Gå til innhold

ny bærbar budsjett: 20 000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På den andre siden, er det en laptop i Norge som kan måle seg med i9300, men den koster mer enn det smaker. Og budsjettet ditt går ganske fort fyken!

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48281

 

omtrent samme specs som en i9300, men muligheten for 2 harddisker! tv-tuner og masse annet stasj.. bare prisen som trekker ned, nesten 25000 KR!

Dette er da med desktopprosessor, og det betyr mye støy / dårlig batteritid.

Lenke til kommentar

ingen som har fåreslått HP Pavilion zd8162 ?

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&view=techinfos

 

nøkkelord i forhold til hanns ønsker til spesifikasjoner:

- 100 GB harddisk

- 17" Skjerm - 1440 x 900 pixler

- 512 MB minne (støtter opp til 2 GB) DDR2 400 MHz

- Bluetooth

- DVD±R brenner

- ATI Mobility Radeon X600 - 256 MB

 

Tenkte kanskje bare den var verdt å nevne da den selges for rundt 12000,- (prisguiden til hw.no rocker). Kanskje ikke HELT hva du er ute etter da den selges med en desktop prosessor (P4 - 3GHz) og ett skjermkort jeg ikke kan tenke meg er lydløst :roll: men, mye for pengene er det hvertfall i denne pakken syntes jeg. Verdt å nevne, regner nesten med noen forteller meg at 9300 er ett bedre valg like etterpå at denne er blitt posta :p

 

Anyway, det var mitt forslag hvertfall, liker også tastaturet på denne pc'n, det har numpad separert nesten slik som på ett vandlig keyboard ;) stort og oversiktlig keyboard... me likes... Lykke til med kjøp av ny laptop, hold oss oppdatert da, vil gjerne vite hva du ender opp med, og hvordan den virker :thumbup:

Lenke til kommentar
Eulogy:

Og dessuten. Hvorfor er surroundlyd på bærbare unødvendig?

 

:ohmy:

- Tror du virkelig det vil låte bra med x antall integrerte høytalere i en bærbar maskin og subwoofer? Stikkord kabinett ressonans

- Hvordan i hell skal du klare å få surround lyd når alle høytalerne sitter rett forran nesa på deg?

- Fordyre

Har du prøvd kanskje? Dessuten så er det sikkert noen som syns at det funker bra.

 

Og bare fordi Alienware har 2 harddisker betyr ikke at den pisser på Dell. Hva med Asus Z71V. Pisser den på alle bærbare fordi den kan ha 2 harddisker? Tror neppe det. Kom med bedre argumenter folkens.

Lenke til kommentar

Euology ærlig talt trenger ikke en gang prøve for å skjønne at bærbar pc med "surround lyd" må være toppen av bånn. Det medfører bare at pcn blir tyngre, større og dyrere. Jeg ville alldri kjøpt en bærbar pc med "surround lyd" rett og slett fordi det er for dumt. Å si at du får "surround lyd" er for det første å lure kjøperen, for det andre ville det alldri falle meg å kjøpe en bærbar pc fordi den har "surround lyd".

 

Er selv meget kresen når det gjelder lyd, vet ikke hvordan ditt forhold til lyd er, jeg foretrekker å kople pcn til stereoanlegget fremfor at pcn er stereoanlegget eller i dette tilfellet "suroundanlegget" :!: .

 

 

 

Til alle dere som lurer har jeg nå foresten kjøpt bærbar pc. Poster specs i tråden under.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt min i9300

 

spec:

Pentium M 750 ( 1,86 Ghz, 2mb l2 cache, 533 mhz fsb)

17" WUXGA (1920 x 1200)

1024 mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)

60 gb 7200 rpm ide

fixed internal 8x DVD+/- rw drive

256mb Nvidia

intel prowireless 2200 802.11. b/g

Dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

kensigton pocket mouse pro wireless mobile optical 2 button wheel mouse

targus style & comfort backpack

 

Pris inkl mva og frakt 17 248,75kr eksl mva 13 799 kr

 

relativt fornøyd med det...

