DementedAlbino Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har noen verdier som jeg vil ha endret i registeret. Det er utrolig tungvindt å måtte lete seg fram i registeret for å endre disse manuelt, så nå lurer jeg på om jeg kan lage en reg fil eller noe som jeg kjører, så blir verdien lagt inn i registeret automatisk. Er jo ofte slike en får om en bestiller et program, men hvordan lage disse selv. Et eksempel på hva jeg vil ha lagt inn i registeret er: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour] "RunCount"=dword:00000000 Lenke til kommentar
Legion Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour] "RunCount"=dword:00000000 lagre teksten over i f.eks notepad eller en teksteditor som et-eller-annet.reg å kjøre denne filen vil da legge de(n) nevnte registerverdien i registeret. eksporter en liten bit av registeret for å se hvordan andre nøkler håndteres. det er rimelig rett fram Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour] "RunCount"=dword:00000000 lagre teksten over i f.eks notepad eller en teksteditor som et-eller-annet.reg å kjøre denne filen vil da legge de(n) nevnte registerverdien i registeret. eksporter en liten bit av registeret for å se hvordan andre nøkler håndteres. det er rimelig rett fram Litt teit spørsmål, men skal "Windows Registry Editor Version 5.00" være med i filen jeg lager? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Litt teit spørsmål, men skal "Windows Registry Editor Version 5.00" være med i filen jeg lager? "Windows Registry Editor Version 5.00" må være første linje i fila. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour] "RunCount"=dword:00000000 lagre teksten over i f.eks notepad eller en teksteditor som et-eller-annet.reg å kjøre denne filen vil da legge de(n) nevnte registerverdien i registeret. eksporter en liten bit av registeret for å se hvordan andre nøkler håndteres. det er rimelig rett fram Du skulle heller å ha brukt CODE når du skriver inn coder. For eks: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour] "RunCount"=dword:00000000[ Endret 1. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Er det ikke bare å lage det som en tekstfil og forandre fil-endelsen til .reg? Edit: Ja, glem det. Leste ikke de andre innleggene her. Endret 2. juni 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå