Pendleren Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, Jeg har hatt *mye* trøbbel (write-delay og utallige kræsj) med en maskin hvor jeg har benyttet en S-ATA HD som systemdisk og en ATA HD som datadisk. Spørsmål til forumet: 1. Er det sannsynlig at problemene kan relateres til bruken av S-ATA og ATA sammen? 2. Er det noe en må passe på dersom en slik kombinasjon skal fungere? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Noe generelt problem med SATA og PATA sammen finnes ikke. Da hadde ikke produsentene plassert disse to på samme hovedkort. Har du oppdatert BIOS og drivere til hovedkortet/kontrollere? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har 2 SATA og 1 PATA i samme maskin uten problemer. Det er ofte litt kødd i bios å få SATA og PATA til å virke samtidig med alle porter tilgjengelig, men er først det på plass skal det ikke være noen driftsforstyrrelser slik som du opplever. Jeg tror problemene dine ligger i harddiskfeil (hvis det bare er den ene som har problemer) eller hovedkortet (hvis begge har problemer). Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Eg har 4 Pata og 2 Sata disker i samme maskin uten noen problemer. Det eneste eg har hatt av problemer var at Sata-driveren som kom med hovedkortet ikkje funket. Når eg lastet ned ny driver var alt i orden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Personlig har jeg opplevd litt halvstress med pata og s-ata, ihvertfall når det er forskjellige kontrollere for noen p-tata porter enn på de "vanlige" og sata i tillegg. (typisk litt problemer med å få brennere og systemdisk til å funke på 3dje-parts ide-kanaler på hovedkortet). Men når alt blir detektert skikkelig har jeg ikek hatt noen øvrige problemer. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå