Gå til innhold

Tar ikke HD-størrelsen. Noen tips?

Jim Pec

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg oppgraderte nettopp en pc til en venn av meg. Jeg brukte da Norton Ghost for å flytte alt på den gamle harddisken på 3,2 GB, over til en ny på 80GB.

Alt fungerte helt fint, og alle systeminnstillinger ble oppdatert automatisk. Men det som er problemet er at Windows ikke vil oppfatte hvor stor harddisken er. Den tror fremdeles at den er 3,2GB. Hovedkortet støtter store disker (ABIT KT7RAID) så det er ikke løsningen. Er det noen som har vært borti noe lignende tidligere, og som evt. kan komme med noen sårt trengte tips og opplysninger om hvordan jeg får fikset dette.

MVH

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt Partition Magic? Denne kan endre størrelsen på en partisjon.

Jeg er usikker på om du kan endre størrelsen på system-partisjonen, dvs. der operativsystemet er installert, men jeg tror det.

powerquest.com har produktet, og du kan også få kjøpt dette i norske butikker, mener jeg har sett det på ekspert og elkjøp.

Hvis du kjører Windows 2000, forsøk dette: Høyre-klikk på "My Computer" og velg "Manage". Finn "Disk Manager" og sjekk om disken er 80gb eller 3.2. Hvis den er 80gb betyr det at du har en 3.2gb partisjon og da kan du sikkert lage en partisjon til (og få en D: disk, hvis det er ønskelig). Hvis du har en 3.2gb disk nå så kan det hende du har et problem da jeg tror partisjonstabellen nå fortelle maskina at disken er 3.2gb og ikke 80gb.

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...