Post_Mortem Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg sliter av og til, noen ganger ofte med connection i WoW. Selv om nettet funker fint ellers og serveren er tipp topp for de andre jeg spiller med er det alt fra 600-1100 i latency hos meg. Jeg har også sjekket om det er noen programmer som jobber i bakgrunnen, men det eneste som står på er fraps, msn og noe annet drit som ikke er av betydning. Noen ganger er det altså topp, nede i 100, mens andre ganger er det helt ræva. Håper det er noen som kan gi meg tips om hva det kan være. Det er iallefall utrolig frustrerende... På forhånd takk for svar.. Lenke til kommentar
Qwert123 Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 jeg har også veldig høy latency av og til Hadde det i dag, da lå den på ca 600-1000 :/ Jeg bruker Telenor, kan det være det som er problemet? Lenke til kommentar
noctaque_ Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Er sikkert noe med telenor, har det selv og fikk rundt 600-700 ms i sta. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 jeg har også telenor. Sjekket linja med speedometer, og den viser at alt er i orden. Har du connection centre? Noe dritt som fulgte med... Tenkte kanskje det var noen innstillinger der men kommer jo ikke inn. Når jeg starter programmet så kommer det et ikon på startlinja, men når jeg skal ned og trykke på det så forsvinner det. Uansett, tror ikke det er så mye å gjøre der. Kan det være problemer med antivirus/brannmur? Bruker Norton som fulgte med ADSL fra Telenor. Uansett utrolig kjipt... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Flere i guilden med Telenor har hatt masse problemer med latency i dag. Inkludert meg selv. ta en tracert og send feilmelding til Telenor på www.online.no/kontakt Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 jeg og en kamerat har også problemer med høy latency i WoW, vi har begge Telenor Lenke til kommentar
andiss Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 bare kall det Telenor! seriøst det sutter har det selv! bli disca pga connection problems med telenor eller Telenor Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Men hvorfor kan jeg laste ned i top speed og surfe uten problemer hvis det er Telenor? Det må være noe annet... Lenke til kommentar
andiss Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 ja..det kan jeg og, men et eller annet med telenor som er gjør wow utstablit med ping/latency! har opplevd det mange ganger Lenke til kommentar
boosting Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Det er ikke linja di som er problemet, men en et punkt mellom deg og enkelte siter som går en viss rute. Telenor virkelig suger her. Blir det ikke bedre, bytter jeg tilbake til min gamle leverandør. Ikke visste jeg at Canal Digital bruker Telenor's nettverk. For å kjøre en test, åpn en kommando linje i Windows (ledetråd op godt norsk). c:> tracert eu.logon.wordlofwarcraft.com Her ser du hvert "hopp" på ruten til wow serveren. Antakelig ser du plutselig et hopp fra mellom 10 til 30ms, til over 300ms. He%(() Telenor. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Det er riktig som boosting sier, at det er et mellomledd som er fucka... Har akkurat pratet med telenor en stund nå (hurra for kontantkort, 90 rett i dass ) og der nevnte han det med tracert. Fikk høy ms der den startet i london, og etterhvert ble det avbrutt. Som han sa så er det utenfor telenor sitt nett så det er lite de kan gjøre, men siden de hadde fått så mange henvendelser så skulle de purre på de så de fikk fikset det. Jeg håper bare de gjør som han sier, for jeg trenger min daglige dose wow Det eneste vi kunne gjøre var å vente sa han.... jaja... Lenke til kommentar
boosting Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) For et tullsvar. Uten for deres nett, sant nok, men det er på nettet DE er koblet til, så selvfølgelig må de følge opp dette, uansett. .... Argh.. Wow withdrawals... Endret 31. mai 2005 av boosting Lenke til kommentar
