Tonberry Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 tror det har skjedd en gang at jeg har skjelt sevicefolk huden full, og det var per mail... Sendte mail til ellos (ja, jeg har kjøpt EN (1!) bukse der) fordi de ikke slutta å sende post (både snegle og vanlig) til meg. Skjelte dem ut etter noter og ba dem gjøre en hel del fæle ting Fikk et høflig, om enn noe kjølig, svar tilbake om at jeg vennligst skulle ringe kundeservice hvis det var noe jeg var misfornøyd med. Skamma meg litt, og ringtedem og fikk retta opp i hele greia. Var ikke uhøflig mot damen i telefonen. ellers jobber jeg på gatekjøkken, der det kommer rimelig mange drita folk inn i helgene. Er ikke særlig artig egentlig, når det står en drita full gubbe og sperrer køen for alle andre i luka... Så jeg prøver å alltid være høflig mot andre folk i samme situasjon Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, der har du enda et uttrykk for kravmentaliteten som enkelte utviser, Vice. Det er ikke nødvendigvis så mange av dem(?), men de gjør mye ut av seg. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) EDIT: Ikke viktig. Endret 9. oktober 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
applemania Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) EDIT: Ikke viktig. Endret 9. oktober 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
kag Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skal du i det hele tatt sitte i kassen som syttenåring? Solgte dere ikke alkohol og tobakk? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) EDIT: Ikke viktig. Endret 9. oktober 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Skal du i det hele tatt sitte i kassen som syttenåring? Solgte dere ikke alkohol og tobakk? Nope, Biltema selger nok ikke alkohol og tobakk nei. Åjoda, whitesprit er nesten det samme som sprit Hvertfall her på hadeland Lenke til kommentar
howzer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis jeg hadde stått i køen og sett en gjeng menn kjefte på en ungjente så hadde jeg nok eksplodert og sagt et par ærlige setninger til dem. Jeg har gjort det før... Det er jævla feigt å trakassere noen som man vet ikke kan ta tilbake. Jeg takler f.eks. fint når bussen er forsinka, for selv om jeg blir irritert så er det jo ikke sjåføren sin skyld. Det som gjør meg forbanna er folk som skal forsinke bussen enda mer ved å stille seg opp og kjefte på stakkaren. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det hører da til sjeldenheten. Syntes folk stort sett er høflige. Da jeg jobbet i Posten var det enkelte episoder, men det var sjeldent. Har en oppfatning av at enkelte er rimelig "røffe" i skriftilige klager, men konfronterer man dem ansikt til ansikt, så er tonen ofte en helt annen. Men det finnes helt klart noe sprøe folk der ute. Lenke til kommentar
kag Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skal du i det hele tatt sitte i kassen som syttenåring? Solgte dere ikke alkohol og tobakk? Nope, Biltema selger nok ikke alkohol og tobakk nei. Ahh! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Kjenner meg over hodet ikke igjen. Kanskje du bare må jobbe litt med deg selv kag? enig. er alltid hygglig så lenge de er hygglige tilbake. men hvis jeg har kjøpt noe over en webshop, fått en vare med feil, og de nekter å gi meg ny og tilsvarende vare, eller å gi meg tilbake pengene.. da blir det andre boller. men det skulle vel bare mangle også? edit: Var noen menn som sto og skjelte meg ut i et kvarter så jeg begynte å gråte. Endret 6. juni 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det hører da til sjeldenheten. Syntes folk stort sett er høflige. Da jeg jobbet i Posten var det enkelte episoder, men det var sjeldent. Har en oppfatning av at enkelte er rimelig "røffe" i skriftilige klager, men konfronterer man dem ansikt til ansikt, så er tonen ofte en helt annen. Noe som minner meg på et brev jeg sendte til lisensavdelingen til NRK fordi dem sendte meg en purring når dama allerede hadde betalt lisens. Jeg var ganske 'høflig men bestemt' i det brevet, ba dem slutte å rote å ordne opp i systemet sitt eller noe slikt. Når ei dame senere ringte meg opp for å få klarhet i situasjonen var jeg som vanlig blid som en sol. Hun var helt tydelig lettet, hun hadde nok gruet seg til å måtte prate med en skikkelig grinebiter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er enig med det at mennesker noen ganger ser på de som sitter bak en kasse som maskiner. Var noen menn som sto og skjelte meg ut i et kvarter så jeg begynte å gråte. De har nå forbud mot å handle i butikken. Trengs det fire menn for å psyke ut en 17 år gammel jente? Kom på en ting: Fortjener disse status som "menn" lenger? Det viser ikke at du er et "bra mannfolk" å rotte seg sammen mot ei jente som sliter med uforskyldte tekniske problemer. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ...ei jente som sliter med uforskyldte tekniske problemer. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ...ei jente som sliter med uforskyldte tekniske problemer. Misforstå meg riktig her, da! Det begynner å bli sent for meg Om jeg forstod riktig, hadde kassaapparatet et teknisk problem som jenta ikke hadde skyld i, men allikevel, i mangel på respekt og kanskje for å tøffe seg, gyver 4 "menn" løs på henne verbalt. Jeg foreslår at vi lar den der ligge uten videre mas/bråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå