Gå til innhold

Ny PSU, ATX rundt 500W - Tips?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe meg ny PSU, da den gamle smalt som eg aldri har hørt før.

I PC'n har eg 6 Harddisker og 1 DVD brenner.

Sist hadde eg en PSU på 450/500 watt, og hadde ingen problem med stabilitet. Der var støy, men dette er egentlig ikkje eit stort problem.

Så prisen er vel ikkje så veldig viktig heller, men har sett på nokon NorthQ frå komplett. Er ikkje NorthQ ein bra produsent av PSU?

Så no lure eg litt på kva som kan ha skjedd. Trur det vart for varmt i kabinettet, for det smalt noke sinnsjukt, så tok heile pc'n kveld. Får testa i kveld om det kan vere HK som er øydelagt, og er det tilfelle, så slite eg.

Noken andre forslag?

Endret av ZeuZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis støynivå er et tema, ville jeg sett på PSU'er med 12 cm vifte. Evnt. manuell viftestyring.

Se etter kvalitets merker, koster gjerne litt mer, men er verdt det.

MIST, OCZ, Fortron/Source, Enermax, Antec, Hiper, Antec, Thermaltake, NorthQ, bZerk.

Noen som har lyst til å rangere disse i "kvalitetsrekkefølge"?

Lenke til kommentar

Oppna pc'n min no og då var det ei NorthQ straumforsyning som stod i.

Ei NQ 4401A. Så den var vist berre på 400W den eg hadde no då.

"NorthQ Strømforsyning Silent 400WNQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA"

Ja silent er vel i og for seg greit det, men støyen plaga meg ikkje så alt for masse. Den eg hadde no var vertfall ikkje noko 17dB, den va vel betydeleg meir enn det.

Lenke til kommentar

Trur kanskje eg får det igjen på garantien, sida den var kjøpt for 3 mnd sidan. Då verte det vel same straumforsyninga igjen då. Viss den ikkje har gått ut av prod.

Har vore fornøgd med den, men er ikkje så veldi "happy" for at ting drive å eksplodera (bokstavlig talt) inne i pc'n min :cry:

Så derfor eg vurdera å skifte PSU :)

Lenke til kommentar
Hvis støynivå er et tema, ville jeg sett på PSU'er med 12 cm vifte. Evnt. manuell viftestyring.

Se etter kvalitets merker, koster gjerne litt mer, men er verdt det.

MIST, OCZ, Fortron/Source, Enermax, Antec, Hiper, Antec, Thermaltake, NorthQ, bZerk.

Noen som har lyst til å rangere disse i "kvalitetsrekkefølge"?

Eg har lyst! :thumbup: No hurt feeling anyone.

1. Enermax

2. OCZ

3. Antec

4. Mist

5. Fortron Sorce

6. Hiper

7. NorthQ

8. ThermalTake

9. bZerk

PC power&cooling og Emacs/Zippy ville jeg rangert øverst hvis de var med, Tagan, Seasonic (og Topower er?) også bra.

En PSU som jeg lurer på er den SLI godkjente Silverstone 650 Watt :hmm::hmm:

Til trådstarter:Tagan 480 Watt er en bra og billig PSU. :thumbup: Var det en kondensator som sprakk?

Lenke til kommentar
PC power&cooling og Emacs/Zippy ville jeg rangert øverst hvis de var med, Tagan, Seasonic (og Topower er?) også bra.

Tenkte også på disse, spesielt Zippy lager veldig gode strømforsyninger. Men de er ikke lett å få tak i Norge. Derfor kun det "lille" utvalget.

Lenke til kommentar
Lydløs kvalitet som slår alt jeg tidligere har hatt og det begynner å bli mange

Joda, MIST rangerte jeg på den øverste halvpart, men det er vel igrunnen bare en styla CWT.

Ikke det, CWT er en produsent av kvalitets-deler til visse andre gode PSU-produsenter. :thumbup:

Bilde av en MIST 500 Watter

Forresten; en eller annen skulle laget en oversikt over SLI approvaled PSU'er, vet at PC power&cooling 510 W, Enermax Noisetaker 600 W og Zippy xxx W i tillegg til nevnte silverstone 650 W er nVidia-klarerte.

Vel, et kjapt søk viste at zippy ikke har noen PSU som er nVidia-godkjente, mens PC p&c har en Monster 850/950 Watter også. Men 510 W'ern skal bråke noe sinnsykt, kanskje denne nye er mer stille. :hmm:

nVidia.com SLI

http://www.pcpowercooling.com/about/whatsnew/

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Til trådstarter:Tagan 480 Watt er en bra og billig PSU. :thumbup: Var det en kondensator som sprakk?

Jepp, den sa poff så var det dødt. Når eg skulle til å opne straumforsyninga så kom det ein kondensator rullande bortover. Så då berre ga eg meg på det.

Lenke til kommentar

Kjører Antec TruePower 550 som ikke bråker.

Måtte ha denne da OCZ ikke var til salgs her for en tid tilbake.

Valgte Antec grunnet overklokking og trengte det stabilt, men ville ikke ha noe bråk. Veldig fornøyd. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Vi har nyere NorthQ til test nå - ok strømforsyninger, men om jeg skulle anbefale noe - så blir det OCZ sin for overklokking, Enermax, MIST, og Antec om du vil ha kvalitet :) NorthQ osv levere de også, men ikke fovent at de levere helt etter hva som står på spec.

Edit: Bomma litt på merker, rettet nu :)

Lenke til kommentar
Vi har nyere NorthQ til test nå - ok strømforsyninger, men om jeg skulle anbefale noe - så blir det OCZ sin for overklokking, Enermax, MIST, og Antec om du vil ha kvalitet :) NorthQ osv levere de også, men ikke fovent at de levere helt etter hva som står på spec.

Hva med den nye Hiper 580w strømforsyninga? får vi se den testet snart? -eller er det bare en hype..? :D

Lenke til kommentar

Hva med den nye Hiper 580w strømforsyninga? får vi se den testet snart? -eller er det bare en hype..? :D

Var meningen, er litt usikker på hva det ble til da testen ville drøye litt. Listen over PSU-er vi har inne til test nå er blitt litt langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...