phax Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hei, noen kjappe spørsmål. bare lurer på om X2 prosessorene har noe for seg sånn til grafisk bruk, photoshop, illustrator, indesign osv? vil det være hensiktsmessig og oppgradere fra en s939 3000+ til f.eks en X2 4400+, når de kommer i butikkene da, og når prisene har sunket litt. og vil jeg kunne bruke mitt nåværende hovedkort? (MSI K8N Neo2) noen som vet hvordan varmeutvilkinga vil bli i forhold til min nåværende prosessor? Endret 31. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Til alle programmer som støtter multithreading, vil X2-prosessorene gi en solid øking i hastighet. Photoshop CS støtter multithreading, photoshop 7 gjør det ikke f.eks. Kjappere enn intels Extreme Edition 840 i endel grafiske programmer er de også. The results found that the Opteron was far faster at doing a number of essential processes. Using Cinebench, Maxon’s Cinema 4D rendering speed test, Opteron got ahead of Intel’s processor by a few minutes. The results were the same while using Photoshop CS. One of the better tests, however, was when they ran Norton Antivirus in the background while encoding movies using Windows Media Encoder. The Opteron was better able to handle both processes at once, encoding movies minutes faster than the Pentium EE 840. fra 3000+ til 4400+ vil du muligens doble ytelse i noen programmer hvis disse er godt programmert. Socket 939 dual cores kan brukes i stort sett alle socket 939 hovedkort etter en BIOS-update. (Alle hovedkort med *veldig* få og spesielle unntak) Varme er :no problem Litt varmere vil de naturlig nok bli, men langt fra hårreisende. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 ok takker for utfyllende svar! er snakk om CS2 så da burde jo det være støtte for det hverrtfall! får vel bare finne frem sparegrisen og begynne sparinga da.. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hehe. Jeg har ikke råd uansett, men det er lov å drømme. Lenke til kommentar
quackee Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 vil x2 prosessorene hjelpe på spilling? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Den vil ikke hjelpe på dagens spill. "Age of Empires 3" og "The Elder Scrolls 4: Oblivion" er 2 av spillene som man så langt vet kommer til å utnytte dual cores (muligens quad cores til og med). Det kommer sikkert til å dukke opp flere spill som kan kjøre flere tråder samtidig i nærmeste fremtid. Jeg tror også det vil dukke opp betydelig billigere AMD dual cores om ikke så altfor mange måneder. Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 at det vil komme nye prosessorer eller at X2 faller i pris tenker du på? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg ser i krystallkula mi at det ihvertfall dukker opp en Athlon 64 X2 3800+ og 4000+ i første omgang. Jeg gjetter: (kanskje 3600+ 1,8GHz med 2x512kB/2x1024kB cache 2200kr) 3800+ 2,0GHz med 2x512kB cache 2600kr 4000+ 2,0GHz med 2x1024kB cache 3500kr Jeg tror også vi vil få se noen priskutt så snart AMD har fått produksjonen oppe og gå. Sånn en måned eller to etter lanseringen kanskje. 15%-20% priskutt tenker jeg. 4000+ burde kunne klokkes til over 2,7GHz med standard kjøling. Da snakker vi powa'. Men ta dette med en stooor klype salt. Ingenting er offisielt. Jeg har ikke lest dette noen steder. Jeg har bare sett på hva som har skjedd tidligere og kombinert det med hva som skjer nå. Intel kommer til å grafse til seg stoooort dual core marked hvis AMD ikke gjør noe snart med enten pris eller utvalg. AMD har best ytelse, men Intel har best pris og utvalg. PS: ikke legg opp budsjettet etter mine spådommer for å si det sånn. Likevel synes jeg dette virker sannsynlig. Eller hva? Endret 1. juni 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 lagt på avgifter og pris for forbrukere og ikke kjøp i kvanta på 1000 enheter fra fabrikken? Hørte hw.no nevnte noe mellom 5-6000 hvis jeg ikke husker feil. mao dyrt. Og første generasjon er vel ikke så mye å skryte av når 2. kommer så det er vel bare å vente hvis man ikke har alt for mye penger Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Altså prosessorene jeg nevnte over eksisterer per def ikke. Utenom i mine spådommer så klart I aller, ALLER første omgang får vi følgende dual cores fra AMD: 4200+ (2,2GHz 2x512kB cache) ca 4600kr 4400+ (2,2GHz 2x1024kB cache) ca 5000kr 4600+ (2,4GHz 2x512kB cache) ca 6800kr 4800+ (2,4GHz 2x1024kB cache) ca 8500kr Dessuten skal du ikke kimse av første generasjon heller. De overklokker til nesten 2,7GHz allerede... (På stock kjøler og litt økning i spenning.) Gi den en vannkjøling og litt DFI lovin' og den kommer til å kutte gjennom det meste som smør. Så vi ser at klokkepotensialet er her. Cluet er at AMD ikke trenger å lansere 5000+ eller 5200+ (2,6GHz med 512kB/1024kB cache) for å knuse Intel i ytelse. Jeg tror de sparer disse som etpar ess i ermet. Endret 1. juni 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Fordelen med Xbox360, de lærer utviklerene til å tenke flere tråder (siden Xbox360 har tre dualcore CPU'er) Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Fordelen med Xbox360, de lærer utviklerene til å tenke flere tråder (siden Xbox360 har tre dualcore CPU'er) Ja ikke sant! Og AMD er klar med quadcore når de føler at tida er inne. 2007 kanskje. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Den vil ikke hjelpe på dagens spill."Age of Empires 3" og "The Elder Scrolls 4: Oblivion" er 2 av spillene som man så langt vet kommer til å utnytte dual cores (muligens quad cores til og med). OoT: Hvor har du denne informasjoen fra? Søkte litt rundt på Elder scrolls sia, men der var det ingen PC specs klare. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg fant infoen her (Intervju med noen av Bethesda folka) bapenguin: Any plans for dual processor support then? Considering the upcoming dual core processors from Intel and AMD this year, which could be very beneficial.Jashin: As you can see, bap’s all about tech. kathode: Oblivion will definitely benefit from a multi-processor setup. bapenguin: That rocks hardcore! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Håper Netshop har levert min 4400+ til Oblivion kommer da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå