kilogram Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dømt for fildeling For første gong er ein nordmann dømt for fildeling. 36-åringen dreiv ein fildelingstenar i Netcoms lokaler, og må no fullføre 120 timar samfunnsteneste. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ikke mye til straff det nei. Ble det anket? Lenke til kommentar
DakoPrince Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Tja.... Er vel ikke annet å si enn at han fikk en dom som er fortjent, men alt for lave satser Lurer på hvor mye man må spre og distribuere for å få maksimusstraffen jeg Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Lurer på hvor mye man må spre og distribuere for å få maksimusstraffen jeg maksimusstraff som i 20 år, eller maksimusstraff som i det meste du kan få for fildelling? noreg er vel ikkje kjent for sine strenge straffer, og dette vert bare småtterier i forhold til det dei har i usa. Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 De har jo ikke kapasitet til å ta unna andre forbrytere så hvorfor forvente seg lange straffer for dette her? Hvis dette tar av så vil fengselsvesenet slite litt tenker jeg. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Det er litt rart at fengselsvesenet har så dårlig kapasitet når man tenker på at det ikke er særlig flere fengslede idag enn for hundre år siden. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Det er litt rart at fengselsvesenet har så dårlig kapasitet når man tenker på at det ikke er særlig flere fengslede idag enn for hundre år siden. Det har vel med prioritéringer å gjøre. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Han slapp lett unna, i forhold til i USA f.eks. Men der er det vel ein god del meir kriminalitet. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Han slapp lett unna, i forhold til i USA f.eks. Men der er det vel ein god del meir kriminalitet. USAs lover for piratkopieringer jo egentlig ganske syke. Der kan man få nesten like lang fengselsstraff som man får for drap her hjemme. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 USAs lover for piratkopieringer jo egentlig ganske syke. Der kan man få nesten like lang fengselsstraff som man får for drap her hjemme. det seier vel litt om dei norske strafferammene og. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 USAs lover for piratkopieringer jo egentlig ganske syke. Der kan man få nesten like lang fengselsstraff som man får for drap her hjemme. det seier vel litt om dei norske strafferammene og. Selvfølgelig, men nærmere 20 år for piratkopiering er uansett litt drøyt..? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Selvfølgelig, men nærmere 20 år for piratkopiering er uansett litt drøyt..? 20 år for piratkopiering er jo helt sinnsykt. er jo en fjerdedel av et liv som blir kastet bort for noe så "lite"! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Min mening er at dette var svært synd. Inntil Film og musikk selskapene gjør en drastisk endring i holdning til sine brukere og sin måte å drive sin virksomhet ser jeg ingen som helst grunn til IKKE å STØTTE kopiering. Vi ser stadig til rapporter som viser at fildelere er de som også kjøper mest musikk, og det skulle ikke forundre meg over at det er disse som også kjøper mest film. At noen laster ned siste episode av Star Wars i et elendig divx format betyr ofte at vedkommende er stor fan, og med all sannsynlighet vil kjøpe den på DVD når den måtte komme. De fleste av oss sitter også med heftige anlegg og hjemmekino og kjøper gjerne kvalitetsmateriale. For ikke å snakke om den positive effekten fildeling har på ukjente artister og skuespillere. Jeg har intet problem med å forsvare fildeling og jeg syns dette var en mørk dag i norsk datahistorie. Inntil det skjer en drastisk endring i musikk og filmbransjen holdning til brukerne og deres forretningsstrategi kommer jeg til å laste ned så mye jeg gidder, og jeg kommer sikkert helt 100% lovlig til å dele dette med mine venner også. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Min mening er at dette var svært synd. Inntil Film og musikk selskapene gjør en drastisk endring i holdning til sine brukere og sin måte å drive sin virksomhet ser jeg ingen som helst grunn til IKKE å STØTTE kopiering. Vi ser stadig til rapporter som viser at fildelere er de som også kjøper mest musikk, og det skulle ikke forundre meg over at det er disse som også kjøper mest film. At noen laster ned siste episode av Star Wars i et elendig divx format betyr ofte at vedkommende er stor fan, og med all sannsynlighet vil kjøpe den på DVD når den måtte komme. De fleste av oss sitter også med heftige anlegg og hjemmekino og kjøper gjerne kvalitetsmateriale. For ikke å snakke om den positive effekten fildeling har på ukjente artister og skuespillere. Jeg har intet problem med å forsvare fildeling og jeg syns dette var en mørk dag i norsk datahistorie. Inntil det skjer en drastisk endring i musikk og filmbransjen holdning til brukerne og deres forretningsstrategi kommer jeg til å laste ned så mye jeg gidder, og jeg kommer sikkert helt 100% lovlig til å dele dette med mine venner også. Kunne ikke sagt meg mer enig i det du sier der oivind_dahle....Jeg laster ned ganske mye og deler gjerne med andre av det jeg har lastet ned, lovlig eller ikke.... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Selvfølgelig, men nærmere 20 år for piratkopiering er uansett litt drøyt..? sjølvsagt, men det får deg i det minste til å tenke deg godt om før du bestemmer deg for å bryte loven. så strenge straffer er vel uansett kun i ekstreme tilfeller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 20 år er veldig mye. Det burde vært delt på 10. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 En bot på en femmer hadde vært mer enn nok spør du meg da.... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 når man tenker på de lave straffene for voldtekt her i lande så burde vel 40 timer samfunnstjeneste være mer enn nok å kanskje 1000 kroner i bot. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 En bot på en femmer hadde vært mer enn nok spør du meg da.... Eller bra Politiet kommer på døra. Tror det hadde skremt meg litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå