Gå til innhold

Kjøpe hardware i Praha

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber i Praha i hele juni, og tenkte å sjekke utvalg og priser på datautstyr her. Er en del småtteri jeg trenger, pluss at det kanskje går an å gjøre noen gode kjøp.

Er det noen som har erfaring med noen butikker som selger hw i Praha? Priser, utvalg, hvilke merker som selges osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tur i Praha i fjor sommer. Var innom en elektrobutikk i det store kjøpesenteret litt utenfor sentrum. Så på et 9800pro kort, det var ikke spesielt billig, heller dyrere enn her hjemme. Så ikke noen databutikker i sentrum, men kan godt være de finnes, letet ikke etter dem.

kjøp krystall, julegaver til famile/slekt.

Lenke til kommentar

var i praha for 2 mnd siden... Så litt på elektronikk og hw...Men det var faktisk heller dyrer enn her i norge.. Men så skal de sies at praha er dyreste byen i hele praha.. men tror ikke det er så mye å spare.. Eneste som var billig var øl..:D 4 kr halvlitern..! :D:D klatreutstyr var også kjempebillig, men det var stort sett det..

Lenke til kommentar
Jeg jobber i Praha i hele juni, og tenkte å sjekke utvalg og priser på datautstyr her. Er en del småtteri jeg trenger, pluss at det kanskje går an å gjøre noen gode kjøp.

Det synes sjelden å være noe vesentlig å spare på kjøp av PCutstyr i utlandet. Prisnivået i Norge er ganske hyggelig, blant annet på grunn av til dels meget lav avanse på varene.

Videre skal man huske på at det kan oppstå problemer i forbindelse med garanti, men det regner jeg med at du har tatt i betraktning.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Var nettopp i Praha i begynnelsen av mai og sjekket litt priser på noen sjapper i sentrum. Det var ikke akkurat priser å skryte av. Men vet at lenger øst i landet (eller kanskje alle andre steder enn akkurat i selve Praha) er det billige produkter til salgs, men disse er som oftest tyvegods importert fra mer østlig liggende øst-europeiske land...

Lenke til kommentar

var i Praha i mars og så ikke så mye på hardware, men det lille jeg så var jevnt priset med norge omtrent. som nevnt over i denne tråden er konkuransen blandt norske butikker, særlig nettbutikkene så hard at det ikke er mye å spare.

hardware har det ofte med å ikke virke 100%, og da er den norske forbrukerkjøpsloven god å ha...

Lenke til kommentar

Det synes sjelden å være noe vesentlig å spare på kjøp av PCutstyr i utlandet. Prisnivået i Norge er ganske hyggelig, blant annet på grunn av til dels meget lav avanse på varene.

Videre skal man huske på at det kan oppstå problemer i forbindelse med garanti, men det regner jeg med at du har tatt i betraktning.

Bortsett fra USA?!?

Om du multipliserer dollarprisen i USA med 8-10 (noe til og med 15), får du den Norske prisen. Stemmer ikke helt med 6,5 i dollarkurs.

Kjøpte en iRiver H340 i USA for ca. 2500kr i Norge skal Mpx ha 4500kr for AKKURAT samme sak (samme accessories som følger med).

Lenke til kommentar

Var og i praha for 4 mnd siden, prisene på elektronikk var høyere der en her hjemme, spesiellt PC og Mobil...for ikke å snakke om klær som og hadde samme prisnivå.

Tenkte mitt etter å ha blitt kasta inn i X antall strippebuler og bordeller hvordan jenter der hadde råd til slike fancy klær når en var ute en lørdagskveld....når en brått åpna lommeboka litt og 8 jenter sverma rundt en...

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Norge er ganske billig når det kommer til hw (sikkert det eneste)..så tviler på at det er mye å spare på å handle i Praha.. Men det kan selfølgelig hende at du kommer over noen gode tilbud.. nå som kronen er så sterk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...