Lenke til kommentar

vet er litt plagsomt at jeg har 2 x 512 mb men tviler på at jeg noengang gidder å opgradere til 2 gB ram har hittil klart meg bra med 512 mb i min stasjonære så ser ikke helt at jeg kommer til å trenge 2 gB ram sån helt plutselig :D Dessuten så kan jeg jo kjøre dual channel når jeg har 2 stk.. og billigere ble det også så jeg klager ikke

Lenke til kommentar
vet er litt plagsomt at jeg har 2 x 512 mb men tviler på at jeg noengang gidder å opgradere til 2 gB ram har hittil klart meg bra med 512 mb i min stasjonære så ser ikke helt at jeg kommer til å trenge 2 gB ram sån helt plutselig :D Dessuten så kan jeg jo kjøre dual channel når jeg har 2 stk.. og billigere ble det også så jeg klager ikke

2x512 og 1x1024 kosta det samme, jeg spurte bare om jeg kunne få 1x1024 istedet for 2x512, så sjekka hun det og sa ja. :p

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt min i9300

 

spec:

Pentium M 750 ( 1,86 Ghz, 2mb l2 cache, 533 mhz fsb)

17" WUXGA (1920 x 1200)

1024 mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)

60 gb 7200 rpm ide

fixed internal 8x DVD+/- rw drive

256mb Nvidia

intel prowireless 2200 802.11. b/g

Dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

kensigton pocket mouse pro wireless mobile optical 2 button wheel mouse

targus style & comfort backpack

 

Pris inkl mva og frakt 17 248,75kr eksl mva 13 799 kr

 

relativt fornøyd med det...

Posta ikke du dette i "Dell Inspiron 9300 - erfaringer" da?

 

Samme det, som jeg sa i den andre tråden, jeg ville også gått for 1x1024 MB siden dette ikke koster noe ekstra.

 

Og du fikk en særdeles hyggelig pris for laptopen :thumbup:

Lenke til kommentar
Euology ærlig talt trenger ikke en gang prøve for å skjønne at bærbar pc med "surround lyd" må være toppen av bånn. Det medfører bare at pcn blir tyngre, større og dyrere. Jeg ville alldri kjøpt en bærbar pc med "surround lyd" rett og slett fordi det er for dumt. Å si at du får "surround lyd" er for det første å lure kjøperen, for det andre ville det alldri falle meg å kjøpe en bærbar pc fordi den har "surround lyd".

 

Er selv meget kresen når det gjelder lyd, vet ikke hvordan ditt forhold til lyd er, jeg foretrekker å kople pcn til stereoanlegget fremfor at pcn er stereoanlegget eller i dette tilfellet "suroundanlegget" :!: .

 

 

 

Til alle dere som lurer har jeg nå foresten kjøpt bærbar pc. Poster specs i tråden under.

Du har altså ikke prøvd. Det sier faktisk litt, og begrunnelsene dine? Tja. De er ikke verdt å lese en gang til. Du har faktisk ikke tenkt på at det faktisk er mange der ute som sjekker ut info, fakta i lang tid før de i det hele tatt bestiller en pc eller noe annet datautstyr. Så det er ikke alltid bare for å lure folk til å kjøpe.

 

Når gjelder lyd så kobler jeg ikke opp til surround anlegget fordi lyden ikke blir bra nok. Så kresen er jeg. Men det er tydeligvis ikke du. Men vurderer et eksternt lydkort etterhvert, men det får komme etter ferien, og etter at ny pc er kjøpt. Da får vi se om det blir mer fart på sakene da.

Lenke til kommentar

Euology: det siste innlegget ditt var litt kryptisk hva gjelder setningsbygging. Er ikke helt sikker på om jeg har forstått deg riktig. Har en følelse av at du snakker om surround lydkort, mens jeg snakker om surround høytalere på bærbar pc.

 

Det er surround høytalere på bærbar pc jeg syntes er teit ikke surround lydkort ok?? Å montere 4 stk høytalere og en subwoofer på en bærbar pc er det jeg ler av! Skjønner?? :dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde lyst på en laptop som er god i spill, men som ikke er for stor og tung. Vurderte lenge Dell i9300, men hadde ikke så lyst på 17" skjerm. Dessuten bor jeg i Irland og for å bestille fra Dell her måtte jeg ha et irsk kredittkort.

 

Søkte en del på nettet, og ente opp med denne: AJP Z71V + Intel Pentium M - 1.86GHz (750 Dothan - 533MHz) (GBP49)

+ Upgrade to 60GB 7200RPM (GBP39)

+ Upgrade 512MB to 1024MB (GBP99)

+ Upgrade to Windows XP Professional (GBP49)

 

 

Total (ex VAT): GBP1035.00

Shipping costs: GBP45.82

--------------------------

Total (in VAT): GBP1261.95

 

Noe som er i samme prisklasse som i9300 (ca 2500 kr billigere med dagens valutakurser) og har omentrent samme specs (bortsett fra 6600 go og 15,4" skjerm).

 

AJP er Asus sitt utsalgsnavn i Storbritannia.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...