Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

En kjent og kjær Casemod, er vinduer i Plexi, noe man får kjøpt i en hel drøss med nettbutikker. Men jeg leiter en butikk som kan selge med spesial tilpassa plexiplater, da hele kassa skal bygges i dette (eller hvertfall store deler).

Noen som veit om et sted som selger dette? Evt. skrur/limer sammen for meg?

Mvh

Dag-Are Mathisen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kos deg, det der er et prosjekt som kommer til å ta tid !

brukte 5-6 timer ved pulten når jeg planla mitt, men la det til side siden det er utrolig med jobb å kutte til plater....

da var planen 100% plexi da....

lag deg en sidedør i bare plexi eller bare en front i plexi, lettere og ganske fett det også sikkert :smile:

ellers er det bare å gjøre ett par søk, så finner du mange artikler som kan gi deg idéer til hvordan du kan gjøre det!

lykke til :grin:

Lenke til kommentar

Så det (da har stjælt ideen min..:smile: ) Men det var altfor dyrt (studenter har ikke 2200 kroner til kabinett).

Derimot er planene lagt om. DVD spillern skal lages med vanlige plater, sort eller børsta stål. BEstemte meg nemlig for at innholdet ikke var så pent å se på likevel...:smile: LCD displayet blir oxo desto mer stilig, tror jeg.

Dagga

Lenke til kommentar

Jeg fikk 1.5m² med 4mm plexi for litt under 700,- hos den lokale glassmesteren. (Han fikk se tegningene mine, og jeg fikk rester som jeg kunne kutte ut de minste delene av nesten gratis).

Litt tid, nøysomhet, og veldig med tålmodighet, og du har deg et fint plexi kabinett til rundt 1000-lappen.

Lenke til kommentar

jaja..er snart ferdig med mitt plexi kabinett (100%) og da skal e legge ut nokken bilder her på forumet!

Men uansett så går det an å få tak i ting billigere! Fikk 3 m2 med plexi for 0,- og det var 6mm!!! ellers så har e bare brukt kjente og fått ting _billig_ eller gratis...

GL!

=)

Lenke til kommentar

Jeg har lekt med tanken om plexi litt for lenge tror jeg. Fant et sted, men var igjen oppe i nesten 1000 spenn for 1 m2 (som jeg trengte).

Men jeg tror designet mitt blir stiligst med sort eller børsta stål, så. Og jeg tente på ideen om lysen "cut out cuber" som FrozenCrew kabinettet hadde.

Tror det blir veldig stilig likevel. Samt at ideen om rent plexi kabinett (som jeg fikk for 2 år siden) var bygd på det faktum at jeg ikke hadde sett en sånn pc kasse før. Nå har jeg sett det, så det er ikke lenger så lokkende..:sad:

Taken er nå børsta stål finnish, med Aqua NeonWire langs nederste kant (lagt litt innunder, sånn at lyset "slår ned" rundt kassa), med 2 dioder og en bryter, DVD spiller og LCD i front. Går nå for "minimalistisk" look, istede for "Chaos" looken som plexi ville gitt.

Tror det blir stilig... skal sef. poste ferdig bilder (hva er eller vitsen, om jeg ikke kan briefe litt.. :smile:)

mvh

Dagga

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...