meridoc Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) DETTE vil jeg ikke ha noe av Umulig å spille på denne måten. Telenor...FIKS dette, ellers blir det dabb og deretter skifter jeg nettleverandør! Endret 31. mai 2005 av meridoc Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 De kommer ikke til å gjøre noe med det.... De sender _kanskje_ en forespørsel til de folka i london hvis nett er kræsj og spør om de kan fikse det for det sitter noen hundre tusen mennesker i norge som skulle spilt wow. "Men for all del, de er telenor kunder så de er vandt med problemer med nettverk så ikke hast dere. Ta gjerne en kopp te først. Og litt egg og bacon." Nå begynner jeg å bli forbanna på telenor også.... Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 Vel nå jeg spilt så og si hver dag siden oppstart i europa og i går var gang nummer 3-4 på denne perioden jeg hadde irriterende høy ping (uten at jeg kunne se at mitt eget utstyr var grunnen). Så lenge det er så skjeldent gjør det ikke noe serlig. Har telenor og må si meg godt fornøyd, mange andre jeg spiller med fra europa har samme problem fra tid til annen. Klart det suger nå du prøver å restarte modem, router og pc'en uten at det hjelper men det er såpass skjeldent at det skjer (hvertfall for meg) Lenke til kommentar
Roberticus Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 Bruker Nextgentel og har generelt lite problemer med connection :-) Lenke til kommentar
boosting Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 Problemet kan da ikke ignoreres. Det er tross alt ikke bare snakk om noen wow-oholikere some har problemet med dette. Det er nok en congested ruter, eller overbelastet nettverk, og spørs da om de har tid/kompetanse eller rett og slett må ha bedre utstyr til å fikse dette. Lukter at dette kan ta lang tid..... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 Fikk telefon fra en hos Telenor i dag ang. dette (har sendt inn 2 feilmeldinger). Fikk svar om at dette var utenfor deres nett, og det ser en jo på tracerouten også. Problemet ligger hos en underleverandør som heter Level3. Fikk beskjed fra han på Telenor om at jeg måtte selv kontakte Level3 ang. dette, enten ved og ringe til den svenske avdelingen (!) eller ved og sende en epost med traceroute som vedlegg til [email protected] Skal sende en epost til level3 nå. Men synes det er litt merkelig at Telenor ikke selv kan gjøre dette. Jeg spurte om de ikke kunne klage, da dette går utover kvaliteten til deres nett (Telenor). Da fikk jeg som svar at de ikke gjør sånt ??? Er det mulig? Dette problemet har vært lenge nå. Er bokstavelig talt dritlei. Ikke no vits og spille når en har 500-2000ms i lag, ærlig talt. Avtaletiden med Telenor gikk ut for 1 måned siden, og jeg vurderer sterkt og bytte til enten Catch eller Bluecom, da jeg har snakket med folk med linjer fra disse ISP'ene, og de har aldri hatt noe sånne problemer. Traceroute utført nå nettopp: C:\tracert eu.logon.worldofwarcraft.com Sporer rute til eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.110] over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 12 ms 12 ms 13 ms ti500710a080-l1.ti.telenor.net [85.167.128.0] 3 11 ms 11 ms 11 ms ti500710d050-ge6-0.ti.telenor.net [146.172.165.97] 4 18 ms 19 ms 18 ms ti500711c050-ge2-0.ti.telenor.net [146.172.230.21] 5 18 ms 19 ms 19 ms ti500001c050-pos4-2.ti.telenor.net [146.172.253.113] 6 19 ms 18 ms 18 ms ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.248.58] 7 18 ms 17 ms 18 ms ti100001b051-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.248.94] 8 17 ms 18 ms 18 ms nb01b12-ge0-0.nb.telenor.net [217.70.229.65] 9 44 ms 42 ms 42 ms nb21b12-pos4-3.nb.telenor.net [217.70.227.22] 10 216 ms 219 ms 211 ms 212.113.28.1 11 255 ms 214 ms 231 ms so-1-2-0.gar2.London1.Level3.net [212.113.0.118] 12 212 ms 218 ms 231 ms ge-0-3-0-0.bbr2.London1.Level3.net [4.68.128.125] 13 239 ms 238 ms 241 ms as-0-0.mp2.Amsterdam1.Level3.net [212.187.128.13] 14 226 ms 234 ms 230 ms ge-1-1.car2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.96.198] 15 242 ms 241 ms 240 ms Telia-Level3.Level3.net [213.244.165.250] 16 232 ms 238 ms 239 ms adm-bb2-pos1-0-0.telia.net [213.248.72.141] 17 243 ms 241 ms 240 ms ldn-bb2-pos7-2-0.telia.net [213.248.65.157] 18 244 ms 242 ms 243 ms prs-bb2-pos6-0-0.telia.net [213.248.65.114] 19 239 ms 240 ms 240 ms 213.248.70.14 20 247 ms 245 ms 253 ms prs-tc-ks51-geth0-1.telia.net [213.248.70.22] 21 * * * Forespørsel avbrutt. 22 * ^C Så.. Alle med problemer, send epost til: [email protected] ang. dette, med traceroute som vedlegg. Traceroute kan en ta selv ved og åpne kommandolinjen (Start -> Kjør (Run på engelsk) og skriv CMD.EXE (COMMAND.COM for Win98/ME)), skriv så: tracert eu.logon.worldofwarcraft.com Lenke til kommentar
Gjest member-60584 Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) jeg har Monet og sliter seriøst med ping... har 900+ til tider hver eneste dag. det starta etter extended downtimen blizz hadde sist onsdag :/ Endret 1. juni 2005 av member-60584 Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 hmm, jeg å har dette problemet, ligger fra 500ms - 1000 ms. hva er dette da. har ikke vært sånn i de 2 måndene jeg har spilt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå