ystenas Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har nettopp installert en ny Dell-maskin, Dimension 3000. CD-romen kan spille av musikk-cder, men filene kan ikke vises i min datamaskin. Andre data-cder får jeg heller ikke utforsket i min datamaskin. Når jeg trykker på ikonet for D: flytter markeringen seg tilbake der den var før jeg trykket. CDenes navn kommer derimot opp. Har forsøkt flere cder uten hell. Har også sett under enhetsbehandling i system uten å finne feil. Har selvfølgelig også forsøkt å starte maskinen på nytt. Takk for hjelp Lenke til kommentar
RazAquato Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 først og fremst: les den her kan stå informasjon om problemet ditt der.. alternativt kan du jo prøve å endre cd-rom fra PIO til DMA (eller omvendt), at problemet ligger der... for å gjøre det: 1. Click Start, click Control Panel, and then click Performance and Maintenance. 2. Double-click Administrative Tools, and then click Computer Management. 3. Click System Tools, and then click Device Manager. 4. Expand IDE ATA/ATAPI Controllers. 5. Click the controller that you you want to configure DMA/PIO settings for. 6. Click the Advanced Settings tab. 7. In the Transfer Mode box, click either PIO Only or DMA if available Lenke til kommentar
ystenas Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Thanks! Nå virker alt som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå