Black&White Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har nylig installert Slackware for 1'ste gang. Installasjonen gikk temmelig greit. Alt ser ok ut. Men, når jeg logger inn som root og skal til å starte X så blir bare skjermen svart. Dvs, noe hDD aktivitet, men så stopper alt opp og jeg sitter der å stirrer i et tomt skjermbilde. Har prøvd init 4 og 5, skjedde ikke noe med 5, men med 4 så skjedde det samme som ved "startx" Sorry hvis jeg whiner for ingenting her, men jeg hadde jo litt lyst å starte opp systemet på en skikkelig måte.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Slackware set ikkje opp X for deg (I Slack må ein gjere ting sjølv). Det ligg ein xorg.conf der, men den er ikkje ein god løsning. Køyr "xorgconfig" som root, og prøv deretter "startx" (ikkje som root). Endret 31. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Ok! Men da gir det hele litt mer mening. Men, jeg har ikke satt opp noen annen bruker. Hvordan gjøres det ved hjelp av kommandoer? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 xwmconfig, skriv det i konsollen og velg wm. Så startx. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Noterer ned de kommandoene her og booter over i Linux igjen. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ok! Men da gir det hele litt mer mening. Men, jeg har ikke satt opp noen annen bruker. Hvordan gjøres det ved hjelp av kommandoer? adduser NB: Gjør brukeren din medlem av wheel,audio,video,cdrom,games,tty,users Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå