Gå til innhold

k700i, ladetid og bluetooth

Anbefalte innlegg

Idag kjøpte jeg meg en SE K700i. I manualen staår det at den skal lade til den viser fullt eller i 4 timer. Men jeg har hørt av andre at batteriet kan yte bedre hvis man lader det i ca 10 timer. Er dette sant?

-------

Jeg tenker også å skaffe meg en bluetooth adapter til PC.. Noen som har noen å anbefale? Lurer også på om det er mulig å oppdatere softwaren på telefonen ved hjelp av en sånn.. Skjønner det sånn at kameralyden kan man få vekk med diverse programmer, men gjelder dette bare ved datakabel, eller også med bluetooth adapter?

Takker for alle svar. Mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett så skal jo mobiler lade i 15-24 timer ( men ikke vet jeg, Kansje de nyere ikke trenger det) men over 10 timer ville uansett vært lurt. bare for å være sikker på at du får maksimal ytelse av ditt batteri,

BLÅTANN: jeg vil anbefale BELKIN bluetooth adapter, bruker den til men samsung e720, rett å slett genial virker til alt :thumbup:

men om du kan gjøre no med softwaren på blåtann . de vet jeg faktisk ikke. hvis det i så fall går ann. så er det et par ting jeg og gjerne skulle ha fiksa som ikke gikk på menyene.,.,.,., :hmm:

Endret av siggn
Lenke til kommentar
Nikkel-batterier skal lade så lenge som du sier. Lithium-batterier (ALLE nye telefoner i dag har dette) kan man lade hvordan man selv vil. Det er det samme.

Så det er ingen forskjell hvis jeg lader 4- eller 10-timer?

Edit: til Bluetooth vil denne fungere til denne telefonen?

Endret av bakemesterharepus
Lenke til kommentar
Lurer også på om det er mulig å oppdatere softwaren på telefonen ved hjelp av en sånn.. Skjønner det sånn at kameralyden kan man få vekk med diverse programmer, men gjelder dette bare ved datakabel, eller også med bluetooth adapter?

Såvidt meg bekjent kan du kun benytte datakabel for å oppgradere software på telefonen. Det er mulig bluetooth holder ved endring av instillinger, men ikke til firmware oppdateringer osv. Sony Ericsson sin egen oppdateringstjeneste fungerer kun med dss-25 desk stand.

Lenke til kommentar
Lurer også på om det er mulig å oppdatere softwaren på telefonen ved hjelp av en sånn.. Skjønner det sånn at kameralyden kan man få vekk med diverse programmer, men gjelder dette bare ved datakabel, eller også med bluetooth adapter?

Såvidt meg bekjent kan du kun benytte datakabel for å oppgradere software på telefonen. Det er mulig bluetooth holder ved endring av instillinger, men ikke til firmware oppdateringer osv. Sony Ericsson sin egen oppdateringstjeneste fungerer kun med dss-25 desk stand.

Hmm.. Så man kan bare overfør bilder etc med bluetooth?

Men kan man også overføre bilder med datakabel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Datakabel til K700i anbefales IKKE. Jeg kjøpte en slik en og trodde dette ville være susen ettersom det var en USB kabel. I realiteten er det en seriell-kabel med USB-plugg, og overføringshastigheten var stusslige 1,2 kB (!!!) per sekund. Du kan vel selv regne deg til tidsforbruket når jeg prøvde å overføre MP3-filer til telefonen...

Returnerte kabelen og kjøpte Bluetooth-adapter som overfører filer på ikke akkurat lynraske, men helt akseptable 23 kBps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...