Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Printer over nettverk

Anbefalte innlegg

Vi har fått en HP COlor Laserjet 4600n som jeg prøver å sette opp på nettverket hjemme. Jeg har tastet inn disse innstillingene i TCP/IP innstillingene til printeren.

Host name: Miguel

IP adress: 192.168.1.5

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default gateway 192.168.1.3

Domain name: Workgroup

Dette er den samme informasjonen som jeg bruker på pcene på nettverket utenom Ip adresse selvfølgelig og 192.168.1.3 er ruteren som har kontakt med internett.

Printeren er koblet til en annen ruter (192.168.1.2) som jeg bare bruker som switch og denne igjen er koblet til 192.168.1.3.

Jeg har prøvd i add printer vinduet i windows å legge den til men får bare beskjed om at den ikke er funnet. Da velger jeg Start > settings > Printers and faxes > add a printer > a network printer, or a printer attached to another computer. Etter det er jeg usikker på hvor jeg skal taste inn enten "connect to this printer" vinduet eller "Connect to a printer on the internet or on a home or office network". Har prøvd litt forskjellig f. eks. \\Miguel eller 192.168.1.5 men får ikke kontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fram til add printer er det greit, men da må du velge local printer og bruke standard TCP/IP port. Der oppgir du ipadressen, også skal alt være plankekjøring.

Connect to networkprinter bruker du bare dersom du har sharet printeren fra en annen maskin, typisk en server el.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...