lassevk Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Håper denne type meldinger er ok i dette forumet. Etter å ha brukt programvaren for nedlasting av bilder fra HP kameraet mitt så var det et par ting jeg ville ha endret. Jeg har derfor laget et lite program som kan hente ut bildene fra kameraet. Det har følgende muligheter: - bestemme katalog du skal legge bildene i (den vil lage en underkatalog med dato ÅÅÅÅ-MM-DD som bildene blir lagt i) - bruker datoen som ligger lagret i bildefilen (EXIF data i JPEG), ikke datoen du henter ut bildene, til å bestemme katalognavnet, dvs. at hvis du tar bilder over flere dager vil disse bli spredd over flere kataloger, ikke bli lagt i samme katalog. Filtyper uten EXIF vil bli lagt i "dagens dato" katalogen. - sletter bildene på minnebrikken hvis ønskelig - "flusher" bufferet på minnebrikke-leseren slik at du kan ta ut minnebrikken rett etterpå og unngå meldinger om "kunne ikke fullføre lagring" osv. - har en automatisk modus, start programmet, det henter ned bildene, sletter dem, flusher bufferet, sier "ping" for å fortelle deg at det er ferdig, avslutter rett etterpå Programmet gjør ikke: - kan ikke lese fra kameraet i "kamera-modus", bare i "disk-modus" - viser ikke bildene mens det henter ned - starter ikke bildevisning etterpå (via ACDSee) - har ikke noen installasjonsprosedyre, men trenger i grunnen ikke det (ennå) Siden dette er første utgave så vil det komme flere muligheter etter hvert som jeg finner ut at jeg trenger dem. Programmet vil kanskje fungere med andre kamera-typer også, men dette er ikke utprøvd. Hvis noen ønsker en kopi av programmet så kan dere sende en email til [email protected]. Programmet er utviklet i Borland Delphi 6 og kildekode er tilgjengelig hvis ønskelig. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Meget interessant. Jeg har lyst til å lage en "download"-seksjon her på Digitalkamera.no, hvis du har lyst kan vi godt legge programmet til nedlasting herfra. MLW Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Jeg har egen webside som jeg kommer til å legge ut programmet på og holde det oppdatert på. Adressen til hovedsiden min er: http://www.vkarlsen.no/ Adressen til programsiden er: http://www.vkarlsen.no/digicams/downloadim...ages/index.html Hvis dere vil kan dere godt legge opp en lenke på en slik nedlastings-side, men pga. litt problemer med web-serveren så er det nok best om dere legger opp lenke til websiden og ikke direkte til zipfilen. Ønsker, innspill, feilrapporter, osv. ønskes. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Ny versjon snart. Holder på å legge inn nye egenskaper nå. Nye ting: - vil gjøre filnavn unike (for kameraer som ikke nummererer fortløpende men begynner på 1 når kameraet er tomt) - vil lage en tekstfil med Exif informasjon (hvis Exif informasjon er tilgjengelig) for hvert bilde under nedlasting - vil kunne kjøre et program når nedlasting er ferdig, f.eks. for auto-arkivering, registrering i arkiv/media-program, generering av thumbnails, etc. Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå