Skogslik Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Me har bestilt ADSl fra telenor og får det om ca 2 uker. Me bur ca 4 kilometer fra sentralen og eg lurer på kor masse som går vekk av hastigheten? me ska ha ADSL pluss som laster ned ca 250kb i sekundet. kor mangen kb blir det ca? er det noen som vett det? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kommer selvfølgelig an på utstyret som telenor bruker der du bor, og antallet folk som er kobla på samme sentral, men vil anta at du får ca 180-200kb/s netto. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 rekna me ca 150-200 ja... men d e bra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Telenor oppgir nå nettohastigheter, slik at hvis du ikke får 250kB/s ved optimale nedlastingsforhold, så har du grunn til å klage. Alle hastigheter er naturligvis avhengig av den hastigheten den du laster ned fra, kan laste opp raskt nok. Flaskehalser på Internet kan også påvirke nedlastingshastigheten. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har 1024/256 jeg, men hastigheten ligger faktisk litt over selv om det er litt over 4km til sentralen Lenke til kommentar
So|o Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Får rundt 250 kB/s med min 2048-linje fra Telenor Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har inntrykk av at telenor har levert gode hastigheter på de fleste steder, etter at de startet å levere nettolinjer (trakk ut overheaden). Har også hørt om tilfeller der telenor nekter å levere ønsket linjehastighet dersom de ikke kan garantere linjehastigheten. Det er nok andre aktører som har større problemer med å levere lovede hastigheter, men det er klart at Telenor i perioder fyller opp linjenettet vel mye, og det går ut over hastigheten både for telenors kunder, og andre kunder i telenors linjenett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå