Complexity Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 har denne: Bzerk og liker den.. de andre bzerk'ene fra microplex er også å annbefale.. stilige er de også.. og stabil Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 @TrådstarterNyhet: TAGAN 2Force 530 Watt, koster ikke mer enn 480 Watt 2Force 995.- kr. Hadde jeg ikke nettopp kjøpt meg to stk PSU'er skulle jeg vurdert denne. Ser at du stadig anbefaler Tagan: hvorfor? -gi litt tekniske detalejer rundt Tagan 530w og hvorfor du mener dette er en bra PSU. Ja, har ingen problem med å anbefale Tagan, men også andre merker som Enermax, Antec, OCZ m.m. anbefales, alt etter som. Jeg har ingen svære forklaringer eller logger på hvorfor jeg anbefaler Tagan, har selv en 480 W, den har vært stabil siden jeg byttet den ut med en Levicom 450 W som ble ustabil når jeg klokket og monterte flere sata-disker. Det finnes flere tester som sier det samme, jeg studerte flere før jeg kjøpte den. I tillegg ble jeg anbefalt av forum-medlemmer. I tillegg til 530 Watter'n finnes det også en 580 Watter produsert av Tagan. Av en eller annen grunn kunne jeg bare laste ned PDF-filer om Tagan 430 W, så der har jeg lite å bidra med med specs. Men den tilhører 2Force-modellen, da er det den nye ATX-standarden med 20+24 pin HK-plugg og min. 2 x 12 V-railer som gjelder Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har hoppet ut i det og bestilt Hiper 580 watteren fra PS Data, der den kom på 1130- kr. ca. med moms, forsendelse og oppkrav. Jeg er veldig spent. Etter de fporeløpige tilbakemeldingene jeg ser her og på nettet virker dette som en seriøs PSU. Mer kommer da jeg skal klokke AMD 64 3200+, og har DFI LAnparty HK NF4 DR osv. osv. -ser at PSU'en også kommer i svart på PS Data. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 har et lite spørsmål angående hiper'en. Jeg har et inwin 710 kabinett ( http://www.burnoutpc.com/modules/wfsection...php?articleid=2 ) og lurer på om hiper psu'en passer i dette, og når jeg skriver kan jeg jo spørre om noen har noen erfaringer med denne, eller hiper generelt? Jeg skal ha meg vannkjøling også og da er selvfølgelig stillhet viktig! Hva skal jeg velge? Hiper eller Mist? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har hoppet ut i det og bestilt Hiper 580 watteren fra PS Data, PSdata selger da ikke Hiper strømforsyninger? Trodde det var Norek/Komplett.no som hadde disse. har et lite spørsmål angående hiper'en. Jeg har et inwin 710 kabinett( http://www.burnoutpc.com/modules/wfsection...php?articleid=2 ) og lurer på om hiper psu'en passer i dette Ja, det passer. Både kabinett og PSU følger ATX standaren, og da passer det som hånd i hanske. Lenke til kommentar
ZeuZ Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Fekk straumforsyninga mi igjen frå norek no i dag. Ser ut som det gjekk på garantien. Så då verte det nok same straumforsyninga igjen, fram til den smelle igjen. Men takk for all god innsikt Har vertfall noko å vurdere til neste gang... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ja da har jeg fått strømforsyninga! Hiper 580watt!!! :!: Den fungerer svært godt men er ikke så stillegående som jeg håpet på. Men bråker heller ikke. Så nå tok jeg sjansen å klokke opp systemet, AMD64 3200+ fra 2,2 som jeg hadde den på, til 2,5. Det endte dårlig etter at jeg klarte å få det hele til å fungere. Har jobbet i hele går med å rette opp PC'n etter at hele HD ble "eraset" uten at jeg helt forstår hva som skjedde. For å bøte på dette har jeg bestil OCZ PC4000 rambrikker fra netshop.no, og håper på at systemet skal bli ytterligere stabilt! Er det andre som har opplevd system krasj ved overklokking? Mvh. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Slettet disk er mest sannsynlig et resultat av en ulåst PCI buss. Husk å låse PCI bussen til rundt 33MHz, eller ender du opp med enda en "slettet" disk. System crash ved overklokking er normalt om man ikke låser PCI og PCI-e busser. At systemet er ustabilt kan være så mangt.. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Slettet disk er mest sannsynlig et resultat av en ulåst PCI buss.Husk å låse PCI bussen til rundt 33MHz, eller ender du opp med enda en "slettet" disk. System crash ved overklokking er normalt om man ikke låser PCI og PCI-e busser. At systemet er ustabilt kan være så mangt.. Det hørtes ganske logisk ut! hadde jeg visst det, hadde vel neppe dette skjedd. Takk for tipset. Nå blir det Texas igjen her. Mvh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå