Breivik. Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei Skulle gjerna chippa vår kjære volvo v70. Det er en 2,4 bensin. Fant en nettbutikk i sverige som solgte slike chipper, og ga hele 40 hk i effektøkning. (her er linken) Virker den chippen grei? Og er det vanskelig å "innstallere" dette selv? Takker for alle svar! Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Er det 2.4 140 hk eller 2.4T 200 hk? Uansett synes jeg ikke dere bør bestille fra nettbutikk og installere selv. Jeg ville i alle fall dratt til noen som har peil og latt det gjøre det, da får du ofte garanti osv... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Flyttes til "Bil -> Trimming/styling" Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Skjønner ikke helt at du kan gjøre dette selv. Det er snakk om programmering og da ville jeg overlate dette til ekspertene da de tester bilen etterpå på rulle. Får V70 2,4 selv idag og dette virket svært interessant da jeg synes den 2,4 litern gikk litt dårlig under prøvekjøring. Takk for link. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Det er snakk om 140 hk versjonen Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 For det første vil jeg si at den 2.4-literen til Volvo uten turbo EGENTLIG ikke er noen vits i å chippe. Du får kanskje 10 hk mer. Motorer uten turbo er generelt ikke noe vits i å chippe, da man får lite effekt for pengene. Men det er et firma som har lansert noe man kan fikse selv, lurer på om det er BSR? Da sender de en sånn "dings" hjem til deg som man kobler til bilen på et hvis, og man chipper der og da. Ganske fiffig, hvis du er lei av hestene, "chipper du tilbake" Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hmm, hvordan er muligheten til å installere turbo i en slik bil, og hva med kostnadene? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Hmm, fant ei god internettsida om turboar her. Men er det nokon som veit kva turbo til 2,4 140 hk motor vil koste? Dersom nokon hadde hatt ein ca pris ferdig montert på verkstad hadde det vert kjempeflott! Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Generelt så er det et mas å montere turbo på en bil som ikke har turbo. Jeg pleier stort sett å fraråde det... Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Greit at det frarådes, men er det noen som alikevel kan si en ca pris på hva det ville kostet å installere turbo? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) For det første vil jeg si at den 2.4-literen til Volvo uten turbo EGENTLIG ikke er noen vits i å chippe. Du får kanskje 10 hk mer. Motorer uten turbo er generelt ikke noe vits i å chippe, da man får lite effekt for pengene. Men det er et firma som har lansert noe man kan fikse selv, lurer på om det er BSR? Da sender de en sånn "dings" hjem til deg som man kobler til bilen på et hvis, og man chipper der og da. Ganske fiffig, hvis du er lei av hestene, "chipper du tilbake" Trådstarter linket jo til BSR. Og linken viser at BSR programmeringen med PPC gjør at HK stiger fra 140 til 188 og NM stiger fra 210 til 248. Endret 2. juni 2005 av Jan-Inge Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 hmm ja det forstår jeg egentlig ikke. den kan jo chippes nesten mer enn VAG-motoren på 150 kan, og den har tross alt turbo... Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Nokon som har erfaringar med BSR chippen? Lure forsatt på å kjøpa den, ga jo ganske mykje meir ytelse i ein så enkel og billeg operasjon. (dersom det hold mål då) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det er sikkert mer kunnskap og gode råd å hente på et dedikert Volvo-forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå