp. Denne står også som domenekontroller. Problemet har oppstått etter at vi har begynt med PDA for brukerene. Disse ønsker vi å koble direkte mot exchange serveren slik at data er mest mulig synkronisert og entydene. Problemet er at vi ikke får synkronisert enhetene mot exchange via ActiveSync lenger. Feilmelding på enhetene er HTTP_500. Det fungerte de første 2 dagene. Noe som hvertfall tyder på at det var korrekt satt opp, til å begynne med. Noen som har vært borti dette før, eller har erfaringer eller tips å komme med? Et søk på google gir meg tre alternativer: - feil kryptering/autentisering blir brukt, keberos skal brukes, men er ikke satt opp. - størrelse på datapakker i forhold til keberos. over tid fylles disse opp og må justeres opp. - IIS er satt på feil, enten feil med kryptering eller med feil i post-skjemaer(innlogging) Disse alternativene gir ingen mening for min del, da eg ikke har gjort noen endringer på serveren hverken før eller etter problemet oppstod, hverken på server eller enhet. Tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå