all right Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Installerte SuSE 9.3 for ett par dager. Alt har virket fint fram til nå. Men i dag ville den ikke logge inn. Jeg skriver in brukernavn og passord. Og da forsvinner det vinduet jeg skrev inn brukernavn og passord inn i, og så sjer det ikke noe mer. Har prøv å logge inn som root og vanlig bruker. Noen som kan hjelpe meg? Endret 31. mai 2005 av all right Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Om du gjer følgande: I staden for å logge inn trykker du Ctrl+Alt+F1 Der loggar du inn som root og skriv "init 3". Så loggar du ut med "exit" og loggar inn som brukaren din, og skriv "startx". Fungerar det då? Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Nei, dette virket ikke. Det ble bare helt grå skjrm med mange prikker i og mus er en X. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 hvilken session starter du opp? Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Kan ikke så mye om linux ennda, nettopp begynt å bruke det. Hva mener du med hvilken session jeg starter opp i? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kan du poste /var/log/Xorg.0.log her? Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Kan du poste /var/log/Xorg.0.log her? Hvordan finner jeg den da? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Kan du poste /var/log/Xorg.0.log her? Hvordan finner jeg den da? I /var/log/Xorg.0.log? Det er en fil. $ su - # pico /var/log/Xorg.0.log Endret 1. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Det står ingenting her! Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg har samme problemet med Suse 9.3 to ganger etter at jeg innstallerte for første gang for litt ov er en måned siden. Min løsning var egentlig bare å innstallere på nyttt da jeg er helt nybegynner og ikke fant noen løsning på problemet. Kjekt å få høre hva som kan forårsake problemet, eller i det minste hvordan en kan gå fram for å prøve å løse det. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Det står ingenting her! Som root også? I terminal: su - cat /var/log/Xorg.0.log Om fila ikkje finst kan du poste: ls /var/log her. Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Viss jeg skriver: cat /var/log/Xorg.0.log så kommer det No such file or directory. Viss jeg skriver: Is /var/log så kommer det: -bash: is: command not found. Viss jeg skriver: pico /var/log/Xorg.0.log så komer det opp ett blankt vindu det går ann å skrive men komandoer virker ikke. Er en reinstall å anbefale? Endret 1. juni 2005 av all right Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Viss jeg skriver: cat /var/log/Xorg.0.log så kommer det No such file or directory.Viss jeg skriver: Is /var/log så kommer det: -bash: is: command not found. Viss jeg skriver: pico /var/log/Xorg.0.log så komer det opp ett blankt vindu det går ann å skrive men komandoer virker ikke. Er en reinstall å anbefale? Nei nei, ikkje Is med I (i) men ls (LS) Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Når jeg skriver ls /var/log kommer det opp litt ja! Skal jeg poste alt det her? Det tar litt tid å skrive alt det! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Når jeg skriver ls /var/log kommer det opp litt ja!Skal jeg poste alt det her? Det tar litt tid å skrive alt det! Hm, sjå etter filer som heiter X-noko. Endret 1. juni 2005 av objorkum Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) XFree86.0.log XFree86.0.log.old Xorg.0.log Xorg.0.log.old Xdm.errors Xend-debugs.log Xend.log Xfrd.log Noen av disse er forsjellige farger. Endret 1. juni 2005 av all right Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Du vet, du kan kopiere og lime og sånt... Lenke til kommentar
all right Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Du vet, du kan kopiere og lime og sånt... Kan vell ikke kopiere en tekst fra Linux også reboote og lime den inn i Windows. Jeg kan vell heller ikke kopiere fra Linux og lime den inn i Windows på en annen PC. Endret 1. juni 2005 av all right Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du veit, du kan kopiere over nettverk eller lime inn i ein tekstbasert nettlesar, men skjønar jo at du kanskje ikkje veit korleis, enn så lenge. Hm, Xorg.0.log er jo vitterleg der den. su - cd /var/log cat Xorg.0.log Ver nøyaktig. Sjå på dei nederste linjene i fila, der kan det stå noko interessant. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du vet, du kan kopiere og lime og sånt... Kan vell ikke kopiere en tekst fra Linux også reboote og lime den inn i Windows. Jeg kan vell heller ikke kopiere fra Linux og lime den inn i Windows på en annen PC. Hvorfor skal du bruke Windows da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå