Gå til innhold

SuSE vil ikke logg inn

Anbefalte innlegg

Installerte SuSE 9.3 for ett par dager. Alt har virket fint fram til nå.

Men i dag ville den ikke logge inn. Jeg skriver in brukernavn og passord. Og da forsvinner det vinduet jeg skrev inn brukernavn og passord inn i, og så sjer det ikke noe mer. Har prøv å logge inn som root og vanlig bruker.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av all right
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet med Suse 9.3 to ganger etter at jeg innstallerte for første gang for litt ov er en måned siden. Min løsning var egentlig bare å innstallere på nyttt da jeg er helt nybegynner og ikke fant noen løsning på problemet.

Kjekt å få høre hva som kan forårsake problemet, eller i det minste hvordan en kan gå fram for å prøve å løse det.

Lenke til kommentar

Viss jeg skriver: cat /var/log/Xorg.0.log så kommer det No such file or directory.

Viss jeg skriver: Is /var/log så kommer det: -bash: is: command not found.

Viss jeg skriver: pico /var/log/Xorg.0.log så komer det opp ett blankt vindu det går ann å skrive men komandoer virker ikke.

Er en reinstall å anbefale?

Endret av all right
Lenke til kommentar
Viss jeg skriver: cat /var/log/Xorg.0.log så kommer det No such file or directory.

Viss jeg skriver: Is /var/log så kommer det: -bash: is: command not found.

Viss jeg skriver: pico /var/log/Xorg.0.log så komer det opp ett blankt vindu det går ann å skrive men komandoer virker ikke.

Er en reinstall å anbefale?

Nei nei, ikkje Is med I (i) men ls (LS)

Lenke til kommentar
Du vet, du kan kopiere og lime og sånt...

Kan vell ikke kopiere en tekst fra Linux også reboote og lime den inn i Windows. Jeg kan vell heller ikke kopiere fra Linux og lime den inn i Windows på en annen PC.

Endret av all right
Lenke til kommentar

Du veit, du kan kopiere over nettverk eller lime inn i ein tekstbasert nettlesar, men skjønar jo at du kanskje ikkje veit korleis, enn så lenge.

Hm, Xorg.0.log er jo vitterleg der den.

su -
cd /var/log
cat Xorg.0.log

Ver nøyaktig.

Sjå på dei nederste linjene i fila, der kan det stå noko interessant.

Lenke til kommentar
Du vet, du kan kopiere og lime og sånt...

Kan vell ikke kopiere en tekst fra Linux også reboote og lime den inn i Windows. Jeg kan vell heller ikke kopiere fra Linux og lime den inn i Windows på en annen PC.

Hvorfor skal du bruke Windows da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...