Gå til innhold

Mimre-tråden. Diskuter gamle og kjære spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker godt "Ski or Die". Brukte lang tid på å finne ut kontrollerene der, men når jeg endelig fikk det til va det sannelig gøy :love:

Ellers husker jeg godt Donkey Kong på NES, Rollercoaster Tycoon(en av de desiderte favorittene), AOE2(denne óg), Mario Kart på SNES, Red Alert 1 og 2, Worms 2 og sikkert mange fler bare jeg kommer dem på :)

Lenke til kommentar

Colonization er en av mine store favoritter. Selv i dag henter jeg det ofte frem og spiller det selv om jeg ikke får bedre oppløsning en 320x240 og må leve med en grafikk som minner om civ 1.

Et vanvittig bra strategispill som virkelig hadde fortjent en oppfølger!

Lenke til kommentar
Colonization for Windows er din "drøm"  støtter alt av oppløsninger, ettersom det kjører "Windowed"

Thank you :)

Den kan jeg kanskje får til å fungere med win2k, så jeg slipper å stresse med å bruke dos-box e.l. for å kjøre vanlig Col...

[EDIT]

Dog virker det som om det er noen feil med windows versjonen...

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Grim Fandango. Har ikke spillt det på en stund men jeg vet ikke hvor mange timer jeg satt med det. Laget av de samme som lagde monkey island, full throthle osv

For de som ikke har testa det er det fullt gangbart i dag også

har aldri spilt grim fandango, men monkey island var det første spillet jeg spilte på pc og har elsket det helt siden første stund, full throthle er også et kjempebra spill.

Endret av blablabla21
Lenke til kommentar
Colonization for Windows er din "drøm"  støtter alt av oppløsninger, ettersom det kjører "Windowed"

Thank you :)

Den kan jeg kanskje får til å fungere med win2k, så jeg slipper å stresse med å bruke dos-box e.l. for å kjøre vanlig Col...

[EDIT]

Dog virker det som om det er noen feil med windows versjonen...

[/EDIT]

Kjører det uten problemer på winxp iallefall, men mener man må installere Wings3D eller noe, den spør iallefall etter filer hos bruttern..

Lenke til kommentar

editerer dobblposten istedet for å svare på "olefiver" ved å lage ny post...

Jeg skal se om jeg får lastet opp introen i morgen...

Så den druiden er kun en del av en trailer og et "spell"?

Jeg har iallefall sett "han"

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Grim Fandango og Planescape: Torment vil alltid ha en plass i hjartet mitt. De er så sinnsvakt engasjerende.

BTW: BrAtTeRn og Mr.Garibaldi, PS:T starter med at med at TNO blir dratt gjennom the Mortuary med forskjellige minne flashbacks som ser ut til å vekke TNO tilbake til livet.

EDIT: Noen synapser kortslutta og jeg huska plutselig første gang jeg runda Super Mario Bros 3. Aah, gode gamle dage.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg blir rørt når jeg tenker på Mario Battle,Zelda, Sim City, Aladin, Lion King, Zoombies two player, Jurasic Park, Street Fighter, F-Zero og Off Road (super nitendo) Har alltid elsket disse spillene. Husker at jeg nesten grein når jeg spilte Jurasic Park... :love:

Elsket også spillene på Sega Mega Drive. (Sonic) Dessverre for meg byttet vi den mot en supernitendo. På en annen side var det også morro da :)

I tillegg hadde en Mac. Var en av de første med fargeskjerm. På den spilte jeg et detektivspill som het "Carmen". Elsker det fortsatt! :love:

Husker også et gammel mac spill som het "riven" Et skikkelig spennende eventyrspill, men jeg klarte aldri å runde det.

'På Windows 95-98 var mine favoritter Worms 3d, Monster Truck Madness, Bullfrog Hospital, Roller Coster Tycoon (lagde en dritsvær park på Evergreen forest. Dekket hele området! Pc-en min var også ille. IBM 32 mb RAM. 233Mhz pentium II, Hakka noe så sinnsykt! hehe, men morro for det!

:love:

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

dette

supmario.gif

og dette

titlelg.jpg

super mario bros er det første spillet jeg prøvde på en maskin ihvertfall, prøvde nok noen andre spill på 486n til far min før det. men de to der har jeg spilt mye.

:love::love:

har faktisk nettopp solgt pspen min og kjøpt en ubrukt tribal gba sp med super mario 3 istede for jeg brukte ikke PSPen lenger, og SMB3 er mitt største yndlings spill noensinne :love:

fikk den for 390 kr på ebay med SMB3 :w00t:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Days of the Tentacle og Full Throttle :love::love:

Herregud jeg flirte mye igjennom de spillene.

Også space quest serien :D

Dune2 til amiga, jeg og en kompis satt i 13 timer på nest siste brettet, vi skulle ta _alt_ som var der før vi fullførte det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...