H80 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei, Jeg jobber i Praha i hele juni, og tenkte å sjekke utvalg og priser på datautstyr her. Er en del småtteri jeg trenger, pluss at det kanskje går an å gjøre noen gode kjøp. Er det noen som har erfaring med noen butikker som selger hw i Praha? Priser, utvalg, hvilke merker som selges osv? Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Regner med det er mange her som handler i Praha... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Var en tur i Praha i fjor sommer. Var innom en elektrobutikk i det store kjøpesenteret litt utenfor sentrum. Så på et 9800pro kort, det var ikke spesielt billig, heller dyrere enn her hjemme. Så ikke noen databutikker i sentrum, men kan godt være de finnes, letet ikke etter dem. kjøp krystall, julegaver til famile/slekt. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 var i praha for 2 mnd siden... Så litt på elektronikk og hw...Men det var faktisk heller dyrer enn her i norge.. Men så skal de sies at praha er dyreste byen i hele praha.. men tror ikke det er så mye å spare.. Eneste som var billig var øl.. 4 kr halvlitern..! :D klatreutstyr var også kjempebillig, men det var stort sett det.. Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg jobber i Praha i hele juni, og tenkte å sjekke utvalg og priser på datautstyr her. Er en del småtteri jeg trenger, pluss at det kanskje går an å gjøre noen gode kjøp. Det synes sjelden å være noe vesentlig å spare på kjøp av PCutstyr i utlandet. Prisnivået i Norge er ganske hyggelig, blant annet på grunn av til dels meget lav avanse på varene. Videre skal man huske på at det kan oppstå problemer i forbindelse med garanti, men det regner jeg med at du har tatt i betraktning. Endret 3. juni 2005 av roac Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Spar deg bryderiet og handle heller i norge. Det kan jo være at det finnes nettbutikker med bedre priser der, men butikkene i praha er nå stort sett dyrere enn nettbutikker i norge. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Var nettopp i Praha i begynnelsen av mai og sjekket litt priser på noen sjapper i sentrum. Det var ikke akkurat priser å skryte av. Men vet at lenger øst i landet (eller kanskje alle andre steder enn akkurat i selve Praha) er det billige produkter til salgs, men disse er som oftest tyvegods importert fra mer østlig liggende øst-europeiske land... Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 var i Praha i mars og så ikke så mye på hardware, men det lille jeg så var jevnt priset med norge omtrent. som nevnt over i denne tråden er konkuransen blandt norske butikker, særlig nettbutikkene så hard at det ikke er mye å spare. hardware har det ofte med å ikke virke 100%, og da er den norske forbrukerkjøpsloven god å ha... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg jobber i Praha i hele juni, og tenkte å sjekke utvalg og priser på datautstyr her. Er en del småtteri jeg trenger, pluss at det kanskje går an å gjøre noen gode kjøp. Det synes sjelden å være noe vesentlig å spare på kjøp av PCutstyr i utlandet. Prisnivået i Norge er ganske hyggelig, blant annet på grunn av til dels meget lav avanse på varene. Videre skal man huske på at det kan oppstå problemer i forbindelse med garanti, men det regner jeg med at du har tatt i betraktning. Bortsett fra USA?!? Om du multipliserer dollarprisen i USA med 8-10 (noe til og med 15), får du den Norske prisen. Stemmer ikke helt med 6,5 i dollarkurs. Kjøpte en iRiver H340 i USA for ca. 2500kr i Norge skal Mpx ha 4500kr for AKKURAT samme sak (samme accessories som følger med). Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kjøpte en iRiver H340 i USA for ca. 2500kr i Norge skal Mpx ha 4500kr for AKKURAT samme sak (samme accessories som følger med). Skal vedde for at det finnes en butikk i USA som selger den for 4k... Det gjelder bare å finne de rette Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Var og i praha for 4 mnd siden, prisene på elektronikk var høyere der en her hjemme, spesiellt PC og Mobil...for ikke å snakke om klær som og hadde samme prisnivå. Tenkte mitt etter å ha blitt kasta inn i X antall strippebuler og bordeller hvordan jenter der hadde råd til slike fancy klær når en var ute en lørdagskveld....når en brått åpna lommeboka litt og 8 jenter sverma rundt en... Endret 6. juni 2005 av Tydeus Lenke til kommentar
Anel Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Norge er ganske billig når det kommer til hw (sikkert det eneste)..så tviler på at det er mye å spare på å handle i Praha.. Men det kan selfølgelig hende at du kommer over noen gode tilbud.. nå som kronen er så sterk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå