Gå til innhold

Ulemper med ebay.com?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+ stort (mye å velge mellom)

- stort (en del useriøse selgere/kjøpere)

Sist gang jeg ble lurt (selger som aldri sendte varen), tok jeg kontakt med paypal og hadde pengene tilbake på konto da jeg sto opp åtte timer etterpå. Moral? Benytt store seriøse betalingsløsninger!

Lenke til kommentar

Kjøp fra selgere med mye og god feedback. 100+ og 99,5% holder lenge. Så lenge feedbacken ikke er 100% så bør du lese hva som har vært feil, da skjønner du om sdelgeren er til å stole på eller ikke.

Bruk helst paypal når du betaler siden det er de eneste som kan gi deg penger tilbake hvis det trengs (innen 30 dager og heller ikke det er helt garantert).

Mva til staten blir bare lagt til hvis varen er deklarert til en pris på 200NOK eller mer. De fleste selgere jeg har vært borti setter verdien lavere.

Lenke til kommentar
Mva til staten blir bare lagt til hvis varen er deklarert til en pris på 200NOK eller mer. De fleste selgere jeg har vært borti setter verdien lavere.

Det er jo kun snakk om et lite minnekort da. Det kan vel sendes i en konvolutt...

Lenke til kommentar

Så langt har jeg bare positive erfaringer med Ebay. Bank i bordet. Har vel kjøpt varer en 35-40 ganger, og det har aldri vært noe tull. Føler jeg får mye bedre service fra private selgere der, en jeg får hos seriøse norske butikker... :roll: De fleste er villig å sette ned "verdien" slik at man slipper moms.

Men det kryr av svindlere der, så ha øynene åpne og sjekk feedback og fraktpriser før man kjøper noe som helst.

Lenke til kommentar

En annen ting som er viktig å huske på, er å sjekke hvordan det er med produsent garanti, hvis produsenten ikke er så nøye på men hvilket land du har kjøpt produktet deres i, så er det greit, men hvis de er pirkete og vil absolutt at du returnerer det til det landet du kjøpte den i, så sliter du litt...

Gjelder spesiellt litt dyrere elektriske gjenstander, mobiltelefoner og Hardware som blir fort ødelagt.

Lenke til kommentar
En annen ting som er viktig å huske på, er å sjekke hvordan det er med produsent garanti, hvis produsenten ikke er så nøye på men hvilket land du har kjøpt produktet deres i, så er det greit, men hvis de er pirkete og vil absolutt at du returnerer det til det landet du kjøpte den i, så sliter du litt...

Gjelder spesiellt litt dyrere elektriske gjenstander, mobiltelefoner og Hardware som blir fort ødelagt.

En minnebrikke til under 500 kr. har ikke så mye å si for meg, og hvis jeg kjøper Sony vet jeg jo f.eks. at jeg kan levere den inn på jobben siden vi har det merket. ;)

Lenke til kommentar

skal du ha minnekort,så kjøp helst fra england.billigere frakt og du får varen innen 5dager.kjøpte et xd kort på ebay.co.uk,og etter 4-5 dager hadde jeg den i handa.be selgeren sette som gave,bare verdien er lavere enn 1000kr.

Lenke til kommentar

Det er jo kun snakk om et lite minnekort da. Det kan vel sendes i en konvolutt...

Har fått svære esker med verdier for flere hundere dollars markert med $20 som verdi. Skle rett gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...