leifeinar Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 jeg hadde som plan og bygge en lydløs gaming pc som klokka som F... så jeg kjøpte et HIS 850XT iceQ II. det et ganske stille kort men når det er den eneste tingen i systemet som lager lyd er det plagsomt. hadde mange planer for og få dette lydløst. kjølern er Arctic Cooling ATi Silencer 5, er nesten sikker kjøler.SILENCER 5 så det jeg har gjort er og skrue av plasten og vifta. satt på ei 80mm vifte (silenX) rett på rillene så det blir litt som en cpu kjøler. så nå er jeg bittelitt usiker på om det blir bra nok kjøling. finnes det torturtest for skjermkort? 3dmark må jo ha skjermen oppe, så da får jeg ikke fulgt med på temperaturene. og det er jo litt vikti noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
Stein_HV Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 ATITool er et greit program der du kan klokke, sjekke temp osv. Hvis du velger Scan for artifacts, vil det stresse både skjermkortet og prosessoren nok til å avsløre svakheter vil jeg tro. Link: ATITool 0.24 Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Eller bruk ATi tray tools. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 ok tusen takk skal gjøre det i morgen. har ikke satt ting sammen enda. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 har satt det sammen nå ble litt varmere enn før. 60 grader på 576/625 brukte atitool, ble faktisk varmere med den enn med 3d mark. har ihvertfall et 99 % lydløst skjermkort som scorer 6600 i 3dmark 05 og det er jeg litt stolt av fjerninga av iceQ kjølinga gav plass til en passiv zalman tilchipsetet og et var jo fint. systemet er tilnermet lydløst pc: 3200+ @ 2450 og X850XT @ 576/625 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå