Christian86 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Sitter med en M65 telefon. To tester av batteriet gir 2,5 dager standby for telefonen. da er klokke skjermsparer på. Siemens hevder denne sluker 40% av standby tiden. Visstnok fordi den henter klokketiden fra en server via gprs (underlig. kontantkortet er tomt, så ser frem til regningen) Produktsjefen mener det etter 2 mnder skal være et 30% slingringsmånn i batteritiden. Dette betyr at 1% tilsvarer 3timer. Tilsammen skal klokke og slringsmånn ta 70% standby tid. Hvilket gjør at telefonen teknisk sett skal ha 90 timer standby? vel, min greier ikke mer enn 75 timer, men noen andre som reagerer? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 De tidene er målt når telefonen ligger på en silkepute i lab-en med skjermlyset av og en champagne i hånda Ikke stol på dem! 300 timer stand-by in my dreams Husk at standby betyr at telefonen er klar til bruk, men ikke av Bruker du kamera eller noe gjelder ikke den tiden.. Men hva skal man med en telefon som kan ligge å slenge i 300 t? Ingenting! Men det høres ut som telefonen har bra batteri, og det er et salgstriks.. Men har en telefon oppgitt 300 t standby er batteriet bedre enn en med 175 t standby Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) japp det er overdimensjorte tider som er gjort under optimale forhold (samme med alt annet, f.eks. trådløst nettverk. Var noen som trengte tråløst nettverk ett sted og veggene var to meter tykke, og av mur... Da kunne de se lenge etter de 300 meterene som var spesifisert ) Det har faktisk skjedd at produsenten måtte skru ned tallet på standbytid fordi det var så overdrevent høyt Men som sagt så er faktisk skjermsparer viktig, blank skjerm er mye bedre enn skjermsparer. Men det at klokka oppdaterer seg via gprs er litt drøy, spesielt hvis man mangler gprsinstillinger på telefonen Endret 31. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 så dere mener at en klokke skal ta 40% eller 120timer av standbyen. Og et slringsmånn skal ta 90 timer. Altså skal en M65 telefon ha 90 timer standby tid da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) klokka tror jeg ikke tar så mye men du kan jo teste uten skjermsparer om det går. Slik at den skrur av skjermen helt. To og en halv dag er jo ganske mye egentlig. Qteken min holder så lenge hvis jeg bruker den normalt og ikke belaster den for mye =) Endret 31. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 nå er det en forskjell mellom en 3,5" fargeskjerm, og en 1" skjerm da. I tillegg er det vesentlig hastighets forskjell. jeg syns 90 timer på en simpel telefon som m65 er for dårlig. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har en CX65 som er nær identisk med M65, får den til å vare i 6 dager med lite bruk, noe som tilsvarer 144 timer, noe som ikke er så ille i forhold til de 250 timene om den ikke er i bruk. Med nyeste firmware og lysstyrke på 30% på skjermen så er ihvertfall standbytiden langt bedre enn da jeg fikkd en. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 dette med klokka er egentlig bull... Det som bruker strøm er dårlig dekning, da telefonen bruker mer strøm på å holde kontakt med nettet. Legger merke til dette på telefonen min hjemme og når jeg er hos foreldrene mine, batteriet tømmes mye fortere for dekningen er dårligere der Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Mye som kan forårsake høyt strømforbruk. Skjermsparer Klokkevisning Gammel FW Gammelt SIM-kort Dårlig dekning Ikke minimum lysstyrke i displayet Små lysende dioder Bluetooth på IR på GPRS på Ikke satt til strømsparing osv osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå