Gå til innhold

Trenger eksperthjelp fra dere for å bygge spillpc

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc for å kunne takle de nyeste spillene, og trenger derfor litt ekspertgjelp. Har satt sammen denne pcen på komplett, men trenger råd og vink om dette er et godt valg. Har ikke tenkt å overklokke noe særlig, men hvis mulig vil jeg gjerne ha muligheten.

Prisklasse 10-11000 uten skjerm.

Takker for alle svar!

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

1490

Western Digital Caviar 250GB SATA2 8MB 7200RPM

1190

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 GS PCI-Express,"Ultra/2400PCX GS",2xDVI

3195

MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16

1379

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

1550

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

849

Hiper Strømforsyning Type R Sort ATX 480W, 120mm Vifte (14db)

895

Cooler Master Centurion 1 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

595

Totalt: 11143

Endret av brabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takker for svar. Så det er så å forstå at det er lite å spore av ytelsesforbedringer med Raptor disken i forhold til en sata2 disk?

Hva slags minne anbefaler dere i stedet for twinmos? Corsair Value?

Hvordan er MSI hovedkortet? Noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar. Så det er så å forstå at det er lite å spore av ytelsesforbedringer med Raptor disken i forhold til en sata2 disk?

Hva slags minne anbefaler dere i stedet for twinmos? Corsair Value?

Hvordan er MSI hovedkortet? Noen andre anbefalinger?

Tror nok det fortsatt vil være raskere med Raptor 73,4gb men..

Uansett, skal du ha MSI bør du finne BH-5 brikkene til TwinMos, de heter vel Speed-Premium. Disse takler overklokking svært godt :)

Ellers kanskje en Thermaltake eller Fortron Source PSU vil være lurere, ca samme ant. watt...

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt et annet kabinett som har 120 mm vifteplasser. Centurion har 80 mm vifteplasser. Det følger også bare 1 vifte med det kabinettet. Hvis du skal ha 2 stillegående vifter å sette inn,så koster det ca 300 kr. Da koster jo i realiteten det kabinettet 900 kr.

Jeg anbefaler at du heller tar Lian-LI PC7. Det er et bra kabinett og det følger med 2 stillegående 120mm vifter.

Så bestiller du samtidig denne Mist psu'en.

Jeg har selv den Hiper psu'en du har sett på. Ikke noe galt med den,men Misten er bedre.

Anbefaler også Seagate eller Samsung disker framfor Western Digital. Seagate og spesielt Samsung støyer mye mindre enn WD.

Edit:Ser at du har valgt Boxed cpu. Hvis du har tenkt til å overklokke bør du kjøpe en bedre kjøler. Gode kjølere har også lavere støynivå enn den orginale Boxed-kjøleren.

Legg forresten en slik også i handlekurven din. Den kobler du til chipsett viften,så slipper du støyen fra den.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Da har jeg satt opp følgende pc på komplett: PC'en

I tillegg vurderer jeg som Morten K nevnte å kjøpe et Lian-LI PC7 kabinett og Mist strømforsyning.

Er det noen synspunkter på dette?

Er 2Gig ram overkill?

Bra oppsett det der!

Jeg hadde ikke kjøpt Raptor disken,den er ikke så mye raskere enn enn SATA2 disk at den er verdt pengene synes jeg da.

Hvis du har råd til 2 gig med ram,så hvorfor ikke. Det skader hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Mulig jeg heller går for 2x200 SATA2 disker satt i raid 0. Det er vel en del råere enn en Raptor?

Hva jeg kommer til å bruke pcen til? Tja, tenkte at 2 GB ram er kjekt å ha. Men om det til mitt bruk som er Flight Sim, strategispill, og noe FP skytespill er nødvendig vet jeg ikke. Vet du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...