_lefze_pwns_all Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei, jeg skulle idag ta av sidedøra til pcen, (den var acskrudd) ,og idet jeg la handa oppå kabinettet, så starta den, og alle lys osv. kom på, og hørte pip fra pcspeakeren (da starter den). så spørsmålet er; hva skjedde? ingenting i pcen ble ødelagt Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Er du sikker på at noe i deg ikke ble ødelagt? Men fra spøk til alvor; det skal praktisk talt være umulig å starte pc'en ved hjelp av statisk elektrisitet. Men hvis dette var tilfellet må du ha vært laddet med noen SINNSYKE spenninger som du helt sikkert hadde tatt skade av - samt pc'en din. Btw. hvor var den andre handa? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 eventuellt så kan det være at det er dårlig skjerming mellom kabinett og bryter, slik at når du tok i det, ble det ført spenning inn på bryteren, og du fikk "kontakt". slik at den da slo seg på. muligens Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Opplevde noe lignende en gang. Touchet en komponent på hovedkortet med et skrujern ved et uhell. Pc'n startet plutselig fint opp. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Opplevde noe lignende en gang. Touchet en komponent på hovedkortet med et skrujern ved et uhell. Pc'n startet plutselig fint opp. Da kortsluttet du nok de 2 oppstartspinnene Lenke til kommentar
kaffelaban Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Du er åpenbart et medium! Litt selvpisking, lut og kaldtvann og ingen flere poltergeist filmer på minst to uker. ps. FosFat, er du sikker på du vil vite hvor den andre hånda var? Endret 1. juni 2005 av kaffelaban Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jesus vekket også de døde til live! Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Da kortsluttet du nok de 2 oppstartspinnene Var ca midt på hovedkortet på en tilfeldig lodding. Godt truffet isåfall Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har opplevd at datamaskiner har restartet seg når jeg har berørt dem med metall som har vært statisk ladet. Bl.a. da jeg satte på en kabinett-dør som hadde ligget på teppe. Ikke særlig smart. Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå