Gå til innhold

Mimre-tråden. Diskuter gamle og kjære spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aladdin

226tea326e.gif

Alley Cat

ac1.gif

Commander Keen

k8orak70eq.jpg

Cool Croc Twins

grab0010.gif

Desert Strike

b9mg1f2g3r.gif

Gremlins

1imkmklgil.gif

Home Alone

72eogms7dj.gif

Gorillas.bas

Har ikkje bilde av det, men det var 2 gorillaer på kvar sin side av brettet som kasta bananer på kvarandre etter koordinater du skreiv inn. Spelte det på Qbasic.

Nibbles

nibbles.GIF

Jazz Jackrabbit

a171ftcplk.gif

Paperboy 2

jtje1lqj3h.gif

Prince Of Persia

608bmcf826.gif

Sensible Soccer

sensible.jpg

Golden Axe :love: :love:

goldenaxekscrm05.jpg

Zool

it5jfh8h3c.gif

Winter Challenge

Winter%20Challenge7.png

Summer Challenge

Summer%20Challenge2.png

Endret av zeph
Lenke til kommentar

mange gode spill her ser jeg. hørte at det skulle komme en oppfølger til syndicate wars for en tid tilbake. bullfrog eksister ikke lenger, men tror kanskje noen har fått lisensen.

forresten: noen som vet om en nettside der man kan laste ned introer til gamle/nye spill? hadde vært kult å se noen av de igjen.

Lenke til kommentar
PlaneScape: Torment

<fjernet bilde>

DET beste RPG spillet laget noengang!

Post-apokalyptisk RPG med den mest engasjerende story ever!

Enormt gode stemmegivere også, med Michael T. Wiess/Weiss  (The Pretender) som TNO(The Nameless One)

Er det PlaneScape:Torment som hadde en intro med en druide stående nær noe alá stonehenge og snakket om en komet eller asteroide som passerte og skulle ødelegge verden?

Husker introen til et slikt spill, og noen bilder fra datablader, men har ikke greid å finne ut hvilket spill det var...

Nope, det er ikke PS:T nei, ingen snakking i introen der, men en druide i et stonehenge-lignende greie er det...

Introen skal ligge på nett ett sted, men kan ikke finne den nå...

Lenke til kommentar
Nope, det er ikke PS:T nei, ingen snakking i introen der, men en druide i et stonehenge-lignende greie er det...

Introen skal ligge på nett ett sted, men kan ikke finne den nå...

Flott, da kan det godt være mulig at det er PS:T, for jeg er ikke sikker på om druiden snakket eller ikke...

Får vel ta et lite søk :)

Lenke til kommentar

Snufs... Nå vart eg sentimental her :cry:

Akk ja, Amigaens glade dager. Masse spilling i den tiden ja. Husker spesiellt Dune2, North and South, Shadow of the beast 1 og 2, Civilization serien, Dogs of war, Moonstone, Walker, Monkey Island serien (rundet alle disse), Larry serien, Pirates, Prince of persia, Great Giana sisters, Kick off 1 og 2, Desert strike spillene, Wings, Gods, James Pond, Operation Wolf, Wings of fury, Battle Chess, Mega lo mania, UFO - Enemy unknowm, Lotus 1, 2 og 3, Ports of call og mange mange mange mange mange mange mange mange mange fler... Kunne holdt på i timevis, men det skal eg ikkje.

Forresten... Noen som veit om hvor man får tak i eg Amiga emulator og rom filer som fungerer? Hadde vært gøy å prøvd disse spillene etter gammalt. 11 år siden eg solgte Amigaen min :cry:

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Akk ja, Amigaens glade dager. Masse spilling i den tiden ja. Husker spesiellt Dune2, North and South, Shadow of the beast 1 og 2, Civilization serien, Dogs of war, Moonstone, Walker, Monkey Island serien (rundet alle disse), Larry serien, Pirates, Prince of persia, Great Giana sisters, Kick off 1 og 2, Desert strike spillene, Wings, Gods, James Pond, Operation Wolf, Wings of fury, Battle Chess, Mega lo mania, UFO - Enemy unknowm, Lotus 1, 2 og 3, Ports of call og mange mange mange mange mange mange mange mange mange fler... Kunne holdt på i timevis, men det skal eg ikkje.

Ahhhhh..... Glemte nesten Lemmings. Hvor mange timer satt eg ikkje å stirra på disse små krypa og blei gjernevaska av musikken... Uerstattelig minne :thumbup:

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Keen og Monkey Island er de spillene jeg tror jeg har spilt mest i hele mitt liv.

Vokste opp med dem.

Keen er et utrolig gøy spill der man spiller en gutt som har et romskip som reiser rundt i fjerne galakser osv. (husker ikke så mye av historien, er så lenge siden)

Det er i allt 6 keen spill. 4ern er best;)

Monkey Island kan jeg bare beskrive som utrolig morsomt og spennende (til tider veldig vanskelig)

Man spiller en klønete fyr, Gybrush..

Det er 4 monkey Island spill. Personlig synes jeg 3ern er best;)

Lenke til kommentar
PlaneScape: Torment

DET beste RPG spillet laget noengang!

Post-apokalyptisk RPG med den mest engasjerende story ever!

Må bare si at Planescape Torment er utroli bra! Men er ikke post-apokalyptisk! Foregår i en annen dimensjon samtidig med Baldurs Gate spillene :love:

Lenke til kommentar
F**n nå ser jeg meg nødt til å bla opp PS:T, hmm, kan ta å legge introen på nett samtidig, så får "Mr.Garibaldi" sett om det er spillet han tenker på :)

Det hadde vært flott hvis du gadd!

Har ikke fått tid til å lete etter den på nettet enda, grunnet 2 eksamner de to neste dagene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...